logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۹۹۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در همایش خیرین و دست اندرکاران مطرح شد

کمک 99 درصدی زنجانی‌ها به مهرانه/ ورود به حوزه تحقیقات از ابتدای سال 99

کمک-99-درصدی-زنجانی‌ها-به-مهرانه-ورود-به-حوزه-تحقیقات-از-ابتدای-سال-99

همایش خیرین و دست اندرکاران دفاتر شهرستانی مهرانه تحت عنوان "میثاق" برگزار شد.

به گزارش موج رسا; همایش "میثاق" مهرانه با حضور اعضای هيئت مدیره، مسئولین دستگاه های اجرایی استان، با شرکت خیرین و دست اندرکاران فعال دفاتر شهرستانی و مرکزی مهرانه در محل سالن مجموعه گردشگری "دلنواز" برگزار گردید.

"بهروز کاوندی"، مسئول برگزاری همایش میثاق و کمیته شهرستان های مهرانه به عنوان نخستین سخنران با تشریح فعالیت دفاتر انجمن در 13 شهر و شهرستان داخل و خارج استان به جز مرکز زنجان اظهار کرد: مهرانه علاوه بر داخل استان، در سه شهرستان خارج از استان زنجان اعم از بیحار استان کردستان، تکاب استان آذربایجان غربی و میانه استان آذربایجان شرقی نسبت به راه اندازی دفتر، اقدام کرده است.

کاوندی با بیان "این همایش در دو بخش "تشکیل کارگاه های آموزشی" و "نشست اصلی" برگزار گردید"، از شرکت 550 خیر فعال در 21 دفتر شهرستانی و اقماری در همایش میثاق مهرانه خبر داد.

مینوش مقیمی"، فوق تخصص خون و آنکولوژی مهرانه را تلفیقی از درد و رنج و مهر و محبت دانست و گفت: همراهی با فرد بیمار می تواند اور را در مسیر درمان موفق یاری کند، مهرانه مسیر سختی را انتخاب کرده است، تمامی تلاشگران و خیرین مجموعه موظفند با تامین هزینه های درمان، او را به لحاظ معنوی و روحی نیز همراهی کنند.

رئيس هیئت مدیره مهرانه خدمت خیرین در مهرانه را قابل ستایش دانست و از تمامی مردم نوعدوست خواست تا در کنار سایر دست اندرکاران، حامی همه جانبه مهرانه و بیمارانش باشند.

"آیت الله علی خاتمی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: حضرت زهرا(س) برای امیرالمومنین(ع) همسری وفادار و همراه و برای فرزندانش، مادری لایق بود که در دامان پرمهر فرزندانی تربیت شدند که دنیا مدیون ایثار و خداباوری حسنین(ع) و زینبین(س) هستند.

امام جمعه زنجان کمک به دردمندان را از ویژگی های بارز اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: انسان کریم کسی است که به برکت فعالیت او چراغی روشن و سفره ای گشوده شود.

وی با اشاره به جایگاه مهرانه در نزد مردم استان زنجان و حتی کشور گفت: خیرین می توانند در رسیدن مهرانه به اهداف و رسالت های مهرانه یاری گر خوبی باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مهرانه با جلب اعتماد عمومی و خدمت بی منت به بیماران مبتلا به سرطان به جایگاه واقعی خود رسیده است بر لزوم تبدیل مهرانه به الگوی مطرح کشوری تاکید کرد.

"مرادی"، رئيس هیئت اجرایی دفتر مهرانه ابهر به نمایندگی از دفاتر شهرستانی ابهر با اشاره به اقدام بشردوستانه بنیانگذاران و خیرین در تاسیس مهرانه افزود: هیچ کس با سرطان غریبه نیست و بیماران مبتلا به سرطان همواره نیازمند حامیانی از جنس مهر هستند که به لحاظ مادی و معنوی از آنان حمایت کنند. مهرانه توانسته است به این انتظار بیماران جامه عمل بپوشاند.

وی با ارائه راهکارهای مدیریتی در مهرانه تاکید کرد: پرهیز از بکارگیری سیستم سنتی مدیریتی، استفاده از مدیریت 100 درصدی خیرین، بهره مندی از پتانسیل مردم زنجان، تعامل با مسئولین سطح اول استان، آغاز کارها به صورت منطقه ای، حذف منیت و احساس برتر بودن و ورود و حضور در لایه های زیرین مهرانه، جلب اعتماد مردمی (مهم ترین فاکتور)، جذب نخبگان، تبدیل خیرات به خدمت قابل لمس برای عموم مردم جامعه، تداوم حرکت در مسیر مقدس کسب رضایت الهی، محافظت از فرهنگ خیریه ای مهرانه و جلوگیری از استقرار بروکراسی اداری در مجموعه، عدم موازی کاری با ارگانهای دولتی، شفاف بودن با مردم و ... را از نکات مهم در مدیریت اصولی و وظایف کنونی خیرین مهرانه می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت اصول قوانین نظام جمهوری اسلامی در مهرانه و احترام به آن تصریح کرد: حفظ کرامت بیمار و همراهان آنان، ایمان و اعتقاد به نظام منسجم حاکم بر مهرانه و تبلیغ و اشاعه آن از وظایف اصلی خیرین می باشد که ضروریست به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی با عنوان "چرخهای مهرانه را 1260 نفر می چرخانند که 60 نفر آنان کارمند و مابقی خیر هستند"، به فعالیت دانشجویان مهرانه ای در قالب کانون های مهر (مهرانه) که به صورت رسمی در دانشگاه های زنجان ثبت شده اند، اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه مهرانه اقدام به خرید دستگاه های پت اسکن و سایبرنایف کرده است، اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم، ایران را به مهرانه زنجان خواهیم آورد.

وثوق با بیان اینکه "کمک 99 درصدی زنجانی ها به مهرانه حکایت از اهمیت این مجموعه در نزد مردم زنجان است "، بار دیگر به عدم دریافت کمک مالی از سفارت ژاپن از سوی مهرانه اشاره کرد.

مدیرعامل مهرانه با تشریح چشم اندازهای متعالی مهرانه ورود به حوزه تحقیقات از ابتدای سال 99، ارائه خدمات طبق اصول اروپایی، دریافت مقام مشورتی سازمان ملل، راه اندازی موزه مهرانه برای افتخارآفرینی برای زنجان و مهرانه، خدمت به بیمار از اهداف و چشم اندازهای مهرانه می باشد.

"نصیری زارع"، معاون پشتیبانی بانک ملی زنجان نیز در این همایش "مهرانه را از انجمن های خیریه نمونه سطح استان زنجان" عنوان کرد که توانسته اند با جلب حمایت مردم، مجموعه عظیمی را تاسیس کنند که در کنار ارائه خدمات دارو، درمان و سایر خدمات جانبی، از خودگذشتگی که از فاکتورهای مهم مدیریت می باشد را در بین عموم مردم جامعه نشر دهند.

وی "اعتماد مردمی" را از وجه اشتراک مهرانه و بانک ملی دانست و افزود: بانک ملی در کنار انجام وظیفه بانکی خود از مسئولیتهای اجتماعی، اقتصادی و آبادانی کشور غافل نبوده و شرکت در مباحث عام المنفعه، حمایت از طرحهای ورزشی و علمی، کمک به آزادی زندانیان غیرعمد، پذیرش و بستری مصدومین پلاسکو در بیمارستان بانک ملی و ... از جمله وظایف اجتماعی این بانک بوده که اجرایی گردیده است.

وی با اشاره به کمک 200 میلیون تومانی به مهرانه و احداث 200 میلیون تومانی مدرسه در یکی از روستاهای دندی زنجان توسط بانک ملی، تصریح کرد: گشایش ارزی 156 میلیون یورویی شرکت پتروشیمی به عنوان اقدام کم سابقه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی از اقدامات مهم بانک ملی در استان زنجان بوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر