logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۹۹۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
برنامه‌هاي هفته منابع طبیعی اعلام شد

از توزيع 200 هزار اصله نهال در سطح شهرستانها تا رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در زنجان

از-توزيع-200-هزار-اصله-نهال-در-سطح-شهرستانها-تا-رژه-یگان-حفاظت-منابع-طبیعی-در-زنجان

برنامه‌هاي هفته منابع طبیعی از توزيع 200 هزار اصله نهال در سطح شهرستانها تا رژه یگان حفاظت منابع طبیعی در زنجان اعلام شد.

به گزارش موج رسا; در راستای تحقق اهداف و شعارهای هفته منابع طبیعی، جلسه شورای مدیران اداره کل منابع طبیعی استان زنجان با موضوع بررسی برنامه های پیشنهادی این هفته برگزار شد.

در اين جلسه حجت‌الاسلام رحیمی نیا اظهار کرد: ما همواره باید تلاش کنیم از نزاع و تفرقه و چند دستگی دوری کرده و به دنبال همدلی و یکرنگی وحدت باشیم و در کنار هم با هدف حفظ و حراست از منابع طبیعی و تحقق شعارهای این هفته تلاش کنیم و اختلاف نظرها را کنار بگذاریم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان زنجان ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی از تجارب نیروهای قدیمی و کارشناس در محقق شدن برنامه های اداره کل، برای نیروهای در آستانه بازنشسته شدن نیز آرزوی موفقیت و صحت و سلامتی کرد.

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان ها باید حتی المقدور برنامه های اداره کل را در اشل و سطح کوچک در مناطق تحت مدیریت خود عملیاتی نمایند، ابراز کرد: به گونه ای برنامه ریزی شود که در این هفته مسئولین سایر دستگاهها برای آشنایی با فعالیتها به ادارات منابع طبیعی جهت تبریک این هفته حضور یابند تا موجب دلگرمی و افزایش روحیه همکاران منابع طبیعی شود.

11 اسفند نشست 18 ائمه جمعه با مدیر، معاونین و روسای شهرستانها در سالن جلسات نهالستان کوشکن با حضور مدیر کل  دادگستری استان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان  جنگلها ، مراتع و آبخیزدار کشور ، 10 اسفند، سخنرانی مدیرکل قبل از  خطبه های نماز جمعه، صحبت رئوسای ادارات در خطبه های نماز جمعه شهرستان محل خدمت در 17 اسفند، نهالکاری با حوزه علمیه امام صادق(ع) و حوزه علمیه خواهران، توزیع نهال و غيره از جمله برنامه های در نظر گرفته برای هفته منابع طبیعی است.

بتول علی پناهی جانشین دبیر ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی نیز با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با ارگان ها و سازمان های استان جهت گرامیداشت هفته منابع طبیعی تصریح کرد: چهارشنبه 15 اسفند_ روز ملی درختکاری نانگذاری شده که در این زمینه جلسات مشترک با شهرداری جهت غرس نهال در 15 اسفند در نقاط هدف سطح شهر برگزار خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان در ادامه افزود: پنج شنبه  16 اﺳﻔﻨﺪ ماه روز ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﻣﺮدم، احیا  و ﺗﻮﺳﻌﻪ جنگل ها و ﻣﺮاﺗﻊ- جمعه 17 اسفند ماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﻣﺮدم، اﺋﻤﻪ ﺟﻤﻌﻪ وجماعت-شنبه   18 اسفندماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، مردم و حفاظت و ﺣﻤﺎﻳﺖ- ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ 19 اسفند ماه: منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی- دوشنبه 20 اسفند ماه: منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت- سه شنبه  21 اسفندماه: ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ، ﻣﺮدم و ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻋﻠﻤﻲ و داﻧﺸﮕﺎهی از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری نامگذاری شده که برای محقق شدن موضوعات اعلام شده اقدامات لازم مبذول خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضروریست تا هفته منابع طبیعی در بین مسئولین استان جابیفتد و آنان برای تبریک این هفته، چند دقیقه ای از وقت خود را به کارکنان اداره کل منابع طبیعی اختصاص داده و دیداری چهره به چهره با کارمندان داشته باشند تصریح کرد: این دیدگاه می‌تواند سبب ارتباط تنگاتنگ مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی با اداره کل منابع طبیعی شود.

جعفر بیات، معاون آبخیزداری اداره کل نیز با اشاره به حوزه های آبخیز این دستگاه پیشنهاد کرد تا اقداماتی جهت بازدید مسئولین و ائمه جمعه استان، از پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری نزدیک به شهر زنجان به عمل آورده شود.

جلیل سلطان نژاد، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی با اشاره به نشست های این معاونت با مسئولین شهری و استانی طبق عناوین اعلام شده در هفته منابع طبیعی جهت گرامیداشت روز درختکاری و توسعه جنگل اضافه کرد: 200 هزار اصله نهال در سالجاری بر اساس نیازهای اعلامی به شهرستان ها ارسال خواهد شد.

پیمان فقیه، معاون حفاظت و امور اراضی نیز با بیان اینکه 18 اسفند به نام منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت نامیده شده است، ادامه داد: مسئولیت برگزاری برنامه های این روز بر عهده معاونت حفاظت و امور اراضی گذاشته شده که از راهنمایی های مسئولین ادارات و معاونین، نظامیان و قضات برای برگزاری هر چه بهتر برنامه در قالب نشستی بهره مند خواهیم شد.

سرهنگ خسروی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته جهت اجرای برنامه های 18 اسفند که مختص این یگان گفت: در اين هفته مراسم رژه یگان حفاظت در زنجان اجرا مي‌شود.

مختاری، کارشناس ترویج و مشارکتهای مردمی نیز اقدامات ترویجی و تبلیغی این بخش را تشریح  و از هماهنگی های صورت گرفته برای گرامیداشت هفته منابع طبیعی و بهره مندی از ظرفیتهای حداکثری اقشار مختلف مردم، نظامیان و مسئولین خبرداد.

حسینی منفرد، معاون برنامه ریزی و رئیس ترویج و مشارکتهای مردمی اداره کل نیز برگزاری مسابقه سالانه "جام همیار طبیعت" با هماهنگی آموزش و پرورش را از برنامه های تاثیرگذار در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی در نقاط روستایی عنوان کرد و گفت: در سطح استان نیز پیشنهاد می شود مسابقه عکاسی با موضوع طبیعت برگزار شود که تحقق این امر در تهیه آرشیو عکس از عرصه‌های طبیعی موثر واقع خواهد شد.

حسینی رژه دوچرخه سواران، نشستهای علمی و تخصصی در دانشگاه زنجان و غيره را از برنامه‌های ترویجی این بخش اعلام کرد.

در پایان هر یک از مسئولین ادارات شهرستانهای خرمدره، سلطانیه، زنجان، ماهنشان، طارم، ابهر، ایجرود، خدابنده و رئوسای استعدادیابی و امور اداری جهت اجرای هر چه بهتر برنامه های ویژه هفته منابع طبیعی به بیان پیشنهادات و نقطه نظراتشان پرداختند.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان به عنوان آخرین سخنران شورای مدیران ضمن گرامیداشت یاد شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های باکیفیت در نهادینه شدن فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی در میان جوامع محلی و مردم نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

خلیل آقاجانلو بازدید ائمه جمعه و مسئولن از پروژه های اداره کل را مثبت دانست و بر لزوم برگزاری برنامه های قوی فرهنگ ساز در سطح شهر بین مردم و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: همه برنامه‌ها باید مستندسازی شوند.

//ع 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر