logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۰۵۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان مطرح شد

یک چهارم جمعیت کل استان زنجان را جوانان تشکیل می‌دهند/ لزوم همراهی دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های هفته جوان

یک-چهارم-جمعیت-کل-استان-زنجان-را-جوانان-تشکیل-می‌دهند-لزوم-همراهی-دستگاه‌ها-برای-برگزاری-برنامه‌های-هفته-جوان

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه جوانان زنجان یک چهارم جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند، گفت: نشر الگوسازی باید از هفته جوان صورت گیرد.

به گزارش موج رسا; نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شامگاه یکشنبه در محل سالن جلسات استانداری زنجان با حضور مسوولان و به ریاست معاون سیاسی استاندار زنجان برگزار شد.

لیلا کریمی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در این جلسه با اشاره به برنامه‌های هفته جوان در استان، اظهار داشت: در این هفته برنامه‌هایی از جمله کرسی های آزاداندیشی، تجلیل از جوانان برتر، پیاده راه جوانی و دیدار جوانان با مفاخر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضایی جذاب، شاد و مفرح در راستی غنی سازی اوقات فراغت جوانان و ارتقای فرهنگ مسئولیت پذیری، نشاط، شادی و امید بین نسل جوان از طریق ترویج کارآفرینی، مشارکت، ورزش، گردشگری، امور خیریه و راه اندازی کمپین های پرنشاط از جمله اهداف جشنواره نشاط و امید است، تصریح کرد: جوانان شرکت کننده در این جشنواره در رده سنی 15 تا 29 سال قرار دارند.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امسال برگزاری این جشنواره در تفاهم نامه‌ای به یکی از سمن ها واگذار خواهد شد، ابراز کرد: بخشهای مختلفی برای این جشن که در در روز 11 شعبان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) برگزار می‌شود، در نظر گرفته شده است.

کریمی در پایان گفت: کرسی های آزاداندیشی نیز در محورهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فضای مجازی خواهد بود و دانشگاه های سراسری، آزاد، پیام نور و علمی کاربردی دستگاه های همکار برای برگزاری این برنامه محسوب می‌شوند.

خدابخش مرادی نافچی در نخستین جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان در سال جدید، با تاکید بر حساسیت جوانان، اظهار داشت: پویایی و اثرگذاری جوانان در جامعه بخش فعالی است.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه جوانان زنجان یک چهارم جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند، گفت: نشر الگوسازی باید از هفته جوان صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش توجه همه بخش ها به جوانان، تصریح کرد: نشاط از جمله نیازهای اصلی جوانان است و هفته جوان یک فرصت برای شناسایی نیازهای جوانان است.

مرادی نافچی با بیان اینکه در حوزه ازدواج جوانان باید تسهیل صورت گیرد، ابراز کرد: نیاز امروز جامعه نشاط و امیدافرینی است و فرمانداران باید در شهرستان ها برای تشکیل ستاد هفته جوان اهتمام داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اینکه شهرداری ها همکاری لازم برای محل برگزاری برنامه‌ها را داشته باشند، خاطرنشان کرد: امیدافرینی و نشاط ویژه یک روز نیست و در همه سال باید این مهم باید در دستور کار باشد.

علی خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به اقدامات و برنامه ها هفته جوان اشاره داشت و گفت: برگزاری برنامه هایی برای جوانان مختص هفته جوان نیست بلکه هفته جوان هفته ای است که جایگاه مهم و موثر قشر جوان را یاد آوری می کند و در این هفته  با تعیین جوانان موفق بر اساس معیار های معین، انگیزه جوانان برای فعالیت و پویایی بالا می رود.

خلیلی در ادامه بر همراهی و همکاری سایر دستگاههای دولتی تاکید کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان سعی دارد تا در وحله اول گامی در جهت شناسایی مسائل جوانان بردارد و در مراحل بعدی به رفع مسائل و بهبود اوضاع یاری نماید ولی آنچه که اهمیت دارد این است که همراهی و تداوم این همکاری است که عامل موثری در نتیجه بخش بودن برنامه ها و اقدامات می باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین به آیین نامه گزینش جوان موفق اشاره کرد و گفت: عنوان جوان موفق خود انگیزه ای را در جوانان ایجاد می کند تا با تلاش بیشتر بتوانند به این موقعیت و عنوان نزدیکتر شوند و تدوین معیاری مشخص برای انتخاب جوان موفق احتمال اعمال سلیقه و سوگیری را کاهش می دهد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر