logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۱۳۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه ستاد صیانت از خانواده عنوان شد؛

تشکیل گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان/کاهش 8 درصدی پرونده های طلاق در زنجان

تشکیل-گروه-اندیشه-ورز-در-حوزه-ازدواج-و-کودک-همسری-در-زنجان-کاهش-8-درصدی-پرونده-های-طلاق-در-زنجان

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان گفت: گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان با حضور دستگاه های اجرایی تشکیل شده است.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در جلسه ستاد صیانت از خانواده، اظهار داشت: تعدادی از دستگاه های اجرایی و دانشگاهی استان ماموریت هایی را به صورت مستمر در حوزه های  سلامت،بهداشت، آموزش، کسب و کار و اشتغال به صورت مستقیم و  غیر مستقیم انجام می دهند.

وی با بیان اینکه ستاد صیانت از خانواده به منظور استفاده از دیدگاه های دستگاه های اجرایی برای انسجام بخشی در حوزه پیشگیری از طلاق و اعتیاد برگزار شده است، افزود: این ستاد تلاش می کند تا تدابیر لازم را  برای هماهنگی برنامه ها اتخاذ کند.

این مسئول با طرح سئوالاتی از این قبیل که برنامه های اجرا شده در سال های گذشته چرا به اهداف خود نرسیده و یا اگر اثر گذاری داشته است چرا مقطعی و مسکنی بوده است،افزود: باید این سئوال را نیز پرسید که چرا طرح های موفق با بازنگری دوباره اجرا نمی شود.

مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری زنجان بیان داشت: خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم به عنوان تاثیرگذارترین نهاد جامعه محسوب می شود که همواره کاهش تمایل جوانان به ازدواج، کودک همسری،کاهش فرزند آوری افزایش خشونت،فاصله بین نسل ها و افزایش طلاق از مهمترین مشکلات آن بوده است و ضروری است در برنامه های آموزشی به خانواده به عنوان اصل محوری توجه شود. 

 

*ضرورت راه اندازی کلینیک سلامت خانواده

بلوری برضرورت راه اندازی کلینیک سلامت خانواده تاکید کرد و گفت: طلاق صوری نیز برای استفاده مزایای بیمه به عنوان یک معضل در جامعه افزایش یافته است.

وی با اشاره به تشکیل گروه اندیشه ورز در حوزه ازدواج و کودک همسری در زنجان،افزود: این  گروه می تواند به ستاد صیانت از خانواده محتوا ارائه کند.

فتحی معاون دادگستری استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل بنیاد مردمی صیانت از نهاد خانواده از سال ۹۰ در کشور، اظهار داشت: این ستاد از سال گذشته در زنجان تشکیل شده است.

وی شناخت و برجسته شدن جایگاه خانواده و کاهش مناقشات خانوادگی را از مهمترین برنامه های این بنیاد عنوان کرد و گفت: این بنیاد در مرحله نخست در زمینه پیشگیری اقدام می کند.

این مسئول با بیان اینکه کاهش آسیب های طلاق از دیگر برنامه های این بنیاد محسوب می شود،گفت: حذف برنامه های موازی می تواند به امر برنامه ریزی و حل مشکلات در این زمینه کمک کند.

معاون دادگستری استان زنجان با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم از کاهش ۸ درصد پرونده های طلاق در زنجان خبرداد و گفت: از ۵۳۴ فقره ثبت نام در سامانه تصمیم 10 درصد با ارائه مشاوره های لازم از طلاق منصرف شده و 132 فقره ادامه پرونده یافته است.

 

*مراکز مشاوره باید به علت ها رسیدگی کنند

وی برضرورت توجه به مسئله مددکاری برای خانم های مطلقه تاکیدکرد و گفت: مراکز مشاوره باید به علت ها رسیدگی کند.

این مسئول برضرورت جلوگیری از دور باطل در خصوص معضل اعتیاد تاکید کرد و گفت: متاسفانه با وجود اقداماتی که در این زمینه انجام می شود، اتفاق خاصی نمی افتد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهار داشت: ۳۵۰ جلسه ۲ هزار و ۹۳ زوج در استان زنجان برگزار شده است.

محمدی بیان داشت:آسیب شناسی فرآیندها از برنامه های بهزیستی بوده و در بسیاری از جاها بهزیستی از ظرفیت های خود استفاده کرده است.

این مسئول قضا زدایی را از برنامه های بهزیستی عنوان کرد و گفت:طلاق هایی که زمینه روانشناختی دارد به کلینیک ها ارجاع داده می شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان داشت: سامانه تصمیم در سه شهرستان استان همزمان با هفته بهزیستی افتتاح می شود.

محمدی گفت: ۳۷ مرکز مشاوره در استان زنجان فعالیت می کنند که ۱۹ هزار ۸۵۵ نفر به این مراکز مراجعه کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است در بحث آسیب های اجتماعی در زمینه طلاق و اعتیاد با حضور سازمان ها  و ارگان ها کمیته تشکیل شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: بعد از ورود رهبری به آسیب های اجتماعی و تعیین اولویت ها، طرح تقسیم کار ملی در این زمینه اجرایی شده و سه سال است که برای این طرح اعتبار اختصاص می یابد.

سلطانی خاطرنشان کرد: 90 درصد اعتبارات حوزه اجتماعی به دستگاه ها و ۱۰ درصد برای سمن ها اختصاص می یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر