logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۰۲۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید کرد

هیچ رانتی نباید در دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد/ استفاده از اهرم‌های کمک کننده بودجه باید در اولویت قرار گیرد

هیچ-رانتی-نباید-در-دستگاه‌های-دولتی-وجود-داشته-باشد-استفاده-از-اهرم‌های-کمک-کننده-بودجه-باید-در-اولویت-قرار-گیرد

استاندار زنجان زنجان با اشاره به ممنوعیت رانت در دستگاه‌های دولتی گفت: هیچ گونه رانتی نباید در دستگاه‌های دولتی وجود داشته باشد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه در جایی جمعیت یک مبنای اصل بوده و اگر نظام و دولت در امورات آنها دخالت نداشته باشد و کنترلی صورت نگیرد و ساماندهی انجام نشود بحران ایجاد می‌شود اظهار کرد: در تاریخ نیز از این گونه موارد و مسائل داریم.

وی با تاکید به اینکه باید دنبال استفاده از اهرم‌ها کمک کننده بودجه سال آینده باشیم افزود: سال آینده این موضوع را مورد توجه جدی قرار خواهیم داد اینکه مدیران ما چقدر توانستند از اعتبارات استفاده کنند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این موضوع یکی از آیتم‌های ارزیابی‌ مدیران است عنوان کرد: این موضوع اهمیت دارد که یک مدیر چقدر توانسته از بودجه ملی استفاده کند.

وی با اشاره به بدهی اداره کل ورزش و جوانان استان به شرکت‌های برق٬ گاز و آب عنوان کرد: نباید قطعی انشعاب صورت بگیرد و در آینده برای حل این مشکل جلسه ای برگزار خواهد شد.

حقیقی با اشاره به مازاد درآمدی استان بیان کرد: در این مورد امسال وضعیت خوبی داریم و وضعیت استان خیلی بهتر از سال گذشته است.

وی با اشاره به بودجه عمرانی استان افزود: بودجه عمرانی همه استانها اضافه شده و قرار است بودجه استان نیز در این حوزه اضافه کنند.

اسرمایه‌گذاری در حوزه کاداست و SDI(سامانه اطلاعات مکانی)

وی با اشاره به موضوع کاداست و SDI که در جلسه مطرح شد گفت: باید به این موارد در استان زنجان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

حقیقی بیان کرد: هر چه قدر در این حوزه سرمایه گذاری انجام شود هزینه نیست سرمایه است و باید سرمایه‌گذاری ویژه در این حوزه اتفاق بیفتد و اگر می‌خواهیم تصمیم‌سازیمان درست شود و فرمان تصمیم‌گیری روال و براساس منطق باشد باید به این بخش توجه شود.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل قیمت برخی از اقلام پرمصرف باید یکسان سازی قیمت‌ها در همه استانها اتفاق بیفتد افزود: اگر قیمت‌ها یکسان باشد هیچ وقت قاچاق اتفاق نمی‌افتد.

استاندار زنجان با بیان اینکه وقتی تنظیم بازار اجرا شود و قیمتهای مصوب شده اجرا شود قاچاقی صورت نمی‌گیرد عنوان کرد: به طور متوسط روزانه 40 تن مرغ در استان زنجان توزیع شده ولی طبیعی اگر نرخ‌ها یکسان نباشد قاچاق به سایر استانها اتفاق می‌افتد.

حقیقی با اشاره به رعایت انصاف در توزیع و تولید مرغ در استان زنجان بیان کرد: در روند توزیع مرغ نیز باید فروشندگان انصاف داشته باشند تا مرغ به دست مردم برسد.

توزیع میوه شب عید در زنجان

استاندار زنجان آغاز توزیع میوه شب عید در استان زنجان افزود: امسال یک هزار و 26 تن پرتقال ذخیره شده که سال گذشته 700 تن بوده که امسال میزان ذخیره افزایش یافته است.

وی بیان کرد: سال گذشته 500 تن شیب در استان زنجان ذخیره شده بود که امسال به 720 تن افزایش یافته است.

حقیقی بیان کرد: سیب تنظیم بازار با قیمت 5 هزار و 300 تومان و پرتقال نیز با 3 هزار 500 تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به حل مشکل نهاده‌های دامی نیز عنوان کرد: در حال حاضر برای حل این مشکل 8 هزار تن نهاده دامی تهیه کردیم.

شایسته سالاری در دستگاه‌های دولتی

استاندار زنجان با اشاره به شایسته سالاری در دستگا‌ههای دولتی عنوان کرد: اینکه یک عده‌ای را انتخاب کنیم به منظور گذراندن امورات نبوده و چنین چیزی را نداریم.

وی افرود: این به معنی این است که هر گونه رانتی در دستگاه‌ها ممنوع است یعنی رانت اخلاقی ممنوع است و ما نباید از آدمهای بله قربان گو استفاده کنیم این گونه آدمها در شرایطی که داریم نمی‌تواند مدیریت خوبی داشته باشد و کار مورد انتظار را انجام دهد.

حقیقی گفت: اطلاعات و اخبار دستگاه‌ها باید در سایت وجود داشته باشد تا عموم از آن استفاده کنند برخی از اطلاعات و اخبار طبقه بندی شده و ارائه آنها براساس قانون باید باشد و روند قانونی باید رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه باید برون سپاریها به معنای واقعی اتفاق بیفتد افزود: باید برون سپاری به کسانیکه که واجد شرایط هستند انجام شود.

نباید رانت سیاسی در دستگاه دولتی باشد

استاندار زنجان بیان کرد: رانت سیاسی هم نباید در دستگاه‌ها باشد و البته این موضوع را هم باید مد نظر داشته باشیم کسی که با دولت معارض است نمی‌تواند منویات دولت را پیاده کند.

وی با اشاره به استفاده از مدیران کارامد در پستهای مدیریتی عنوان کرد: همفکر بودن را نباید در انتخاب مدیران دخیل کنیم و نباید از مدیران کارامدی که در چارچوب نظام و دولت حرکت می‌کنند غافل شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر