logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
[ شناسه خبر : ۹۹۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

باید در برابر یاوه‌گویی‌های اروپایی‌ها محکم بایستیم

باید-در-برابر-یاوه‌گویی‌های-اروپایی‌ها-محکم-بایستیم

امام جمعه زنجان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حل مشکلات کشور نباید به اروپایی‌ها نگاه امیدوارانه داشته باشیم گفت: باید در برابر یاوه‌گویی‌های اروپایی‌ها محکم بایستیم.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سوم اسفند سال 62 سالروز عملیات غرور آفرین خیبر اظهار کرد: این عملیات اولین عملیات آبی و خاکی بود و رزمندان اسلام توانستند دشمن را از خاک کشورمان بیرون کنند.

وی تصریح کرد: این عملیات برای حفظ حریم مقابله با حمله دشمن بود و در این عملیات نیروهای ایران توانستند به خاک دشمن وارد شوند و دشمن را مبهوت کرده و از خاک کشورمان بیرون کردند.

امام جمعه زنجان بیان کرد: در این عملیات 15 هزار عراقی کشته و مجروح شده و یک هزار و 40 نفر از نیروی‌های عراقی نیز اسیر شدند و همچنین 103 نفر نیروی غیر نظامی از مصر٬ مراکش٬ سودان٬ سومالی و غیره در بین افراد اسیر شده بودند و این نشان می‌داد جنگ تنها بین و ایران و عراق نبود و خیلی از کشورها از صدام جنایتکار حمایت می‌کردند.

وی بیان کرد: در این عملیات یک هزار و 180 کیلومتر از خاک کشورمان از دست دشمن آزاد شد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در این راستا نیز هزینه‌های زیادی را دادیم ولی توانستیم دشمن را از کشورمان بیرون کنیم.

وی در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب بعد از پایان 40 سال حضور قوی و قدرتمندان نظام جمهوری اسلامی برای حفظ گفتمان و ایستادگی در برابر دشمن و پاسداری از ارزشهای انقلاب و خونهای پاک شهدا این بیانیه را دادند.

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: رهبری انقلاب بسیار واقع بینانه و هوشیارانه و منصفانه به این مسائل پرداختند و این نقشه را به عنوان ریل گذاری و اساس و پایه برای حرکت در چهل ساله دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن اسلامی و برای ایجاد امید بیشتر در بین مردم به ویژه نسل جوان و نشان اقتدار مقاومت و ایستادگی در مقابل توطئه‌های گوناگون دشمن بیان فرمودند.

وی با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب به همه مسائل نگاه واقع بینانه‌ای دارند و فرمودند ما یکسری نقاط قوت و در یک سری نقاط ضعف داریم گفت: انسان عاقل کسی است که مسائل را ببیند و اشکلات و نقاط قوت و ضعف را مورد سنجش قرار داده و اجاره تکرار دوباره آن را نداده و نسبت به موفقیت‌ها بیشتر اهمیت دهد.

خاتمی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما با اینکه مشکلات زیادی داشتیم اما پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلف کسب کردیم و در پیشرفت‌ها علمی و نظامی رتبه 18 دنیا را داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص غیرقابل اعتماد نبودن آمریکا افزود: مقام معظم رهبری اخیرا نیز در خصوص حل مشکلات کشور بیان فرمودند که مشکلات داخلی با مذاکره با آمریکا حل نمی‌شود و آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکره با آمریکا چیزی جز زیان مقصودی نخواهد داشت.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید در برابر روپایی‌ها نیز محکم بایستیم افزود: باید در برابر یاوه گویی‌های برخی از کشورهای اروپایی محکم بایستیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر