logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
[ شناسه خبر : ۹۸۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
25 بهمن ماه؛

درآمدی بر دوسالانه ماه بلند غزل در زنجان برگزار می شود

درآمدی-بر-دوسالانه-ماه-بلند-غزل-در-زنجان-برگزار-می-شود

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: 25 بهمن ماه سال جاری آیین بزرگداشت غزل سرای معاصر ایران،حسین منزوی در زنجان برگزار می شود.

ابراهیم قاسمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: درآمدی بر دوسالانه ملی جایزه حسین منزوی با عنوان ماه بلند غزل با حضور اساتید و شاعران برجسته استانی و کشوری در زنجان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم روز پنج شنبه 25 بهمن ماه سال جاری با حضور استاد بهروز رضوی،دکتر رشید کاکاوند،مهدی قزلی و ابراهیم اسماعیلی اراضی برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این مراسم،بهروز جلال،مهدی فرج،حسن صادقی پناه،مهدی ملکی،آرش فرزام صفت،مهدی اشرفی و سیده زهرا بصارتی شعر خوانی می کنند.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: دبیر علمی این برنامه غلامرضاطریقی است و گروه سروستان با آهنگسازی سجاد سعیدی و خوانندگی میثم علیگو به اجرای موسیقی ایرانی می پردازد.

قاسمی خاطرنشان کرد: این برنامه در سالن سینما روشای زنجان واقع در شهرک کارمندان، بلوار مهدوی از ساعت     ۱۵:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برگزار می شود.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجا،بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان،مجمع انجمن های ادبی استان زنجان،مجتمع فرهنگی تجاری روشا سنتر این برنامه را برگزار می کنند.

این مسئول بیان داشت: آیین ملی بزرگداشت حسین منزوی مقدمه ای برای برگزاری جشنواره جایزه 2 سالانه ملی "ماه بلند غزل" در زنجان برگزار می شود.

گفتنی است، حسین منزوی، غزل سرای برجسته معاصر، در سال 1325 در زنجان متولد شد.

 وی از سنین جوانی سرودن شعر را آغاز کرد و در سال 1346 به عنوان شاعر خود را مطرح ساخت و غزل های او مورد توجه غزل سرایان قرار گرفت.
از منزوی آثار متعددی برجای مانده است که از آن جمله می توان به کتاب های" با عشق در حوالی فاجعه" ، "از شوکران و شکر"، اشاره کرد.

" با عشق تاب می آورم"، " حنجرهٔ زخمی تغزل" و گزیده اشعار "از ترمه و تغزل" از دیگر آثار این شاعر زنجانی محسوب می شود.

حسین منزوی در سال 1383 پس از مدتها رنج بیماری قلبی در بیمارستان شهید رجایی تهران درگذشت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر