logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۹۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

FATF بهترین ابزار برای کسب اطلاعات/شعار تعامل با جهان جواب نداد

FATF-بهترین-ابزار-برای-کسب-اطلاعات-شعار-تعامل-با-جهان-جواب-نداد

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی گفت: معاهدهFATF  بهترین ابزار برای کسب اطلاعات محسوب می شود.

به گزارش موج رسا; محمد صادق شهبازی در گردهمایی تجمع دانشجویان و طلاب معترض به معاهدهFATF  در زنجان اظهار داشت: این معاهده ساده نیست و دشمنان از سال و فتنه ۸۸ به دنبال اجرای آن بودند چرا که در آن مقطع دشمنان شکست خوردند.

وی با بیان اینکه پس از این شکست بزرگ دشمنان به دنبال تحریم های فلج کننده علیه نظام اسلامی بودند، ادامه داد:  جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ایران یکی از اهداف مهم دشمنان محسوب می شد. 

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی شعار تعامل سازنده با جهان را یکی از اهداف دولت در آنزمان عنوان کرد و افزود: راه حل مشکلات اقتصادی از نظر دولت و کسب رای برای خودش، این نوع تعامل بود.

شهبازی وجود چنین دیدگاهی رهسپار شدن به سوی برجام دانست و خاطرنشان کرد: برجام نه تنها تحریم ها را از بین نبرد حتی موجب تعلیق آنها نیز نشد.

وی تحریم‌های بانکی و تحریم‌ های نفتی را حاصل برجام عنوان کرد و گفت: در همان زمان به قدری این تاثیر کمرنگ بود که مسئولان خودشان به این موضوع اذعان کردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به حمایت و دفاع دولت، نخبگان و جمعی از مسئولان از برجام،افزود: ادامه افزایش فشارها به دلیل این حمایت های بی معنا بود.

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی اجرای اقتصاد مقاومتی را تدبیر مقام معظم رهبری برای عبور از مشکلات عنوان کرد و افزود: نه تنها دولت به این امر توجهی نکرد بلکه برخی اقشار و روشنفکران نیز غافل شدند.

شهبازی رفع تحریم ‌ها و مشکلات اقتصادی را وعده برجامی ها دانست و گفت: پس از برجام شاهد افزایش مشکلات در جامعه بودیم.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از اطمینان از ناکارآمدی برجام به سراغ تحریم های هوشمند از جمله برنامه ریزی برای معاهدهFATF  رفت چرا که این معاهده بهترین ابزار برای کسب اطلاعات محسوب می شود.

این پژوهشگر با اشاره به ایجاد جو روانی و رسانه ‌ای در مورد معاهدهFATF ،تصریح کرد: با مشخص شدن ابعاد جدید این معاهده بسیاری از افراد و روشنفکران در مقابل آن واکنش نشان داده و حتی به برخی از نمایندگان به صراحت از مخالف معاهدهFATF شدند.

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی با گلایه از تصویب 20 دقیقه ای برجام توسط نمایندگان، افزود: عدم رای مجلس به تصویب مالیات بر دلالی موجب ورود دلالان به بازار سکه و افزایش قیمت شد. 

شهبازی با تشریح این موضوع که مسئولان باید مشکلات مردم را با برنامه ریزی حل کنند،افزود: متاسفانه فقط دود عدم برنامه ریزی های به چشم مردم می رود.

وی با گلایه از عملکرد رسانه ملی و تبدیل شدن آن برای صدای دولت، افزود: چرا صدای کارگران شرکت‌ ها و مردم از رسانه ملی به گوش نمی ‌رسد. 

شهبازی برضرورت جواب دهی مسئولان در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: عدم نظارت ها موجب رسیدن به چنین وضعیتی شده است.

پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی ادامه داد: امروز هم می گویند برای خروج از بحران باید به کنوانسیون‌ های بین ‌المللی بپیوندیم. 

وی همچنین استانی شدن انتخابات را موجب دور کردن نظام از ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: نباید اجازه داد همچون برجام مردم را گول زده و قضیه را فراتر از آنچه هست نشان دهند. 

 وی با بیان اینکه در معاهده FATFنباید از کم اطلاعی مردم سوءاستفاده شود، افزود: امروز ونزوئلا آینده ایران است.

این پژوهشگر برضرورت شفافیت از سوی مسئولان تاکید کرد و بیان داشت: مسئولان باید شفاف سازی را از داخل کشور آغاز کنند اگرچه دغدغه آنان شفافیت نیست بلکه دغدغه آنان وابسته کردن کشور به خارج است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر