logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۹۹۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس کمیته قضایی مجلس:

مذاکره موشکی در اختیار دولت نیست

مذاکره-موشکی-در-اختیار-دولت-نیست
رئیس کمیته قضایی مجلس شورای اسلامی: اروپایی‌ها برای اجرای اینستکس شرط مذاکره موشکی را مطرح کردند که این مذاکره در اختیار دولتمردان ما نیست و آنان حق ندارند در این حیطه ورود کنند و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

به گزارش موج رسا; محمدعلی پورمختار با بیان اینکه پذیرش FATF تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه نیست اظهار کرد: برخی ادعا می‌کنند که اگر FATF را نپذیریم، ایران وارد لیست سیاه می‌شود و مسأله این است که امروز که در لیست سیاه نیستیم چه اتفاق مثبتی برای کشور افتاده و یا چه مزایایی داشته که اگر در لیست سیاه قرار بگیریم آن‌ها را از دست می‌دهیم.

وی افزود: گفته می‌شود که با پذیرش این ماده مسائل و مشکلات درباره انتقال پول حل می‌شود اما سپس باز می‌شنویم که خیر حتی انتظار نداریم که با پذیرش FATF تحریم‌های بانکی برطرف شود.

رئیس کمیته قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه FATF تحریم‌ها را تشدید می‌کند، گفت: این لایحه در حقیقت یک برجام دیگر است و تضمیمی برای حل مشکلات نیست.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها نمی‌خواهند با ایران همکاری داشته باشند و ثبت کانال ویژه مالی نیز صرفا برای فریب دولتمردان است.

پورمختار ادامه داد: اروپایی‌ها برای اجرای اینستکس شرط مذاکره موشکی را مطرح کردند که این مذاکره در اختیار دولتمردان ما نیست و آنان حق ندارند در این حیطه ورود کنند و ما اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه بنده به دلتمردان به ویژه رئیس جمهور و مسؤولان وزارت خارجه این است که فریب اروپایی‌ها را نخورن و دستگاه‌های تصمیم گیر را برای پذیرش FATF تحت فشار قرار ندهند.

منبع: شبكه اطلاع رساني راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر