logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۰۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه بانوان استان زنجان مطرح شد؛

تحقق 78 درصدی مصوبات کارگروه بانوان زنجان/ اجرای طرح کارآفرینی و ایجاد کسب و کار اجتماعی و خانگی در زنجان

تحقق-78-درصدی-مصوبات-کارگروه-بانوان-زنجان-اجرای-طرح-کارآفرینی-و-ایجاد-کسب-و-کار-اجتماعی-و-خانگی-در-زنجان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: در سال گذشته 43 مصوبه در کارگروه بانوان و خانواده استان زنجان به تصویب رسید که 78 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در نخستین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان زنجان،اظهار داشت: در سال گذشته 43 مصوبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در استان زنجان به تصویب رسید.

وی طلاق و فروپاشی خانواده را از مهمترین چالش های زنان در زنجان عنوان کرد و گفت: بیکاری،نداشتن مهارت، کسب و کار و عدم توجه به تاب آوری جامعه از مهمترین دلایل طلاق در زنجان محسوب می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان برضرورت اجرای طرح توان افزایی وارتقای تاب آوری و نشاط اجتماعی زنان و خانواده تاکید کرد و گفت: نرخ اشتغال در جمعیت استان زنجان 74.17 درصد است که این میزان در کشور 76.1 درصد است.

بلوری با بیان اینکه در سال گذشته104 میلیون تومان به کارگروه بانوان و خانواده زنجان اختصاص یافت، افزود: با توجه به گزارشات ارائه شده،طلاق مهمترین آسیب اجتماعی بانوان در زنجان محسوب می شود.

وی افزود:نرخ مشارکت اقتصادی در جمعیت زنان استان زنجان 11.98 درصد است که میانگین کشوری در این زمینه 13.0 درصد است.

این مسئول نرخ بیکاری در جمعیت استان زنجان را 25.83 درصد عنوان کرد و گفت: میانگین کشوری در این زمینه 23.9 درصد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به اجرای طرح کارآفرینی و ایجاد کسب و کار اجتماعی و خانگی در زنجان، گفت: آگاهی مخاطبان با مزیت های اقتصادی و فرصت های کسب و کار استان در قالب خویش فرمایی، کارفرمایی و پشتیبانی از نتایج مورد انتظار این طرح است.

بلوری افزود: آشنایی فراگیران با تجارب کارآفرینان بومی و بوم مدل کسب و کار و کار تیمی و شناسایی و اطلاع رسانی از کانون های مناسب برای دریافت خدمات مالی و غیر مالی از دیگر اهداف اجرای این طرح محسوب می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر