logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۹۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
چهل سالگی انقلاب/44

عکس امام را به دیوار کلاس زدیم کتک خوردیم/ انقلاب ما انقلاب نان و مسکن نبود

عکس-امام-را-به-دیوار-کلاس-زدیم-کتک-خوردیم-انقلاب-ما-انقلاب-نان-و-مسکن-نبود

فعال فرهنگی گفت: تصویر شاه را پایین آوردیم و عکس امام را به دیوار زدیم به خاطر همین کار، کتک مفصل خوردیم.

به گزارش موج رسا;متولد 1347 است و در دوران اوج نهضت 10 ساله و چهارم ابتدایی بود اما با همین سن و سال کم، در برنامه های نهضت شرکت می کرد و همواره در صف اول مبارزه بود.

چون در فضای مسجدی و خانواده روحانی و انقلابی متولد شده بود همواره در راهپیمایی های علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد اگر چه متولد زنجان بود اما در بیجار زندگی می کرد.

خودش می گوید یادم می آید که شعارعلیه شاه می نوشتم و هنوز هم آن شعارها را دارم،شعارها را در کاغذهای سفید شکلات کام دوتایی و چهارتایی می نوشتم بیشتر شعارها شامل "مرگ بر شاه" و "درود بر امام" بود،پس از آماده شدن شعار ها برگه ها را شب ها در خانه های مردم می انداختیم و گاهی نیز اعلامیه های امام را توزیع می کردیم.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری می گوید: در مدرسه از جمله عناصر انگشت شمار فعال بودم که تصویر شاه را پایین آوردیم و عکس امام را به دیوار زدیم به خاطر همین کار، کتک مفصل خوردیم.

این فعال فرهنگی ادامه می دهد: پس از پیروزی انقلاب با تغییر اقتضائات زمان، در بخش امداد،توزیع لباس و امکانات جزو نفرات اولی بودم که به صورت داوطلب در گروه های جهاد سازندگی وارد شدم.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان می کند: در آنزمان در گروه های تئاتر، نمایش و سرود فعالیت می کردم و تا زمان جنگ بخشی در بیجار و بخشی در تهران بودم.

وی با اشاره به فعالیتش در دوران دفاع مقدس در بخش پشتیبانی جبهه، می گوید: در سال 61 طلبه شدم همراه با نیروهای سپاه به روستاها می رفتیم و برای جذب نیرو و کمک های مردمی تلاش می کردیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: در آنزمان پیش ابوی درس می خواندم و سال 64 به تهران رفته و طلبه سازمان تبلیغات اسلامی شدم و پس از گذراندن دوره سطح در شهید بهشتی سازمان تبلیغات در سال 70 به قم عازم شدم.

حجت الاسلام صفی یاری می گوید: در دوران طلبگی بخشی از فعالیت های فرهنگی حوزه را داوطلبانه انجام می دادم و مدتی در موسسه نشر و تنظیم آثار امام صحیفه امام را بررسی و تدوین می کردیم کارمان این بود که کلمه به کلمه این صحیفه را گوش می کردیم و با سند و متون اصلی مطابقت می دادیم که خروجی آن سندی برای معارف انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه مدتی در وزارت بازرگانی در بخش گزینش مرکز اسناد فعالیت می کردم و از سال 70 به شهرقم وارد شده و همزمان در سازمان تبلیغات اسلامی، کارهای فرهنگی را انجام می دادم،می افزاید: در رده های متعدد فعالیت کرده و بعدها معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم شدم و بعد از سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال 78 ،با توجه به اقتضئات این سفر و ضرورت پیگیری مصوبات مقام معظم رهبری با وجود اینکه دل کندن از قم برای من سخت بود،اما از سال 88 مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی این استان شدم و در شش سالی که آنجا فعال بودم،فراتر از مصوبات کار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه می دهد: به درخواست خودم به زنجان آمدم و چهار سال در این استان فعالیت می کنم.

حجت الاسلام صفی یاری ادامه می دهد: اگر رژیم پهلوی ادامه داشت امروز اثری از انقلاب باقی نمی ماند مهمترین دستاورد کلیدی انقلاب این بود که احیاگر اسلام در قرن حاضر شد.

وی می افزاید: امروز اگر با افتخار پرچم دستمان است و تاثیرات انقلاب در صحنه های بین المللی به ویژه یمن، لبنان، سوریه،عراق و فلسطین دیده می شود، به برکت پرچم داری اسلام است که بزرگترن خدمت امام زنده نگه داشتن اسلام بود.

این فعال فرهنگی با اشاره به شاخص های مکتب فکری امام خمینی (ره) می گوید: یکی از این شاخص ها اثبات اسلام ناب بود که ضروری است در دهه پنجم انقلاب اسلامی،برای تبیین اسلام ناب و مشخص کردن مرز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی فعالیت های بیشتری انجام شود.

حجت الاسلام صفی یاری خاطرنشان می کند: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز سوریه دست و پای بسته بین 80 کشور، نجات پیدا کرده و خط مقاومت در منطقه و در جهان با اسلام ناب محمدی محقق می شود.

وی می افزاید: اگر در زمینه تبیین اسلام ناب کار می کردیم پدیده ای همچون داعش نمی توانست به نام اسلام خودنمایی کرده و خسارت به اصل اساسی اسلام و جامعه بزند،اگر خوب کار کرده و پیام امام را درک کرده بودیم، تفکرات انحرافی،وهابیت، تشیع انگلیسی و آمریکایی ظهور نمی کرد،ضروری است در دهه پنجم انقلاب اسلامی به احیای اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی توجه کنیم.

وی خاطرنشان می کند: بسیاری از ولنگاری های فرهنگی، روابط خارجی و سیاسی ذیل اسلام آمریکایی قرار گرفته است.

این فعال فرهنگی ادامه می دهد: راهبرد ما در مواجه با جنگ نرم دشمن،تقویت باورهای مردم با برجسته سازی هویت اصلی انقلاب است.

حجت الاسلام صفی یاری می گوید: انقلاب ما انقلاب نان و مسکن نبود بلکه اسلام ناب بود که باید جامعه را در ذیل انوار قدسی اسلام ناب به نقطه بلوغ برسانیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر