logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۱۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد

خدمت‌رسانی بنیاد مسکن برای جبران خسارات ناشی از بارندگی‌ها

خدمت‌رسانی-بنیاد-مسکن-برای-جبران-خسارات-ناشی-از-بارندگی‌ها-

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گقت: بنیاد مسکن با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در ستاد بازسازی، برای جبران خسارات ناشی از بارندگی های اخیر خدمت رسانی می کند.

سجاد صنعتی‌منفرد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با حضور معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور  و تاکیدات استاندار زنجان بر آغاز هر چه سریعتر روند بازسازی مناطق خسارت دیده، ستادهای بازسازی در شهرستان های خدابنده و ماهنشان برای جبران خسارات ناشی از بارندگی های اخیر به تصویب رسید.

صنعتی منفرد با بیان اینکه، با تشکیل این ستاد از سوی بنیاد مسکن در شهرستان های خدابنده و ماهنشان،  امر بازسازی واحدهای آسیب دیده با سرعت بیشتری انجام می شود، ادامه داد: برای انجام سریع بازسازی، ساخت و تعمیر منازل آسیب دیده، ستاد بازسازی برای جبران خسارات در این شهرستان ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه، بیش از 2500  واحد مسکونی روستایی در شهرستان های خدابنده  و ماهنشان در بارندگی های  اخیر آسیب دیده اند و نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد، گفت: هدف از تشکیل این ستاد هماهنگی و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها با هدف انجام سریع بازسازی، ساخت و تعمیر منازل برای اتمام به موقع آسیب ها است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص اقدامات این نهاد برای  ارزیابی از واحدهای مسکونی خسارت دیده عنوان کرد: بلافاصله پس از بارش ها، 25 گروه در غالب  35  نفر ارزیاب و 4 نفر سرگروه ارزیابی از سوی بنیاد مسکن استان برای ارزیابی و شناسایی مناطق حادثه دیده اعزام شدند .

صنعتی منفرد با بیان اینکه، 516 واحد شهری و 3136واحد روستایی  و در مجموع 3652 واحد مسکونی در سطح استان بیش از 50 درصد آسیب دیده اند که نیاز به احداث دارند، یادآور شد:  همچنین  115 واحد شهری و 1742 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زیر 50 درصد آسیب دیده اند که  نیاز به تعمیر دارند.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاظر آواربرداری از برخی واحدهای مسکونی آغاز شده است، ابراز کرد: 12 واحد تجاری شهری و 5 واحد تجاری روستایی نیاز به احداث دارد و همچنین  لوازم خانگی و معیشتی 133 خانوار نیز بر اثر بارندگی های اخیر در استان، دچار خسارت شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر