logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۹۸۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
علاءالدین بروجردی:

اروپا در آزمون تعهدات برجامی مردود شد

اروپا-در-آزمون-تعهدات-برجامی-مردود-شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مکانیزم اینستکس اشاره کرد و گفت: اروپایی ها در آزمون تعهدات برجامی خود مردود شده اند و مکانیزم و کانال اینستکس نمی تواند پاسخگوی تعهدات اروپایی ها در ارتباط با برجام و تحریم های آمریکا باشد.

به گزارش موج رسا; علاء الدین بروجردی،  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کانال مالی ایجاد شده توسط اروپایی ها تحت عنوان اینستکس گفت: به نظر می رسد که طرف اروپایی در این آزمون مردود شده است، چون انتظاری که جمهوری اسلامی ایران از اروپا داشت این بود که آن ها به تعهدات خودشان عمل کنند.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در حقیقت اینگونه به ذهن می رسد که اروپایی ها در برجام حضور دارند و به تعهدات برجامی خودشان متعهد هستند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کانال اینستکس سازوکار و مکانیزمی نیست که بتواند پاسخگوی تعهدات اروپایی ها در ارتباط با معاهده برجام و تحریم های آمریکا باشد.

 

بروجردی بیان داشت: آنچه که اتفاق افتاده است و کانالی که اروپایی ها تحت عنوان اینستکس ایجاد کرده اند صرفاً یک نقطه است و انتظار جمهوری اسلامی ایران از طرف اروپایی، ترسیم خطی است که کلیه تعهدات اروپایی ها را در بر بگیرد.

 

اگر اروپا به تعهداتش عمل نکند، ایران بر اساس منافع خودش تصمیم می گیرد

وی در پاسخ به این سوال که "آیا اروپایی ها قابل اعتماد هستند؟" گفت: باید اعتمادمان به همین ملتی باشد که در سخت ترین شرایط حضور دارند و همچنین تکیه بر توانمندی های داخلی خودمان که همیشه می توان آن را نقطه عطفی برای نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

 

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: البته مطالبه از اروپایی ها مطالبه به حقی است، چون آن ها متعهد هستند و بدون تردید اگر نخواهند به تعهداتشان عمل کنند جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس منافع خودش تصمیم خواهد گرفت.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر