logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۱۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

قراردادهای جدید بیمه سلامت منوط به نسخه نویسی الکترونیکی شده است

قراردادهای-جدید-بیمه-سلامت-منوط-به-نسخه-نویسی-الکترونیکی-شده-است

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان‏ قراردادهای جدید بیمه سلامت را منوط به نسخه نویسی الکترونیکی ‏دانست و گفت: خوشبختانه این برنامه در مرحله خوبی قراردارد ‏.

به گزارش موج رسا; خدیجه ابراهیم‌خانی با اشاره به روند الکترونیکی شدن نسخه‌های پزشکان اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در این استان طی اسفند سال گذشته از خرمدره آغاز شد و هم اکنون در تمام شهرهای وارد این پروژه شده‌اند و ملاک انعقاد قرارداد با مراکز و پزشکان جدید منوط به اجرایی کردن نسخه نویسی الکترونیکی است که تحقق این مهم از ابعاد مختلف مثبتی را به دنبال دارد.

مدی کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: خوشبختانه این برنامه در مرحله خوبی قراردارد و تعداد نسخ تبادل شده از طریق الکترونیکی توسط مطب‌ها، داروخانه ها، و آزمایشگاه پنج هزار و 45 نسخه بوده است.

ابراهیم خانی با یادآوری اینکه در حال حاضر شهرهای بزرگی چون ابهر، خرمدره، خدابنده و زنجان با توجه به برخورداری از زیر ساخت های طرح نسخه نویسی الکترونیکی در آن ها به اجرا گذاشته می شود.

تصریح کرد: در شهرهای ایجرود، سلطانیه، ماهنشان و طارم نیز تعمیم داد باید زیر ساخت ها آن را که تعداد پزشکان و مراکز بسیار محدود است و اقدام شروع پروژه از آنجا انجام شده است.

وی اضافه کرد: تعداد اسناد بستری تبادل شده بصورت الکترونیکی نیز یکهزار و 700 پرونده بستری و بستری موقت در ماه جاری انجام گرفته که این وضعیت در بیمارستانهای استان متفاوت بوده است بر این مبنا در مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان از 100درصد پرونده هایی که توسط کارشناس درآمد به کارشناس ناظر ارسال شده بالای 85 درصد بصورت الکترونیکی رسیدگی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد فقط تا پایان خرداد ماه سال جاری فرصت دارند به دفاتر بیمه سلامت مراجعه کنند و دفترچه های درمانی خود را دریافت کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری 8 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد برای ثبت نام در بیمه سلامت پیش بینی شده بود که از این تعداد 1800 نفر ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان خاطرنشان کرد: هم اکنون 442 مرکز شامل، هشت شبکه بهداشتی، 17 بیمارستان و مرکز جراحی محدود، 109 پزشک متخصص، 79 پزشک عمومی، 14 فوق تخصص و ... با این اداره کل طرف قرارداد هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر