logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۷۰۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس هیأت ترای آتلون استان زنجان:

تیم هیأت ورزشی ۳ گانه زنجان جزو تیم‌های برتر کشوری است

تیم-هیأت-ورزشی-۳-گانه-زنجان-جزو-تیم‌های-برتر-کشوری-است
رئیس هیأت ترای آتلون استان زنجان با بیان اینکه در سطح کشور هیأت سه گانه استان زنجان در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: تیم هیأت ورزشی ۳ گانه زنجان جزو تیم‌های برتر کشوری است.

علی مشهدلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تیم هیأت سه‌گانه استان زنجان جزو 3 تیم برتر بین در سطح کشور بوده و معمولا در تمام رده‌های سنی هم در بخش انفرادی و هم عنوان تیمی به طور قاطع قهرمان ایران دارد، گفت: 5 ورزشکار ملی پوش در رشته ترای آتلون بسیار خوش درخشیدند از جمله آرتین نصیری، پوریا شامی، مهدی انصاری، مهدی شافعیان و مهدی آقائی از ورزشکاران ملی پوش افتخار آفرین استان زنجان هستند.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: سال گذشته در رده نونهالان ورزشکاران زنجانی با تلاش و انگیزه‌ بسیار بالایی که داشتند توانستند سکوی اول را مختص خود کرده و در رده جوانان نیز موفق به تصاحب سکوی دوم شدند و با قدرت این مسابقات را پشت سر گذاشتند.  

رئیس هیأت ترای آتلون استان زنجان با اشاره به اینکه رشته ترای آتلون یا سه گانه حدود 20 سال است که در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و 15 سال است که به شکل فدراسیون در کشور فعالیت می‌کند تصریح کرد: هیأت سه‌گانه در ابتدا با عنوان انجمن و بعد‌ها فدراسیون و سپس با عنوان هیأت مجزا فعالیت خود را آغاز کرد.  

وی تاکید کرد: رشته اصلی سه گانه شامل شنا، دوچرخه سواری و دو پیوسته است که در مرحله نخست با شنا و در پایان با دو و میدانی خاتمه می‌یابد. مسافت المپیکی این رشته در رده بزرگسالان هزار و 500 متر بوده که شامل شنا 40 کیلومتر، دوچرخه سواری 10 کیلومتر و دو است.  

مشهدلو با بیان اینکه در رده جوانان، نوجوانان، نونهالان و زیر نونهالان هم در این رشته فعالیت دارند گفت: مسابقات ترای آتلون در سطح کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود و مسافت‌های آن برای رده‌های سنی پایین نصف رده قبلی برگزار می‌شود. یعنی در رده نونهالان، ورزشکارن 200 متر شنا، 5 کیلومتر دوچرخه سواری و 1.5 کیلومتر تقریبا دوی انتهایی را به نمایش می‌گذارند.  

وی ادامه داد: رشته ورزشی ترای آتلون 2 رشته زیر مجموع نیز دارد که شامل رشته 2 گانه(2 آتلون) که با دو، دوچرخه و دو خاتمه یافته و دیگری اتو آتلون دو، شنا و دو اجرا می‌شود که برحسب فضا و امکانات هرکدام بطور مجزا مسابقات دارند.

رئیس هیأت ترای آتلون استان زنجان با اشاره به برنامه‌های پیشرو در بحث قهرمانی افزود: بیشترین تمرکز روی ورزشکاران زنجانی است تا بتوانند در مسابقات استانی و کشوری همچون سال‌های گذشته توانمند و پیروز رو به جلو رفته و پیشرفت چشمگیری در درخشش استان زنجان داشته باشند.  

رئیس هیأت ترای آتلون استان زنجان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده هیأت ترای آتلون این است که استان زنجان میزبان برگزاری مسابقات کشوری باشد ولی به علت نبود دریا و دریاچه در رشته 2 آتلون برگزار خواهد شد.  

وی در پایان عنوان کرد: سال گذشته استان زنجان تنها استانی بود که برای اولین بار 2 دوره کلاس 30نفره در بخش آقایان و نیز بانوان را به صورت مجازی برگزار شد. در سطح استان 40 مربی خانم و 50 مربی آقا وجود دارد که در مجموع  8 مربی صورت فعالیت می‌کند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر