logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۱۲۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
اختصاصی موج رسا/

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی: پرونده‌های قابل توجهی از فساد را در استان زنجان کشف کردیم/ تشکیل 63 پرونده فساد دستگاه‌های دولتی در استان زنجان/ مفسدان بدانند که ما به سراغ‌شان خواهیم رفت

حجت‌الاسلام-صادقی‌نیارکی:-پرونده‌های-قابل-توجهی-از-فساد-را-در-استان-زنجان-کشف-کردیم-تشکیل-63-پرونده-فساد-دستگاه‌های-دولتی-در-استان-زنجان-مفسدان-بدانند-که-ما-به-سراغ‌شان-خواهیم-رفت

رئیس کل دادگستری استان زنجان از تشکیل 63 پرونده فساد دستگاه‌های دولتی در استان زنجان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسمعیل صادقی‌نیارکی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مبارزه با فساد امروز به یک برنامه مدون قوه قضاییه تبدیل شده است، اظهار کرد: مبارزه با فساد در ابلاغ انتصاب آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در مبارزه با فساد مصمم است، ابراز کرد: زمانی که ما در استان قزوین توفیق خدمت‌گذاری را پیدا کردیم، مبارزه با فساد را به عنوان یکی از برنامه‌های محوری خودمان قرار دادیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه توانستیم در مدت کوتاه حضورم در زنجان پرونده‌های فساد قابل توجهی را کشف کنیم، خاطرنشان کرد: این فسادها از سوی اشخاص حقیقی و همچنین حقوقی و برخی دستگاه‌های دولتی سرزده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در مورد دستگاه‌های دولتی 63 پرونده تشکیل دادیم، گفت: برخی از این پرونده‌ها رسیدگی و احکام آن صادر شده و برخی دیگر نیز در حال کارشناسی و رسیدگی است.

حجت‌الاسلام صادقی‌نیارکی ادامه داد: آنچه که می‌توانیم در این خصوص به مردم عزیز گزارش و همچنین اطمینان دهیم این است که دستگاه قضایی استان هیچ گونه مسامحه و سهل‌انگاری را در مبارزه با فساد ندارد، یک هشدار هم به کسانی که دست کج داشته و انحرافاتی در ذهن‌شان در حوزه مسئولیت‌شان دارند، می‌دهم که هیچ گاه دنبال فساد نروند چرا که دستگاه قضایی استان مانند ذربین موضوعات را زیرنظر داشته و رصد می‌کند.

وی بیان کرد: مفسدان بدانند که ما به سراغ‌شان خواهیم رفت و قانون را به صورت اشد اعمال خواهیم کرد، بنابراین بنده این هشدار را می‌دهیم که هیچ شخصی دنبال فساد نباشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه لازم است تا دستگاه‌ها نیز خودنظارتی را انجام دهند، اظهار کرد: در برخی مواردی که ما برخورد کردیم مشاهده شده در زیرمجموعه آن دستگاه اتفاقاتی افتاده که مسئول آن دستگاه مراقبت و نظارت لازم را نداشته است.

وی تصریح کرد: این عدم نظارت و کنترل سبب شده تا یک انحرافی در آن دستگاه ایجاد شده و سبب نارضایتی مردم شده است، مسئولان در انجام وظایف‌شان در دستگاه اجرایی باید طوری عمل کنند که سبب خرسندی مردم شده و در تراز جمهوری اسلامی باشد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید خود را خدمت‌گذار مردم بدانیم، افزود: اگر این نگاه حاکم شد، به طور یقین فساد، انحراف و سرپیچی کنار رفته و نگاه‌ها ارزشی و در پایه خدمت می‌شود. اما اگر این موضوع اتفاق نیفتاد آن جمله امام راحل که نگذارید انقلاب دست نااهلان و نامحرمان بیفند، مصداق پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: این اطمنیان را به مردم می‌دهم که اجازه جولان به مفسدان و منحرفان را در دستگاه‌های اجرایی نمی‌دهم و در مقابل این گونه مسائل خواهیم ایستاد که امیدواریم مردم و مسئولان نیز ما را در مبارزه با فساد یاری کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر