logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۷۰۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه شهر ابهر:

کارگران نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند

کارگران-نیروی-مدافع-اقتصاد-کشور-هستند
امام جمعه شهر ابهر گفت: قشر کارگر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در خطبه‌های دوم این هفته نماز جمعه ابهر ضمن عرض تبریک هفته سلامت و کار، کارگر گفت: اهل کار بودن در هر لحظه و هر سنی ضروری است و این موضوع در کشور ما دچار آسیب شده، در حالی که کار کردن یک ارزش و یک شرف است‌.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه کارمند بودن ارزش بالاتری نسبت به کارگری دارد، گفت: در حالی که باید برعکس باشد و ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است چون تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال بدست می‌آورد.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند و این قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند .

امام جمعه ابهر گفت: کارگران و تولیدکنندگان کسانی هستند که توطئه غرب را بر علیه کشورمان که همین تحریم‌های فلج‌کننده بود، خنثی کردند.

این مسئول با تأکید بر اینکه ابتکارات و نوآوری جوانان ما در حوزه صنعت بیان نمی‌شود، گفت: کارهای بسیار ارزشمندی در این حوزه در کشور در راستای تولید و صنعت انجام می‌شود که مسئولین باید قدردان این جوانان باشند. 

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: مقام معظم رهبری فرمودند؛ « عده کثیری از کارگران با خانواده‌هایشان در این محیط فعالیت می‌کنند و حداقل ۵۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند اگر دولت، مجلس و دست‌اندرکاران کاری انجام دهند که حال این ۵۰ درصد خوب باشد، یعنی با پرداخت به موقع و خوب حقوق کارگران، حال کارگر و خانواده‌اش خوب خواهد شد، بنابراین باید به جامعه کارگری نگاه ویژه‌ای شود. 

وی با تأکید بر اینکه طبق روایات باید حقوق کارگر قبل از اینکه عرقش خشک شود پرداخت شود، گفت: در خصوص تفریحات این قشر زحمتکش توجه ویژه‌ای باید صورت پذیرد و مسئولین بدانند هر چه به این قشر رسیدگی کنند منفعت آن ده برابر به خودشان برمی‌گردد، این توجه به قشر کارگری سرمایه‌گذاری بوده و هزینه نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر