logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۰۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

اعتیاد در ایجاد اختلافات خانواده‌ها و درخواست طلاق عامل موثری است/ لزوم استفاده از مشاوران مجرب برای صلح و سازش میان زوجین

اعتیاد-در-ایجاد-اختلافات-خانواده‌ها-و-درخواست-طلاق-عامل-موثری-است-لزوم-استفاده-از-مشاوران-مجرب-برای-صلح-و-سازش-میان-زوجین

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اعتیاد در ایجاد اختلافات خانواده‌ها و درخواست طلاق عامل موثری است.

به گزارش موج رسا;حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی در  دیدار نوروزی قضات و کارکنان محاکم عمومی و انقلاب شهرستان زنجان  و بازدید از این مجتمع اظهار کرد: استفاده  از ظرفیت های سازمانهای متولی در جهت  کاهش آمار پرونده های خانواده در محاکم  و حفظ کیان خانواده امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال جدید کلیه پروندهای شعب خانواده باید ایتدا  به سامانه تصمیم مستقر در اداره بهزیستی  ارجاع  گردد تأکید کرد: استفاده از کارشناسان و مشاوران مجرب در این سامانه و تلاش در جهت صلح و سازش میان  زوجین گام موثری در کاهش ورودی پرونده به محاکم خواهد بود.

رئیس شورای قضایی استان  برحفظ کیان خانواده تاکید کرد و افزود: بر اساس آمار موجود  موضوع  اعتیاد در ایجاد اختلافات  خانواده ها و  درخواست طلاق عامل موثری بوده  که  دستگاهها و سایر نهادها متولی از جمله مراکز ترک اعتیاد و اداره بهزیستی  در کاهش این آمار بایستی اقدامات  جدی انجام دهند.

این مقام عالی قضایی استان بر تقویت سامانه تصمیم و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان زوجین در این مرکز تأکید و خاطر نشان کرد: کل پرونده های خانواده بایستی در سال جدید به سامانه تصمیم ارجاع شود و در صورت عدم حصول سازش در محاکم رسیدگی شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان  بیان کرد: در استان بنیاد صیانت از خانواده از اواخر سال گذشته  استارت خورده که امسال  با برنامه ریزی های انجام شده  فعالیت این بنیاد اجرایی تر  خواهد شد.

در این بازدید یارمحمدی رئیس محاکم و عمومی انقلاب شهرستان زنجان گزارشی از آمار پرونده های وارده  و رسیدگی شده ارائه کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر