logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۶۹۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه موقت ماهنشان:

عملیات وعده صادق ترس آمریکا از ایران را ثابت کرد

عملیات-وعده-صادق-ترس-آمریکا-از-ایران-را-ثابت-کرد
امام جمعه موقت ماهنشان با بیان اینکه عملیات وعده صادق ترس آمریکا از ایران را ثابت کرد گفت: جوبایدن اقرار کرد که ما در هیچ عملیات نظامی علیه ایران شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام مرسل دویران در خطبه‌های نماز جمعه امروز ماهنشان گفت: عملیات وعده صادق ترس آمریکا از ایران را ثابت کرد و جوبایدن اقرار کرد که ما در هیچ عملیات نظامی علیه ایران شرکت نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: عملیات وعده صادق تهاجم نبود بلکه پاسخ به تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی به بخش کنسولگری ایران در سوریه بود.

امام جمعه موقت ماهنشان بیان کرد: هدف این عملیات برای رژیم جعلی نبود بلکه مورد هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مراکز مهم نظامی مشخص شده بود و بنابراین قرار نبود موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی مناطق مختلف رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دهند.

وی تاکید کرد: مورد هدف قرار دادن گنبد آهنین و اختلال در آن اهداف ارسال موشک بود که موشک‌های فوق صوت بود.

حجت‌الاسلام دویران تصریح کرد: موشک‌های ایران توانستند به دو پایگاه ریمون و نواتیم (محل استقرار جنگنده‌های F135) بود آسیب برسانند و عملیات موفقیت‌آمیز بود.

وی ادامه داد: این دو پایگاه محل‌هایی بودند که از آن قسمت جنگنده‌ها به سمت کنسولگری ایران به پرواز در آمده بودند.

امام جمعه موقت ماهنشان ابراز کرد: خودشان اقرار می‌کنند ایران با این عملیات معادلات جهانی را به هم ریخت، ایران قصد هدف قرار دادن مراکز نظامی آنان را داشت.

وی بیان کرد: این عملیات عامل تحقیر رژیم غاصب صهیونیستی بود به این صورت که می‌توانست به صورت مخفیانه موشک‌ها و پهپادها را از داخل خاک سوریه و لبنان به سمت اهداف تعیین شده ارسال کند.

حجت‌الاسلام دویران مطرح کرد: اما نه تنها این کار را انجام نشد بلکه با اطلاع‌ رسانی قبلی از داخل خاک کشور این عملیات انجام شد.

وی افزود: این عملیات ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، جوبایدن گفت این عملیات بی‌سابقه‌ترین حمله بود و افسر بازنشسته انگلیسی گفت این حمله، بزرگترین حمله پهپادی تاریخ بود.

امام جمعه موقت ماهنشان بیان کرد: این حمله پرحجم‌ترین و شدید‌ترین حمله موشکی تاریخ است، کلاهک بارشی برای اولین بار به سوی رژیم جعلی اسرائیل استفاده شد.

وی ابراز کرد: عملیات وعده صادق، بلند‌‌ترین برد تاریخی بود به این معنی که پهپاد‌های مورد نظر ۴ تا ۵ ساعت طول کشید که به نقطه هدف برسند.

حجت‌الاسلام دویران افزود: این عملیات یکی از اعلاترین عملیات تاریخ بود، در مقابل دیده و منظر‌های تمام قدرت‌های جهان این عملیات اتفاق افتاد، این در حالی است که بودجه نظامی قدرت‌های جهانی ۵۰ درصد تمام بودجه نظامی کره زمین است.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق با هزینه اندک برای ایران و با هزینه اندک برای رژیم غاصب اسرائیل بود، ایران در این اقدام از موشک‌های قدیمی استفاده کرد.

امام جمعه موقت ماهنشان گفت: در مقابل، رژیم صهیونیستی از موشک‌های فوق مدرن استفاده کرده بود که رژیم صهیونیستی برای این اقدام هزینه‌هایی بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار هزینه صرف کرده بود.

وی ادامه داد: ایران تنها ۱۰ درصد این هزینه را برای این عملیات هزینه صرف کرد، چرا که ما از موشک‌های فوق مدرن استفاده نکردیم.

حجت‌الاسلام د‌ویران عنوان کرد: این عملیات باعث حمایت افکار عمومی (شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و ...) از ایران شد.

وی ضمن تبریک دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران نهاد نظامی است که در سال ۱۳۵۸ به منظور حراست از نظام اسلامی و دستاوردهای آن به دستور امام خمینی (ره) تشکیل یافته است.

امام جمعه موقت ماهنشان ادامه داد: امام خمینی (ره) کارکنان سپاه را به عنوان سربازان اسلام یاد کرده است و مقام معظم رهبری سپاه را از ارکان تفکیک‌ناپذیر انقلاب دانسته و بیان داشتند اگر سپاه نباشد انقلاب با خطرات جدی رو به رو خواهد شد.

وی مطرح کرد: دولت آمریکا در سال ۱۳۹۸ سپاه را گروهک تروریستی اعلام کرد و شورای عالی امنیت نیز آمریکا را تروریست اعلام کرد.

حجت‌الاسلام دویران با بیان اینکه سه اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ بهائی است گفت: در یک جمله می‌توان گفت که شیخ بهائی دارای خدمات ارزنده‌ای است که به ملت و کشور در تمام فنون علمی ارائه کرده است‌.

وی بیان کرد: یونسکو در سال ۲۰۰۹ نام شیخ بهائی را در لیست مظاهر ایران و لبنان در زمینه زیست‌شناسی ثبت کرد، شیخ بهائی در زمینه‌های معماری و مهندسی مهارت‌های خاصی داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر