logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۷۱۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان خبر داد:

جذب ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌ خارجی در زنجان

جذب-۲۵۰-میلیون-دلار-سرمایه‌-خارجی-در-زنجان
استاندار زنجان گفت: از اول دولت تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌ خارجی جذب شده است که عمدتا سرمایه‌گذاران چینی هستند و هدف این است تا صادرات را افزایش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز با حضور در غرفه زنجان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRANEXPO 2024) اظهار داشت: از ابتدای دولت مسئله صادرات و سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین اهداف بود. در استان زنجان نیز پیگیر این موضوع هستیم و باید برای افزایش تولید ناخالص داخلی به صورت ویژه فعال شویم.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه صادرات و سرمایه‌گذاری دو شاخص اصلی مربوط به افزایش تولید ناخالص داخلی است، افزود: در مسیر سرمایه‌گذاری سعی شد اطلس سرمایه‌گذاری استان تهیه شود با این حال مرکز توسعه صادرات استان را نیز از ابتدا راه‌اندازی و فعال کردیم.

استاندار زنجان گفت: همین‌طور نمایندگی وزرات خارجه بیشتر با هدف اقتصادی در استان مستقر و ۵۵ پروژه مشخص نیز برای سرمایه‌گذاری تعریف شد.

وی با بیان اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران ریز و درشت داخلی و خارجی تلاش شد، اذعان کرد: از اول دولت سیزدهم تاکنون حدود ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه‌ خارجی جذب شده است که عمدتا سرمایه‌گذاران چینی هستند و هدف این است تا صادرات را افزایش دهیم.

افشارچی در بخشی دیگر با بیان اینکه زنجان یکی از بزرگترین صادرکنندگان روی است و در ابتدا تمرکز کلا بر روی صادرات روی بود، افزود: اما تلاش ما در دو سال گذشته این بوده که سبد صادرات را متنوع‌تر کنیم و اقلام صادراتی را از ۲۲ قلم به ۳۳ قلم رسانده‌ایم.

وی ادامه داد: زنجان اکنون به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است که به سبد صادراتی اضافه شده و محصولات به عراق، ترکیه و روسیه صادر می‌شود.

افشارچی گفت: هم‌اکنون زنجان یکی از صادرکنندگان شوینده و حتی مواد اولیه شوینده، محصولات دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله ترانسفورماتور، محصولاتی در حوزه سلولزی، نساجی، سبد متنوعی از مواد معدنی فراوری شده و کشاورزی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر