logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۱۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با موج رسا:

دولت رغبتی برای واگذاری سهم خود در ایران خودرو و سایپا نشان نمی‌دهد/ اقتصاد کشور با بنگاه‌داری دولت سامان نمی‌یابد

دولت-رغبتی-برای-واگذاری-سهم-خود-در-ایران-خودرو-و-سایپا-نشان-نمی‌دهد-اقتصاد-کشور-با-بنگاه‌داری-دولت-سامان-نمی‌یابد

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس‏ با تاکید بر لزوم خروج دولت زا بنگاه‌داری گفت: دولت رغبتی برای واگذاری سهم خود در ایران خودرو و سایپا نشان نمی‌دهد‏.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بحث واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: دولت مادام که از بنگاه داری خارج نشود، بنگاه‌های اقتصادی و همچنین اقتصاد کشور سر و سامان نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه اصرار ما این است که دولت سهم خود را در ایران خودرو و سایپا واگذار کند، ابراز کرد: دولت باید خودش در جایگاه سیاست گذاری و نظارت قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تاکید ما استفاده از ساز و کار مناسب برای واگذاری سهم دولت در دو شرکت خودروسازی است، افزود: این موضوع چندین سال است که مطرح بوده اما متاسفانه دولت رغبتی برای این کار نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بنگاه داری در کام دولت شیرینی بیشتری دارد، عنوان کرد: ما پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم اما اراده جدی از طرف دولت برای واگذاری وجود ندارد.

احمدی با اشاره به اینکه دولت با بنگاه داری از وظایف خود غافل شده است، خاطرنشان کرد: دولت باید به مسیر اصلی خود رد اقتصاد یعنی سیاست گذاری و نظارت برگردد.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر