logo
امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳

فرهنگی و اجتماعی

واگذاری 3 بنای تاریخی زنجان به بخش خصوصی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در راستای کمک به مرمت، حفاظت و بهره‌برداری بناهای تاریخی گفت: حق بهره‌برداری از 3 بنای تاریخی استان در قالب مزایده به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

سرمایه‌گذاری روی مدارس عادی ضروری است

استاندار زنجان گفت: باید نسبت به عدالت آموزشی در استان تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند اما باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری انجام شود.

کشف بيش از 10 ميليارد ريال کالای خارجی و قاچاق

رئيس پليس امنيت اقتصادی استان زنجان در نتيجه اجرای طرح 72 ساعته تشديد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کشف 10 ميلياردی انواع کالای قاچاق از 8 دستگاه خودرو اشاره کرد.

۹۰ درصد خودروها در زنجان تک‌سرنشین تردد می‌کنند

رئیس اﺩﺍﺭﻩ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﺮﺍﻓﯿﮏ ﭘﻠﯿﺲ ﺭﺍﻫﻮﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺯﻧﺠﺎﻥ با بیان اینکه با اندکی مشارکت می‌توان ترافیک در شهر را کنترل کرد، گفت: 90درصد وسایط نقلیه در زنجان تک سرنشین هستند.

روستای رَز ماهنشان در غبار فراموشی

روستای رز با تعداد ۴۵ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر در ۲۲ کیلومتری شهرستان ماهنشان واقع شده است که مردمان آن از مشکلاتی از قبیل نبود آنتن تلفن‌های همراه، آسفالت نبودن جاده‌‌های ارتباطی و غیره در مشقت و سختی هستند.

بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه دمای هوا طی امروز و فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت اما در روز دوشنبه بطور نسبی کاهش می‌یابد گفت: بارش‌های پراکنده زنجان را فرا می‌گیرد.