logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۰۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار شهرستان زنجان به موج رسا خبر داد

خسارت ۱۸۵ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به شهرستان زنجان/ ۱۵ واحد مسکونی شهری و ۷۴۵ واحد روستایی آسیب دیدند

خسارت-۱۸۵-میلیارد-ریالی-بارندگی‌های-اخیر-به-شهرستان-زنجان-۱۵-واحد-مسکونی-شهری-و-۷۴۵-واحد-روستایی-آسیب-دیدند

فرماندار شهرستان زنجان از خسارت ۱۸۵ میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به شهرستان زنجان خبر داد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگارموج رسا; با اشاره به خسارت بارندگی‌های اخیر در شهرستان زنجان اظهار کرد: برآورد اولیه خسارت بارندگی‌های اخیر انجام شده و برآورد نهایی نیز طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه طبق برآورد اولیه در مجموع حدود ۱۸۵ میلیارد ریال خسارت به شهرستان زنجان وارد شده است، ابراز کرد: این ۱۸۵ میلیارد ریال در چند بخش از جمله منازل مسکونی و دامداریها، کانالها و تاسیسات مرتبط با بخش کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، بخش زنبورداری و زیرساختهای شهرستان شامل پلها، جاده‌ها و تاسیسات مختلف بوده است.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵ واحد مسکونی شهری در شهرستان دچار خسارت شدند، عنوان کرد: ۷۴۵ واحد روستایی و دامی در شهرستان زنجان دچار خسارت شدند و همچنین تعداد ۱۶۵ دیوار محوطه نیز بدون آسیب دیدن خود منزل در روستاها تخریب شد.

وی با بیان اینکه مجموع خسارت‌های بخش ساختمانی ۱۳۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده است، افزود: ۷۰ راس دام در شهرستان تلف شدند و ۲۵۶ ساختمان و تاسیسات مربوط به بخش کشاورزی خسارت دیدند که میزان خسارت ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

عسگری بیان کرد: در بخش زیرساخت موجود در شهرستان ۱۸ کیلومتر راه روستایی دچار خسارت شده و دو دهنه پل نیز در محورهای روستایی تخریب شدند که در مجموع ۱۳ میلیارد ریال خسارتی است که در این بخش وارد شد.

وی با بیان اینکه دو روز قبل در قزل اوزن طغیان رودخانه را داشتیم، خاطرنشان کرد: کارشناسان از روز گذشته مشغول ارزیابی این خسارتها هستند که عمده خسارتها مربوط به بخش کشاورزی بوده و تا پایان هفته میزان آن اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به کمک‌های مردمی و همچنین کمک‌های دستگاه‌ها برای مناطق سیل زده کشور اظهار کرد: ما از همان روزهای ابتدایی پایگاه‌هایی از طرف کمیته امداد، بسیج و هلال احمر راه‌اندازی شد و کمک‌های متناوبی نیز به ویژه به مردم سیل زده گلستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌ها برای استان لرستان در حال جمع‌آوری است، عنوان کرد: ماشین‌آلات و امکانات موجود به این مناطق اعزام شدند و همچنین نیروهای متخصص نیز حضور یپدا کرده‌اند.

عسگری با اشاره به اینکه بخشی از نیازهای دارویی مناطق سیل زده نیز تامین شده است، گفت: برخی از کمک‌های مردمی از جمله پوشاک، پتو، مواد غذایی و لوازم بهداشتی نیز به مناطق سیل زده ارسال شده است.

وی با بیان اینکه اتحادیه نانوایان چندین مرحله پخت نان را برای مردم مناطق سیل زده کشور داشتند، ابراز کرد: بسیج زنجان هم از همان روزهای اول به کمک مردم مناطق سیل زده شتافته و همچنین پایگاه‌هایی را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی راه‌اندازی کرده است.

فرماندار زنجان تصریح کرد: پرسنل ادارات، استاندار، معاونین استاندار تا دیگر پرسنل دستگاه‌های اجرایی بخشی از حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر