logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۹۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پيشنهاد جالب مديركل تامين اجتماعي استان زنجان به فرشبافان؛

امكان پذيرش جديد در بيمه فرشبافان نداريم/ فرشبافان تحت عنوان مشاغل آزاد و زنان خانه‌دار بيمه شوند

امكان-پذيرش-جديد-در-بيمه-فرشبافان-نداريم-فرشبافان-تحت-عنوان-مشاغل-آزاد-و-زنان-خانه‌دار-بيمه-شوند

مديركل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان به فرشبافاني كه در استان زنجان بيمه ندارند پيشنهاد جالبي دادند كه مي‌توانند تحت عنوان مشاغل آزاد و زنان خانه‌دار بيمه شوند.

به گزارش موج رسا; مسعود علياري امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اينكه امكان جذب نفرات جديد در بيمه فرشبافي در استان زنجان وجود ندارد اظهار كرد: فرشبافاني كه بيمه نيستند مي‌توانند تحت عنوان مشاغل آزاد و زنان خانه‌دار بيمه شوند.

وي بيان كرد: ما هيچ مشكلي براي قاليبافان در بحث بيمه نداريم همه قاليبافاني كه بيمه ندارند همين امروز و همين ساعت مي‌توانند به تامين احتماعي مراجعه كنند و تحت عنوان مشاغل آزاد و زنان خانه‌دار بيمه شوند.

مديركل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان تصريح كرد: ولي اگر هدف اين است كه از آن 20 درصد كمك دولتي استفاده كنند بايد بگويم بودجه دولتي محدود است ما هم اجازه نداريم بيشتر از حد تعيين شده هزينه كنيم.

علياري بيان كرد: تعيين حد اعتبار بيمه فرشبافان پيشنهادي است كه از طريق دولت ارائه شده و از سوي وزارت صنايع نيز اعلام مي‌شود و در سازمان مديريت برنامه‌ريزي نيز بررسي مي‌شود و بعد از بررسي و تصويب آن در مجلس به مرحله اجرا در مي‌آيد.

وي عنوان كرد: تامين اجتماعي ملزم است آن محدود بيمه شدگاني كه تعريف شده را رعايت كند و اگر بيشتر از آن هزينه شود تخلف محسوب مي‌شود.

مديركل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان ابراز كرد: همين الان هم در كل كشور تعداد قاليبافاني كه در سطح كشور هستند مقدار اعتباري كه در بودجه تعريف شده دارند كفاف نمي‌دهد.

وي افزود: چيزي بنام پذيرش جديد در بيمه قاليبافي و يا 11 گروهي كه تحت كمك دولتي هستند وجود ندارد و از سوي سازمان هدفمندي اجازه جذب جديد در اين 11 گروه را نداريم.

علياري با اشاره به اينكه در حال حاضر ظرفيت تعيين شده براي بيمه فرشبافي در استان زنجان تكميل شده است بيان كرد: نفرات جديدي در بيمه قاليبافي نمي‌توانيم برداريم.

بيش از 90 درصد افراد تحت بيمه فرشبافي واقعا فرشباف هستند

مديركل سازمان تامين اجتماعي استان زنجان با بيان اينكه بالاي 90 درصد از افرادي كه تحت بيمه فرشبافي بوده واقعا قاليباف هستند بيان كرد: اگر قاليبافان حق بيمه خود را تا سه ماه پرداخت نكنند به صورت خودكار از سيستم حذف مي‌شوند و در مرحله بازرسي نيز قاليباف واقعي به هيچ عنوان حذف نمي‌شود.

وي با بيان اينكه افرادي كه قاليباف هستند امروز و يا 10 روز يا حتي يك ماه هم قاليبافي نكند بيمه آن قطع نمي‌شود بيان كرد: بازرسان موظف هستند براي بازرسي طرف صبح و يا بعد از ظهر تا حداكثر ساعت 4 براي بازرسي حضوري اقدام كنند.

علياري عنوان كرد: اگر غير از ساعت تعيين شده مراجعه از سوي بازرسان انجام شود تخلف محسوب مي‌شود و در صورت وجود اين موارد برخورد لازم حتما صورت مي‌گيرد.

علياري در پاسخ به سوالي در مورد مطرح شدن مراجعه بازرسان در زمان نامناسب از سوي اتحاديه فرشبافان عنوان كرد: اتحاديه فرشبافان افرادي كه اصلا قاليباف نبودند و براي آنها كارت فروخته و در قبال آن پول دريافت كرده بودند را در بيمه نياورديم و مغازه اتحاديه يك مقدار راكد شده و بيشتر به خاطر همين موضوع اين مسائل را مطرح مي‌كنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر