logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۰۶۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
اقدامات تعزیراتی در حمایت از تولید داخلی انجام می‌شود

از تشدید برخورد با واحد‌های صنفی متخلف تا جلوگیری از ورود قاچاق کالاهای خارجی به استان زنجان

از-تشدید-برخورد-با-واحد‌های-صنفی-متخلف-تا-جلوگیری-از-ورود-قاچاق-کالاهای-خارجی-به-استان-زنجان

اقدامات تعزیرات در استان زنجان در خصوص تحقق شعار سال "رونق تولید" با جلوگیری از ورود کالاهای خارجی و برخورد با عرضه آنها در بازار سطح استان زنجان انجام می‌شود.

مرتضی ممیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: اصلی‌ترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی رونق تولید است و همگان باید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با اشاره به این که تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید نیازمند اقدامات اساسی و عملی است بیان کرد: در تحقق این شعار نباید به وعده و وعید و شعار بسنده کرد بلکه باید اقدامات مناسب در این زمینه انجام داده شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اقدمات تعزیرات در خصوص جلوگیری از توزیع کالاهای وارداتی به استان زنجان بیان کرد: در این راستا در استان زنجان اتوبوس حامل کالای خارجی در زنجان متوقف شد.

وی با بیان اینکه این محموله قاچاق در شهرستان ایجرود کشف و ضبط شد افزود: در بازرسی صورت گرفته از یکدستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان ایجرود ، تعداد یک هزار و 200 ثوب انواع البسه قاچاق کشف و راننده خودرو بعنوان متهم به شعب این اداره کل معرفی شد.

ممیزی بیان کرد: شعبه مربوطه عامل قاچاق را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت ، به پرداخت جریمه نقدی بمیزان 416 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا از یک واحد متخلف که اقدام به عرضه سیگار قاچاق می‌کرد برخورد شد افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد این واحد صنفی اقدام به عرضه سیگار قاچاق کرده و بر این اساس پرونده ای در تعزیرات حکومتی ابهر تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تصریح کرد: طبق حکم صادره واحد متخلف علاوه بر معدوم کردن سیگارهای مکشوفه به پرداخت جریمه نقدی بمیزان 245 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی همچنین در ادامه از برخورد قاطع با عامل قاچاق مغز گردو در زنجان خبر داد و افزود: بیش از یک تن مغز گردوی قاچاق که در حال حمل به مقصد استان تهران بود در زنجان توقیف و راننده خودرو بعنوان متهم به شعبه پنجم این اداره کل معرفی شد.

ممیزی افزود: پس از سیر مراحل قانونی، شعبه مربوطه عامل قاچاق را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی بمیزان یک میلیارد و 112 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان عنوان کرد: پس از قطعیت حکم‌، پرونده به واحد اجرای احکام اداره کل ارجاع و با پیگیری واحد مذکور، جریمه نقدی تعیین شده وصول و پرونده مختومه شد.

وی در پایان عنوان کرد: مقابله و مبارزه با کالای قاچاق به منظور حمایت از تولید و پایداری اشتغال اتفاق میافتد و در استان زنجان این رویکرد مهم در دستور کار به صورت جدی قرار گرفته تا شعار سال نیز به معنا عملی محقق شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر