logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۹۹۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس فرهنگی مطرح کرد؛

معنویت،اخلاق و فرهنگ دینی رکن اصلی نهضت اسلامی / بیانیه گام دوم انقلاب، جایگاه والایی برای فرهنگ دینی قائل است

معنویت،اخلاق-و-فرهنگ-دینی-رکن-اصلی-نهضت-اسلامی-بیانیه-گام-دوم-انقلاب،-جایگاه-والایی-برای-فرهنگ-دینی-قائل-است

کارشناس فرهنگی گفت: اهمیت،جایگاه و حساسیت موضوع معنویت،اخلاق،فرهنگ دینی و اخلاق مدارانه به عنوان یک رکن نهضت اسلام و انقلاب اسلامی در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیانیه مقام معظم رهبری در گام دوم اهمیت فوق العاده ای دارد و باید به تمام محتوای این بیانیه توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در این بیانیه از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، افزود: بحث افزایش اخلاق و معنویت در جامعه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است.

کارشناس فرهنگی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر افزایش داده است.

حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس ‌از پیروزی انقلاب، بیش ‌از هر چیز رواج داد.

وی با بیان اینکه صیانت از اصالت شعارها و آرمان های انقلاب اسلامی در بحث هویتی انقلاب اسلامی مورد تاکید در این بیانیه است، افزود: اهمیت،جایگاه و حساسیت موضوع معنویت،اخلاق،فرهنگ دینی و اخلاق مدارانه به عنوان یک رکن نهضت اسلام و انقلاب اسلامی در این بیانیه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش هویتی بحث اصالت فرهنگ دین و اخلاق مطرح است،افزود: در بحث آرمان انقلاب اسلامی نیز در بیانیه رهبری ایجاد تمدن نوین اسلامی مطرح شده است.

حجت الاسلام صفی یاری تصریح کرد: افق و نقطه شروع انقلاب در این بیانیه بحث معنوی است که به عنوان یک اصل در گام دوم مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در دوران زعامت مقام معظم رهبری نیز برحفظ هویت اصلی انقلاب در بحث های معنوی،دینی و اخلاق مدارانه همواره تاکید شده است،افزود: تاکید مقام معظم رهبری ادامه این مسیر در گام دوم انقلاب است.

این کارشناس فرهنگی افزایش معنویت و اخلاق در جامعه را به عنوان یکی از دستاوردهای مهم در چهل سال گذشته  در بیانیه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: بر اساس این بیانیه جامعه ایمانی باید به سمتی پیش رود که همواره این دستاورد افزایش یابد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به توقع مقام معظم رهبری در این بیانیه،خاطرنشان کرد: افزایش عیار معنویت و اخلاق و توجه پر رنگتر به این موضوع ضروری است.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه در فضای انقلاب اسلامی در حوزه معنوی پیش رفته ایم اما وضعیت کنونی اقتضئاتی دارد،گفت: باید با حرکت جهادی بسیار جلوتر از وضعیت فعلی باشیم.

وی بیان داشت:راهبرد عمل جهادی در حوزه فرهنگی،اخلاقی و معنوی همچنان بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر