logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۶۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

قراردادِ رو به اتمام آب شرب روستای شیت

قراردادِ-رو-به-اتمام-آب-شرب-روستای-شیت
پروانه مصرف بهینه آب شرب روستای توریستی و گردشگری شیت شهرستان طارم تنها سه ماه فرصت بهره‌برداری داشته و بعد از این مدت منقضی می‌شود بنابراین روستاییان می‌مانند و باز هم مشکل کمبود آب شرب!

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» روستای توریستی و گردشگری شیت شهرستان طارم با جمعیتی بالغ بر یک هزار نفر و ۳۵۰ خانوار، سالیانه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. 

بیشتر بخوانید

چند سالی است که بویژه در تابستان با مشکل جدی کمبود آب شرب مواجه می‌شود. در ضمن مخزن آب شرب این روستا حدود ۴۰ سال پیش برای ۷۰ خانوار ساخته شده است و اکنون پاسخگوی ذخیره آب شرب ۳۵۰ خانوار نیست و سقف این مخزن هم که با اجر (سقف طاق ضربی) کار شده در حال ریزش است و این امر باعث شده امکان رفتن به داخل مخزن و پاک‌سازی آن میسر نباشد. 

همچنین با توجه به مناسب نبودن محل تامین آب شرب، احتمال آلودگی آن بویژه در مواقع بارندگی و طغیان رودخانه روستا وجود دارد.

بنابر موارد ذکر شده، اهالي برای تحت پوشش قرار گرفتن این روستا چندین سال است که مطالبه می‌کنند و درخواست کتبی به آن شرکت داده‌اند اما متاسقانه، تا به امروز این امر محقق نشده و اهالي در طول سال بویژه در تابستان در تامین و مدیریت توزیع و سلامت آب شرب با مشکلات اساسی مواجه هستند. 

این در حالیست که آب شرب این روستا در لیست اولویت‌های پروژه‌های محرومیت‌زدایی شهرستان بوده است. 

با این وجود با پیگیری‌هایی که در سال گذشته انجام شده پروانه مصرف آب شرب_آب‌های سطحی در تاریخ ۷ مرداد ماه سال گذشته فقط به مدت یک سال صادر شد و تنها سه ماه دیگر این پروانه منقضی شده و مشکلات آب شرب روستاییان دوباره آغاز خواهد شد بنابراین مردم این روستا مطالبه رسیدگی به این موضوع را دارند.

بنا به اذعان اهالی این روستا با اینکه از شرکت آب و فاضلاب درخواست تحت پوشش قرارگیری داده شده اما گویا این امر میسر نشده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر