logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۹۷۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
یک شبکه خبری آلمانی خبرداد

کانال تبادل مالی اتحادیه اروپا با ایران راه اندازی شد

کانال-تبادل-مالی-اتحادیه-اروپا-با-ایران-راه-اندازی-شد

یک شبکه خبری آلمان روز پنجشنبه از تشکیل رسمی کانال تبادل مالی با ایران با نام INSTEX خبر داد.

به گزارش موج رسا; بر اساس گزارش این شبکه خبری آلمانی نام این کانال تبادل مالی با ایران INSTEX نام دارد. INSTEX درواقع مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges است که به معنای "ابزار پشتیبان مبادلات تجاری" است.

طبق گزارش شبکه ان‌دی‌آر، پاریس میزبان این کانال مالی خواهد بود و یک بانکدار برجسته آلمانی نیز مسئولیت این کانال مالی را بر عهده می‌گیرد. انگلیس نیز در این بین رئیس هیئت نظارت خواهد بود و از این سه کشور یک دیپلمات از وزارت امور خارجه در این کانال مالی حضور خواهد داشت. همچنین این گروه در آلمان نیز شعبه خواهد داشت. مدیر این سازوکار یکی از کارشناسان بانکی از فرانکفورت آلمان است.

بر اساس گزارش‌ها، این کانال مالی میان اتحادیه اروپا و ایران، در مرحله نخست اقلام غذایی و دارویی و ابزار پزشکی را در بر می‌گیرد و می‌تواند دامنه فعالیت آن گسترش یابد.

قرار است وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و بریتانیا روز پنجشنبه در حاشیه نشست بوداپست یک بیانیه مشترک در این باره صادر کنند.

این در شرایطی است که سخنگوی امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا نیز پیش از این تاکید کرده بود که تلاش ها با هدف ایجاد کانال ویژه مالی موسوم به اس پی وی وارد مرحله نهایی شده است.

علی رغم اقدام یکجانبه آمریکا، سایر طرف های توافق هسته‌ای شامل چین، روسیه، فرانسه، آلمان، ایران، بریتانیا و اتحادیه اروپا همچنان پایبندی خود را به مفاد این توافق اعلام کرده اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر