logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۰۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در استان اولویت اصلی منابع طبیعی است

اجرای-پروژه‌های-صندوق-توسعه-ملی-در-استان-اولویت-اصلی-منابع-طبیعی-است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیتهای مردم محلی در تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری گفت: اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی اولویت اصلی منابع طبیعی استان است.

به گزارش موج رسا; خلیل آقاجانلو امروز در جمع مدیران اداره کل منابع طبیعی جهت پیشبرد برنامه‌های مربوط به اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی در سالهای 97 و 98، بخش ترویج را مهمترین موضوع دانست و اظهار کرد: موفقیت پروژه‌های صندوق توسعه ملی در گرو عملکرد قوی در حوزه آموزش و ترویج است.

وی با بیان اینکه با جلب اعتماد مردم می توان در امورات تسهیل گری گام‌‌های مهمی در مسیر تحقق اهداف سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری برداشت، تصریح کرد: با ایجاد ارتباط تنگاتگ بین بومیان روستاها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، می‌توان در حفظ و حراست از عرصه‌های ملی و توسعه و آبادانی مناطق موثرترین دستگاه اجرایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تکلیف معاونت‌های اداره کل جهت پیگیری پروژه‌های مربوط به صندوق توسعه ملی مشخص شده است، خاطر نشان کرد: تعادل بخشی در بین شهرستان‌ها در حوزه تخصیص اعتبارات مربوط به این صندوق باید مورد توجه قرار گیرد.

نهاوندی، دبیر ستاد آبخیزداری نیز در این جلسه محورها و مباحث مهم قابل مطرح مربوط به پروژه های آبخیزداری مربوط به صندوق توسعه در سالهای 97 و 98 را اعلام و اولویتهای سازمان متبوع جهت اقدامات عملی اداره کل منابع طبیعی استان را ارائه کرد.

وی همچنین بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های تعاونی‌ها جهت تحقق رسالت‌های سازمان متبوع و بهره مندی از توانمندی حداکثری مردم تاکید کرد.

جعفر بیات معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به سال جاری این بخش مشخص شده است، ابراز کرد: با توجه به میزان اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه و با هدف عملیاتی کردن پروژه‌های سال 98، در حال حاضر تشریفات مناقصه را شروع کرده و در حال انتخاب پیمانکاران مربوطه هستیم.

وی همچنین بر لزوم اتمام پروژه های صندوق توسعه ملی مربوط به سال 97 تاکید و به مشکلات پیش روی اجرای پروژه ها اشاره کرد.

جلیل سلطان نژاد معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با اشاره به نقش آموزش و ترویج در سرعت بخشی به روند اجرای پروژه‌های صندوق توسعه ملی عنوان کرد: با توجه به جایگاه تسهیل گری در مناطق هدف، فاصله بین اجرا، تصمیم و بهره برداری بسیار کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات چالش های محلی موجود در مناطق اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی با وجود تسهیل گر امکان پذیر است، اضافه کرد: اجرای طرح های مرتعداری نیازمند جدی تسهیل گران و همراهی روستاییان است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر