logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۹۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دفع حمله غافلگیرکننده داعش در عراق/ کنترل مرز سوریه و عراق در دست حشد شعبی است

دفع-حمله-غافلگیرکننده-داعش-در-عراق-کنترل-مرز-سوریه-و-عراق-در-دست-حشد-شعبی-است-

یروهای مردمی عراق دیشب در برابر حمله غافلگیر کننده تروریست‌های داعش در استان صلاح‌الدین ایستادگی کرده و این حمله را ناکام گذاشتند.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه خبری الفرات نیوز، نیروهای الحشد الشعبی عراق دیروز جمعه در برابر حملات عناصر تروریستی گروهک داعش در منطقه الشرقاط واقع در استان صلاح‌الدین مقاومت کردند.

کمیته نیروهای مردمی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عناصر تروریستی داعش که تعدادی از آنها عوامل انتحاری بودند، جمعه شب حمله ای را به روستای النمل واقع در منطقه الشرقاط انجام دادند.

بر اساس این گزارش نیروهای تیپ 51 الحشد الشعبی و پلیس منطقه موفق شد در برابر حمله عناصر داعش ایستادگی کند. این بیانیه می‌افزاید که روند مقابله در برابر حملات داعش تا زمان تهیه این بیانیه ادامه داشته است.

دیروز همچنین چهار نارنجک شیمیایی دست ساز گروهک تروریستی داعش در شهر موصل استان نینوا واقع در شمال عراق کشف و ضبط شد.

مرکز خنثی‌سازی مواد منفجره در عراق روز جمعه با اعلام این خبر افزود که هر کدام از این نارنجک‌ها یک کیلوگرم وزن دارد و دارای ضامن مخصوص پرتاب دستی است. این بمب ها زیر آوارهای بجا مانده از دوران اشغال این شهر از سوی داعش، توسط نیروهای امنیتی عراق کشف شده است.

در خبری دیگر مرکز اطلاع رسانی ستاد مشترک عراق از کشته شدن یک عضو داعش در استان کرکوک تنها یک روز پس از ترور یکی از اعضای الحشد الشعبی در این منطقه خبر داد.

از سوی دیگر «فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای استانی الانبار گفت که همزمان با درگیری شدید نیروهای دموکراتیک سوریه با بقایای عناصر داعش در نزدیکی مرز سوریه با عراق، نیروهای امنیتی عراق برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها به داخل خاک عراق همه مبادی ورودی و خروجی را تحت کنترل کامل گرفتند.

وی افزود: نیروهای امنیتی با هماهنگی نیروی هوایی در حال بررسی و نظارت بر تحرکات جنایتکاران داعش به منظور پیشگیری از نفوذ و فرار آنها به خاک عراق به دنبال از دست دادن مواضع مهمشان در داخل خاک سوریه هستند.

عضو شورای الانبار تاکید کرد: نیروهای امنیتی حضور خود را در مناطق صحرایی نزدیک به نوار مرزی تقویت کردند تا هر گونه عملیات نفوذ و حمله به نیروهای امنیتی این منطقه را ناکام گذارند و در حال حاضر اوضاع امنیتی در طول نوار مرزی با سوریه امن و باثبات است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر