logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۱۵۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

زیر‌ساخت‌های سنجش کیفیت آب شرب در استان زنجان ایجاد شده است/ میزان مصرف مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه آب زنجان در حد نرمال است

زیر‌ساخت‌های-سنجش-کیفیت-آب-شرب-در-استان-زنجان-ایجاد-شده-است-میزان-مصرف-مواد-شیمیایی-در-تصفیه‌خانه-آب-زنجان-در-حد-نرمال-است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به وجود زیر ساخت‌های عالی جهت سنجش کیفیت آب شرب در استان زنجان گفت: آب شرب شهرهای استان زنجان بسیار مطلوب است.

علیرضا جزء قاسمی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: کیفیت آب شرب در استان زنجان به دلیل رعایت استانداردها و اصول بهره برداری و نگهداری و همچنین سنجش های بیشمار و نظارت های دقیق از سوی آزمایشگاه مرکزی آب شرکت آبفا و وزارت بهداشت به طور مستمر رصد و از ضریب اطمینان بسیار بالایی برخوردار است.

جزء قاسمی تصریح کرد: تصفیه‌خانه آب زنجان به خاطر شرایط فنی مطلوب و کیفیت بسیار بالای آب خروجی جزو تصفیه‌خانه های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه آب زنجان در پارامترهای کیفی آب شامل موارد بیولوژیک، شیمی، فیزیک و فلزات سنگین امتیاز کامل را اخذ و در میانگین وزنی کدورت خارجی از تصفیه خانه و همچنین میانگین حذف در تصفیه خانه بیشترین امتیاز ممکن را کسب کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از کسب رتبه دوم تصفیه‌خانه آب زنجان در بین  ۱۲۲ تصفیه‌خانه آب کشور خبرداد و گفت: آزمایشگاه مرکزی آب شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز علاوه بر دریافت گواهینامه ISO17025 رتبه برتر آزمایشگاه های آب کشور را بدست آورده است.

جزء قاسمی میزان مصرف مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه آب زنجان را در حد نرمال اعلام کرد و افزود: کفایت استفاده از مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه از آیتم‌های  اساسی در ارزیابی عملکرد تصفیه‌خانه است.

این مسئول به اشاره به اینکه کیفیت آب منابع سطحی و زیرزمینی استان زنجان بسیار مطلوب است گفت: در صدد هستیم با برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه روند رشد فعلی ادامه یافته و سرعت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ابراز کرد: کیفیت آب شرب خط قرمز ماست و شرکت آبفای استان با تمام تلاش سعی کرده است آبی که تولید و به‌دست مشترکین می‌رساند از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد.

جزء قاسمی گفت: استان زنجان دارای پنج آزمایشگاه است که این آزمایشگاه‌ها شامل آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفی آب در زنجان، آزمایشگاه میکروبی در شهرستان‌های ابهر و خدابنده، آزمایشگاه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زنجان و ماهنشان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر