logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۱۳۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
وقتی 120 هزار خیر زنجانی به کمک می آیند؛

مهری به رنگ مهرانه

مهری-به-رنگ-مهرانه

هنوز هم در اجتماعات، اتفاقاتی که بوی مهر می‌دهند، روزمرگی مردمان این دیارند...

به گزارش موج رسا; کمک به پیران برای عبور از خیابان، گرفتن دست یک زمین خورده و دادن صندلی خود در اتوبوس به یک سالخورده، آنچنان عجیب نیست...

گاهی مقیاس این کمک‌ها از اشل‎های عادی فراتر می‎رود و می‎شود دلگرمی یک جامعه کوچک مانند دختران دم‎بخت یا افراد از کارافتاده...

افرادی هستند که کمکهایشان به وسعت قلبشان بزرگ است،این سبک کمک‌ها روز به روز فراگیرتر می‎شود و همه آدم‎های از این جنس با یکدیگر، یک تشکل و انجمن به راه می‌اندازند تا با تاثیر بیشتر و شتاب دوچندان سعی در درمان حال اجتماع داشته باشند...

امثال مهرانه‎ها، همگی توسط ایثارگران مردمی در گوشه و کنار همین اجتماع شکل گرفته‎اند...مردمانی با حرف‎های مشترک، بی‎هیچ چشمداشتی، برای تبدیل دنیا به جایی بهتر برای زیستن گرد هم می‎آیند تا بشود ایمان آورد به کلام سعدی که:

بنی‎آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به در آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان –مهرانه- به شماره ثبت ۲۷۰ در شهریور ماه سال ۱۳۸۵ به پیشنهاد مینوش مقیمی (فوق تخصص خون و آنکولوژی) و اصغر وثوق و با همت والای خیرین زنجان شکل گرفت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از آذرماه همان سال فعالیت‎های خود را در سطح استان زنجان آغاز کرد.

در واقع از همان ابتدای فعالیت رسالت مهرانه این بود که غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی فعالیت کند و موفقیت‎های چشمگیر آن امروزه نشان می‎دهد که توانسته با مشارکت و حمایت مردم نیکوکار،امکان بهبودی بیماران مبتلا به سرطان را بیش از پیش فراهم کند.

هم اکنون مهرانه کانون پر مهر و پناهگاهی مطمئن برای بیماران مبتلا به سرطان این دیار تلقی می‎شود که اعضای آن برای کاستن آلام بیماران از هیچ کوششی فروگذار نمی‎کنند. فرهنگ حاکم بر مهرانه، اعتماد کامل به ارزش‎های والای انسانی، اسلامی، نوع‎دوستی، فداکاری، یکپارچگی درونی و تعهد است.

فعالیت‎های مهرانه زنجان موجب شد تا "علی کاظمی"مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله انجمن مهرانه از اقدامات بشردوستانه این انجمن تقدیر کرده و آن را مصداق ایثار واقعی و اجتماعی بداند.

وی گفت: اقدامات مهرانه و همه خیرین استان باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی به همگان معرفی شده و از ظرفیت خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان در راستای حل مشکلات جامعه استفاده شود.

وی زیبایی مهرانه را به حضور یکدل زنان و مردان خیر در کنار یکدیگر برای کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان دانست و گفت: مهرانه به عنوان شاخص‌ترین تشکل مردم نهاد استان زنجان، زمینه پیشرفت اجتماعی را فراهم آورده است.

کاظمی با اشاره به چشمگیر بودن فعالیت‎های پیشگیری مهرانه برای ارتقای سطح سلامت جامعه، عنوان کرد: همینکه برای تحقق اهداف آموزش و پیشگیری متخصص و فوق تخصص برای مردم وقت صرف می‎کنند ارزشمند است.

همچنین فعالیت‎های ارزشمند مهرانه زنجان موجب شد تا تندیس سرداران شهید شاخص استان به آن اهدا شود.

اهدای 14 نهال زیتون از سوی "حاج انعام محمدی"، باغدار نمونه طارمی از روستای "دستجرده"، اهدای فیش عمره مفرده 3 عضو از خانواده بیگدلی، اهدای فرش دستبافت منقش به آرم مهرانه توسط "مهنوش زارعی"، هنرمند 18 ساله تکابی، اهداء سه جزء کامل و بخشی از جزء چهارم کلام‌الله مجید با خط نستعلیق و اهدای 2 دانگ از یک آپارتمان 180 متری واقع در منطقه کوچمشکی زنجان به انجمن مهرانه تنها بخش بسیار بسیار کوچکی از حمایت‎های مردم از مهرانه بود که در نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله این انجمن اهدا شد.

 

"اصغر وثوق"، مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نیز معتقد است، مهرانه افتخار دارد که بگوید به صورت سیستماتیک کار می‎کند.

وی می‎گوید: بر اساس مدارک و اسناد موجود در این مرکز به صراحت اعلام می‎کنیم که شتاب ابتلا به سرطان در استان زنجان در خط مستقیم حرکت می‎کند.

مدیرعامل انجمن مهرانه با اشاره به خدمات معیشتی این مجموعه در کنار حمایت‎های مربوط به حوزه درمان و اسکان به بیماران هدف تحت پوشش،می‎گوید: مفتخریم اعلام کنیم که مهرانه تا به امروز بابت ارائه خدمات رادیوتراپی از بیماران دریافت نکرده و به امید خدا دریافت نخواهد کرد.

وی ادامه می‎دهد:مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای برآورد نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزار و 900 مترمربع طراحی و احداث شده که از این مقدار فضا ،12 هزار متر مربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی اختصاص داده شده است.

مدیرعامل انجمن مهرانه می‎افزاید:"فاز اول این کلینیک با هزینه بالغ بر 240 میلیارد ریال احداث شده، که فقط هزینه خرید دو دستگاه رادیوتراپی از شرکت زیمنس آلمان مدل انکور 9۸ میلیارد ریال ، هزینه دستگاه سی تی سیمولاتور از شرکت زیمنس آلمان و لیزر متحرک پنج نقطه از شرکت سیرپا فرانسه 20 میلیارد و 250 میلیون ریال و همچنین تجهیزات بخش فیزیک پزشکی و قالبسازی 15 میلیارد ریال است.

وی می‌گوید‎: رادیوتراپی یکی از روش‎های درمان سرطان و یا کنترل سلول‌های بدخیم است که می‎تواند همراه با جراحی، شیمی درمانی و گاهی به تنهایی استفاده شود.

"پرویز قزلباش" رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; گفت: با توجه به آمارهای موجود،زنجان در حوزه مشارکت مردمی در کشور نمونه است.

وی ادامه داد: در حوزه سلامت زنجان یکی از بهترین‌ها بوده و این شهر بهشت خیرین سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان معتقد است:وجود خیریه‌های بزرگ در زنجان نشان می‎دهد که اگر به مردم اعتماد کرده و کار را به دست آنها بسپاریم،کارهای بزرگی انجام می‎دهند.

قزلباس انجمن خیریه مهرانه زنجان را از ظرفیت‎های مهم برای استان با 120 هزار خیر شناسنامه‎دار می‎داند که منشا خدمات برای مردم هستند.

استان زنجان دارای بیش از 20 خیریه است که در بخش‌های مختلف به مردم خدمات‎رسانی می‎کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر