logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۹۸۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
جانشین فرمانده کل سپاه :

نبرد با دشمن «ایمان» می‌خواهد

-نبرد-با-دشمن-«ایمان»-می‌خواهد
سردار سلامی با تاکید بر اینکه نبرد با دشمن ایمان می‌خواهد، گفت: ما مطمئن هستیم که امسال هم مردم به دشمنان نشان خواهند داد که ایران با قامتی بر افراشته و باشکوه از هدف‌هایش پیروی می‌کند.

به گزارش موج رسا; سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم سالروز عملیات والفجر8 و روز حفاظت اطلاعات که در مرکز درمانی شهید محلاتی تبریز برگزار شد با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سالگرد چهلمین فجر شکوهمند یک انقلاب بزرگ به نام اسلام هستیم؛ انقلاب اسلامی، تولد دوباره اسلام بود.

تبریز شهری با مردم با رزمندگانی مثل شهید باکری‌هاست

وی گفت: تبریز همیشه برای من جذاب و خاطره انگیز بوده است. شهری با مردم با فرهنگ ، شجاع و رزمندگانی مثل شهید باکری ها که همچون ستاره می‌درخشند؛ در همه جای محیط بیمارستان (شهیدمحلاتی) ، از امکانات گرفته تا نحوه برخورد با مراجعه کنندگان، تلاش انقلابی موج می‌زند.

سردار سلامی با اشاره به سالگرد عملیات والفجر ۸ افزود: عملیات والفجر ۸ پیشرفته‌ترین عملیات تاکتیکی و از نبردهای پررمز و راز تاریخ معاصر است؛ رزمندگان از یک رودخانه متصل به دریا که به دلیل جزر و مد هر ۶ ساعت یک بار به خشکی می‌آمد عبور کردند؛ این عملیات یک شکست راهبردی بسیار عمیقی برای عراق بود؛ در آن دوران تفکر راهبردی و طراحی استراتژیکی و فنی باهم ترکیب شده بود با وجود اشراف و سیطره اطلاعاتی دشمن و وجود دکل های دیدبانی ، صدام تا لحظه شروع عملیات نتوانست از آن آگاه شود.

وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که یک جامعه را عقب نگه می دارد جهل و حقارت پذیری است. احساس حقارت و نبود اعتماد به نفس دو عنصری هستند که حتی کشورهای پرجمعیت و وسیع را گرفتار و وابسته نگه می‌دارد. ایران قبل از انقلاب اسلامی مانند زمان فرعون بود. فرعون اول قوم خود را تحقیر و کوچک می کرد و بعد وادار به تبعیت می کرد؛ شاه مظهر یک کشور است. وقتی با شاه مثل یک عروسک رفتار می‌شد، و اجازه نمی دادند تا مشعل‌های آگاهی بر افروخته شود و مردم را در جهل نگه دارند، کشور نمی تواند پیشرفت کند.

قبل از انقلاب ما به کارگزار استعمار تبدیل شده بودیم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: انقلاب تفسیر آیه الکرسی است و این تعبیری که امام فرمود انقلاب ما انفجار نور بود یعنی روشن شدن مشعل های آگاهی، بزرگترین دستاورد انقلاب ، عزت مردم و نجات آنها از تحقیر و ایجاد امکان تفکر بود که به ملت اجازه داد آرزو کنند. قبل از انقلاب به مرم اجازه آرزو کردن نیز نمی دادند. قبل از انقلاب ما به کارگزار استعمار تبدیل شده بودیم و قدرت تفکر را نداشتیم یک رهبر، پیشوای بزرگ، امام و یک ولی که بتواند بین همه عناصر مدیریت کند نیاز بود و امروز همه این ارزش ها در اختیار ما است و ما صاحب یک رهبر حقیقی هستیم، انقلاب اسلامی توانست آزادی از اسارت طاغوت را در آورده و به ما هدیه کند.

وی یادآور شد: امام درجه آزادی ملت را کامل کرد و این عزت و استقلال در دوران رهبری امام خامنه‌ای کامل‌تر شد؛ جوهره عظیم دستاورد های انقلاب، به حاکمیت رسیدن اسلام و بیرون راندن قدرت های استعمارگر است؛ ما می‌خواستیم ثابت کنیم در پرتو اسلام به پیشرفت برسیم بر خلاف نظر افرادیکه می گفتند دین نمی تواند پیشرفت ایجاد کند.

جنگ بر سر این است که می گویند قدرت تان را کاهش دهید

سردار سلامی، بیان داشت: دشمن در همه عرصه‌ها با ما می جنگد و داشمندان ما را ترور فیزیکی می کنند و ما نمی توانیم تصویر دانشمندان را نشان دهیم. حاضر نیستند پیشرفت‌های ما را ببینند و تحمل کنند.

وی افزود: جنگ بر سر این است که می‌گویند قدرت تان را کاهش دهید و هر زمان ما خواستیم شما را تهدید کنیم. می‌گویند شما پیشرفت نکنید ما به شما همه چیز می‌دهیم؛ در واقع می خواهند ما را بی هویت کرده و دستان ما پیش آنها دراز باشد، اصل دعوا این است که می‌گویند اگر اسلام به قدرت برسد دیگر آمریکا نمی‌تواند ابرقدرت باشد. بدون جهان اسلام هیچ قدرتی، قدرت نیست، می‌خواهند کاری کنند که جوانان به شکوه خود افتخار نکنند و نگاهشان به غربی باشد که رو به زوال است.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران گفت: ما باید بسیار آگاه باشیم. ما شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته ایم، در زمان جنگ نمی توانستیم نفت صادر کنیم و در اقتصاد کشور صد درصد به نفت متکی بودیم. ما با دست‌های خالی در مقابل دشمنی که سیطره و قدرت بیشتری داشت جنگیدیم ولی امروز در همه جنبه‌ها صاحب قدرت هستیم و این دشمن است که امروز هر چه هزینه می‌کند به زوال می‌رسد. 

آمریکا در عقل سیاسی در حال زوال است

سردار سلامی تصریح کرد: فلسفه سیاسی آمریکا این است که همه جهان را فقیر کند تا خودش رشد کند. آمریکا در عقل سیاسی در حال زوال است. افول سیاسی یعنی اینکه ۷ تریلیون دلار هزینه می‌کند و هیچ بهره‌ای نمی‌برد. ۷۰۰ میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکا است اما دولتش یک ماه تعطیل می شود و مردم با ظرف غذا مقابل کاخ سفید می‌نشینند.

وی خاطرنشان کرد: سرزمین و جغرافیای بزرگی در اختیار ما است؛ بنابراین به آینده امیدواریم. ما راه خودمان را پیدا کرده‌ایم. این نبرد ایمان می‌خواهد. دشمن هم فقط شکست خوردن را آموخته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما تجربیات بزرگی پشت سر گذاشته‌ایم و هراسی از دشمنان نداریم،‌گفت: ایمان به خدا در مقابل دشمن، رمز پیروزی ما است. ما مطمئن هستیم که امسال هم مردم ما به دشمنان نشان خواهند داد که ایران با قامتی بر افراشته و باشکوه از هدف‌هایش پیروی می‌کند؛ مردم امریکا حتی یک ماه نتوانستند در مقابل مشکلات ایستادگی کنند اما در ایران مردم با قلب‌هایشان با یکدیگر زندگی می‌کنند. چرا که جامعه‌ای که دارای روحیه گذشت و ایثار باشد، هیچ وقت شکست نمی‌خورد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر