logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۰۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وزیر بهداشت در زنجان:

سیل 1000 میلیارد تومان به مراکز بهداشتی و درمانی کشور خسارت زد/ یک روز هم در ارائه خدمات به سیل‌زدگان غافل نبودیم

سیل-1000-میلیارد-تومان-به-مراکز-بهداشتی-و-درمانی-کشور-خسارت-زد-یک-روز-هم-در-ارائه-خدمات-به-سیل‌زدگان-غافل-نبودیم

وزیر بهداشت در خصوص ارائه خدمات در مناطق سیل زده در سطح کشور گفت: حتی یک روز هم در ارائه خدمات به سیل‌زدگان غافل نبودیم.

به گزارش موج رسا; سعید نمکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از پر پتانسیل‌ترین استانها به ویژه در زمینه زیرساخت‌های نظام سلامت و آموزش‌های عالی کشور است اظهار کرد: در بخش علوم پزشکی نیز جزو استانهای پیشرو است.

وی با بیان اینکه در دو روزی که در استان زنجان حضور داشتم 50 مراکز درمانی در سطح استان افتتاح شد تصریح کرد: 11 آمبولانس جدید نیز به ناوگان مراکز اورژانسی این استان اضافه شد.

وزیربهداشت با اشاره به اینکه در جشنواره فیلم‌های مرتبط با سلامت روان نیز حضور داشتم افزود: هنرمندان و عکاسان زیادی از جاهای مختلف دنیا در این جشنواره حضور داشتند و می‌تواند گفت این جشنواره یکی از بزرگترین نشست‌های هنری در منطقه بود.

وی با بیان اینکه این جشنواره دو پیام مهمی داشت که یکی از پیام‌ها این است که آمریکایی فکر می‌کنند و تلاش می‌کنند همه درهای دنیا را بر ما ببندند و مراودات ما را با اهل هنر، اقتصاد و فرهنگ دنیا قطع کنند بی‌نتیجه بوده است گفت: علی‌رغم این تلاش‌های بیهوده در این جشنواره استقبال بی‌نظیری از کشورهای مختلف بود و تقریبا از همه کشورهای در این جشنواره حضور داشتند.

نمکی با بیان اینکه بحث سلامت روان یکی از بحث‌های بسیار جدی است افزود: سلامت روان را باید از همه جنبه‌ها مورد توجه جدی قرار دهیم و از صدا و سیما و از هنرمندان و سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران در تعدیل و تلطیف جو روانی استفاده کنیم.

وی در خصوص سیل اخیر و خسارت بر مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده افزود: در حدود یک هزار میلیارد تومان مراکز بهداشتی و درمانی‌مان و بیمارستانها در مناطق سیل زده آسیب دید.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خوشبختانه علی رغم سیل‌های گسترده‌ای که در 25 استان داشتیم تا به این لحظه بیماری عفونی واگیردار قابل توجهی را نداریم افزود: همکاران ما در مراکز بهداشت با کمک‌های بین بخشی و با درک و فهم بالایی که مردم ما در همراهی داشتند خوشبختانه بر اپیدمی بیماریهای واگیر دار فائق آمدیم.

وی همچنین در خصوص مرمت و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی که در مناطق سیل زده آسیب دیدند افزود: در این رابطه علی‌رغم این گرفتاریها مراکز درمانی حتی یک روز در ارائه خدمات به مردم غافل نبودیم.

نمکی عنوان کرد: در برخی مواقع از قایق برای رساندن داروهای اساسی و شیر خشک، واکسن و خدمات بهداشت محیط استفاده می‌کردیم و در هیچ شرایطی از مردم غفلت نکردیم.

وی خاطر نشان کرد: از منابعی که می‌گیریم نسبت به بازسازی و نوسازی مراکز درمانی که در اثر سیل تخریب شدند انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه استان زنجان یکی از استانهایی است که برای توسعه بخش‌های سوختگی و روانی برنامه‌ریزی شده است عنوان کرد: باید اقدامات پیشگیرانه در مورد بیماریهای روانی انجام شود.

وی گفت: نباید کار را به جایی برسانیم که بیمار روانی روی تخت بیمارستان بخوابد و باید قبل از آن چاره اندیشی برای جلوگیری از افزایش بیماران صورت بگیرد و همچنین افراد مبتلا منجر به بستری شدن نشوند.

نمکی عنوان کرد: وقتی بیمار روانی تا حد بستری شدن پیش برود کار را سخت‌تر می‌کند و باید شرایط اجتماعی و جو روانی را به گونه‌ای تعدیل و تلطیف کنیم که افسردگی‌ها عمیق نشود و شادابی و شادمانی گستره بیشتری پیدا کند و نیازمان به تخت‌های روانی کمتر باشد.

وی در مورد کمبود تخت‌های بیمارستانی در سطح کشور نیز اشاره و بیان کرد: در برخی جاها تخت‌های زیادی داریم و در برخی جاها نیز کم بوده و برای حل این مشکل مطالعه جدیدی توسط معاونت درمان در حال انجام است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر