logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۹۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در نشست تخصصي طراحي در صنايع دستي مطرح شد؛

زنجان از شهرهای غنی صنایع دستی است/ 90 درصد محصولات صنایع دستی فاقد بسته بندی

زنجان-از-شهرهای-غنی-صنایع-دستی-است-90-درصد-محصولات-صنایع-دستی-فاقد-بسته-بندی-

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: زنجان از شهرهای غنی از صنایع دستی است و حیف است که این شهر به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت نشود.

به گزارش موج رسا; غاده هجاوي، امروز در مراسم آغاز به کار نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي در صنايع دستي در زنجان، اظهار داشت: ارتباط زنجان با منطقه آسیا و اقیانوسیه ارتباط مطلوبی بوده است و کارهای ارزشمندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه دومین باری است که در زنجان حضور دارم، افزود: صنایع دستی زیادی در زنجان دیدم ولی جالب ترین آن ملیله بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان از شهرهای غنی از صنایع دستی است و حیف است که این شهر به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت نشود.

رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی با تقدیر از زحمات مدیرکل میراث فرهنگی زنجان، ادامه داد: حتما ظرفیت های ملیله زنجان گزارش داده می شود.

هجاوی بیان داشت: نحوه ساخت ملیله مورد توجه قرار گرفت که برای جهانی شدن این صنعت مهم است.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع دستی سازمان ميراث فرهنگي كشور در ادامه این جلسه،با اشاره به خلاقیت هنرمندان در صنایع دستی، اظهار داشت: دانشگاه ها به تربیت هنرمندان برجسته در رشته های مختلف کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه به دلیل تربیت درست هنرمندان، صنایع دستی دچار تحولات مطلوبی شده است، افزود: مصنوعات پیشرفته ای به دلیل تجارب مفید هنرمندان ثبت شده است.

 این مسئول ادامه داد:حوزه طراحی صنایع دستی با وجود هنرمندان دانشگاهی پیشرفت خوبی داشته است و صنایع خوبی تولید شده است.

بیدختی افزود: امیدواریم به زودی نتایج ایده های دانشجویان را در تولیدات صنایع دستی ببنیم.

وی افزود: معرفی استان زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در حال پیگیری است و این مسابقه ملی با رویکرد توجه به بسته بندیدصنایع دستی و توجه به هنر  مسگری پیگیری می شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت:شاید بهترین بستر برای اینکه یک ایده را به نمونه بیرونی بدل کنیم صنایع دستی باشد.

یحیی رحمتی بیان داشت: در این دوره علاوه بر دانشجویان طراحی صنعتی از توان دانشجویان و فارغ التحصیلان گرافیک و صنایع دستی نیز بهره مند می شویم.

وی افزود: مجموعه دست ساخته هایی که در اکتشافات به دست می آید، موجب قضاوت تاریخی در خصوص فرهنگ و تمدن و صنعت هر منطقه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: دست ساخته ها به عنوان شناسنامه و سند برای قضاوت مردم به شمار می آید که صنایع دستی در این زمینه نقش بسزایی دارد.

رحمتی افزود: نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي در صنايع دستي سه دوره در زنجان به منظور استفاده از توانمندی های هنرمندان برگزار شده است که امسال این مسابقه به صورت ملی برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال حوزه بسته بندی نیز مورد توجه قرار گرفت،افزود: در زمینه طراحی صنعتی آرزو داشتیم ایده نو را به تبدیل به محصول کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: 90 درصد محصولات صنایع دستی فاقد هر گونه بسته بندی بوده  و 10 درصد باقی مانده نیز اکثرا الگو گرفته از سایر بسته ها است.

گفتنی است،چهارمين نشست تخصصي و مسابقه ملي طراحي در صنايع دستي امروز  در زنجان با حضور دانشجويان و فارغ التحصيلان سه رشته طراحي صنعتي، گرافيك و صنايع دستي آغاز به كار کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر