logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۹۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس جهادكشاورزي استان زنجان خبرداد

اجراي پروژه کاداستر در سطح ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان

اجراي-پروژه-کاداستر-در-سطح-۲۷۰-هزار-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان

رئيس جهادكشاورزي استان زنجان با اشاره به اجراي پروژه کاداستر در اراضي استان زنجان گفت: پروژه کاداستر در سطح ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان زنجان اجرا مي‌شود.

حسين جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح‌های کاداستر و رفع تداخلات را از وظایف مسئولیت‌های مدیریت امور اراضی دانست و اظهار كرد: استان زنجان دارای یک هزار و ۱۹۸ پلاک با سطح ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۰۶ هکتار است که حدود یک میلیون و ۱۶۹ هزار هکتار از این سطح اراضی کشاورزی و حدود یک میلیون و ۴۶ هزار هکتار مابقی اراضی غیر کشاورزی را شامل می‌شود.

وي تصريح كرد: از سال ۹۵ تاکنون با شروع پروژه رفع تداخلات در استان زنجان ۵۲ پروژه با سطح ۱۳۸ هزار و ۵۴۵ هکتار در کمیسیون رفع تداخلات مطرح و مورد بررسی قرار گرفته که از این سطح ۷۵ هزار و ۸۴۵ هکتار مربوط به اراضی ملی و ۶۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مربوط به اراضی غیر ملی بوده است.

جعفري خاطرنشان کرد: پس از بررسی این تعداد پرونده در کمیسیون نهایتا ۸ هزار و ۷۸۸ هکتار به سطح اراضی غیر ملی افزوده شده است به طوری که پس از بررسی ها ۷۳ هزار و ۳۱۸ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی و ۶۵ هزار و ۲۲۷ هکتار به عنوان اراضی ملی ثبت شده است.

وي با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه رفع تداخلات در سطح 337 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان در حال اجراست که ۳۷درصد اراضی را شامل می شود، بیان داشت: این سطح در صورت همکاری ادارات عضو کمیسیون تا پایان سال 98 نهایی خواهد شد.

رئيس جهادكشاورزي استان زنجان افزود: پروژه کاداستر نیز هم اکنون در سطح ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان در حال احراست.

وی با اشاره به وجود ۹۴۵ پرونده واگذاری اراضی در استان زنجان تصریح کرد: از این تعداد ۸۴۴ پرونده  شامل ۱۳ هزار هکتار واگذار شده و ۱۱۰ پرونده با سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار در هیات هفت نفره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جعفری با بیان اینکه با اجرای پروژه رفع تداخلات پرونده‌های قضایی استان در حوزه زمین کاهش قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: طی سال گذشته استان زنجان در اجرای پروژه‌های کاداستر و رفع تداخلات جزو سه استان برتر کشور بوده است.
وی خاطر نشان کرد: مدیریت امور اراضی استان زنجان همچنین در شاخص‌های سه گانه حفاظت، تثبیت مالکیت و واگذاری اراضی حایز رتبه برتر کشوری شده و به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر