logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
[ شناسه خبر : ۹۷۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
گزارش

انتقاد شدید مجری و نویسنده آمریکایی از مواضع رسانه های آمریکا و اسرائیل درباره ایران

انتقاد-شدید-مجری-و-نویسنده-آمریکایی-از-مواضع-رسانه-های-آمریکا-و-اسرائیل-درباره-ایران
در حالی که رسانه های آمریکایی و اسرائیلی مدعی شده بودند که فردی به جرم همجسنگرایی در ایران اعدام شده، یک رسانه اروپایی با انتشار گزارشی اعلام کرد این موضوع صحت نداشته و فرد مورد ادعا به جرم تجاوز به 2 کودک زیر 15 سال محاکمه شده است.

به گزارش موج رسا; «ریکاردو لئون سانچز دو رینالدو» با نام مخفف «ریک سانچز» خبرنگار، مجری رادیو و نویسنده آمریکایی در یک برنامه تلویزیون «راشا تودی» به انتقاد شدید از مواضع رسانه‌های جریان اصلی آمریکا درباره ایران پرداخت.

سانچز 60 ساله که متولد شهر «گوآناباکوآ» کوبا است، از دو سالگی به همراه والدینش به آمریکا مهاجرت کرده و در این کشور ساکن است. او به عنوان ستون‌نویس در شبکه‌های «فاکس نیوز» و «فاکس نیوز لاتینو» و به عنوان خبرنگار در شبکه اسپانیولی‌زبان «موندو فاکس» سابقه فعالیت دارد و هم اکنون در شبکه «راشا تودی» کار می‌کند.


وی در برنامه 29 ژانویه (نهم بهمن) شبکه راشا تودی به انتقاد از مواضع رسانه های آمریکایی و اسرائیلی درباره ایران پرداخت و گفت: «من برنامه امروز خبری خودم را می‌خواهم با نشان دادن یک یک سرتیتر خبری آغاز کنم. خیلی جالب است، این تیتر متعلق به گزارش امروز روزنامه (اسرائیلی) جِروزالم پُست است. من صبح این تیتر را دیدم و خواستم که با شما در میان بگذارم، تیتر این است: ایران در حال کشتن همجنسگرایان است، شما این تیتر را در تصویر می‌بینید که نوشته "ایران در ملاعام یک مرد را به اتهام همجنس گرایی اعدام کرد". این تیتر باعث می‌شود که شما از خودتان بپرسید، آیا ایران اینقدر بربر و وحشی است؟ اینکه آنها حاضر هستند که یک مرد را به خاطر همجنسگرا بودن اعدام کنند. ببینید این چیزی است که در این تیتر خبری آمده و به خوانندگان می‌گوید، درست است؟ صفحه اول روزنامه جزوالم پُست امروز این را نوشته است. این تیتر توجه مرا به خود جلب کرد، من به خواندن این خبر ادامه دادم و در پاراگراف چهارم این روایت خبری متوجه شدم که بله درست است که شاید این مرد شاید همجنسگرا بوده باشد اما او همچنین متهم به ربودن و تجاوز به دو پسر 15 ساله بوده است، ربایش و احتمالا تجاوز به دو پسر 15 ساله، خوب این یک تیتر گمراه کننده است (تیتر روزنامه اسرائیلی). موضوع از این قرار است: اول اینکه، اوضاع آنطوری که آنها (روزنامه اسرائیلی) می‌گویند بد نیست یا آنطوری که آنها می‌گویند آنها خیلی خوب هستند، هم نیست اما باید به خاطر داشته باشید که ما باید به عنوان آمریکایی‌ها در حال حاضر از ایران متنفر هستیم، این موضوع مهمی است، اگر ما از ایران متنفر نباشیم کل سیاست خارجی ما ناکام می‌شود.
 
اگر شما نیویورک تایمز را بخوانید، اگر شما سی ان ان، فاکس نیوز را مشاهده کنید، اکثر تحلیلگران رسانه‌ای (در این شبکه‌ها) اتفاق نظر دارند که در این شبکه‌ها شما درخواست‌ها برای جنگ با ایران و دمیدن بر طبل جنگ را می‌شنوید، همین روز گذشته دولت ما علیه مقام‌های دولتی چین به خاطر مراودات تجاری با ایران اقامه دعوی کرده است، درباره این موضوع فقط یک لحظه فکر کنید: ما، ایالات متحده آمریکا به عنوان مدعیان دفاع از دموکراسی، بازار آزاد و باز و آزادی‌های فردی، به خاطر مراودات اقتصادی با ایران و اینکه ما این موضوع را دوست نداریم، در حال تهدید علیه بازرگانان و تاجران چینی برای فرستادن آنها به زندان هستیم، عجیب است نه؟ البته سوال واضح این است که آیا این موضوع درستی است که کشور ما به کشور دیگری بگوید که با چه کسی می‌تواند وراودات تجاری داشته باشد یا با کدام کشور نمی‌تواند مراوده داشته باشد؟ سوال دیگری هم وجود دارد و آن این است که چرا رسانه‌های آمریکایی حتی یک ذره کوچک هم برای پس زدن همچنین داستانی تلاش نمی‌کنند؟ شاید درست باشد شاید هم غلط باشد اما چرا هیچ سوالی نمی‌پرسند؟ آیا درست نمی‌گویم؟
 
به موازات همین مسائل، دولت ترامپ که پر از تندروهایی از قبیل جان بولتون است، به نظر می‌رسد که روزنامه در حال دمیدن بر طبل جنگ با ایران است، آنها از روزی که پایان (مشارکت آمریکا) در توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران را اعلام کرده‌اند، دارند این کار را انجام می‌دهند، آقای بولتون گفت که ایران این توافق را نقض کرده است، خوب، فکر کنم نظر شا را به جایی که ما هم اکنون در آن قرار داریم، جلب کردم، خوب باید بگویم که نه اینطور نیست. امروز یک اتفاق عجیب افتاد، یک موضوع خیلی عجیب اتفاق افتاد، در طی جلسه گزارش‌دهی سازمان‌های اطلاعاتی (آمریکا در جلسه لستماع کمیته اطلاعاتی سنا) اتفاقی افتاد که می‌توان آن را پریدن حرف از دهان توصیف کرد، دن کوتس (مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا) یادش رفت که دستوراتی که به او داده شد را بخواند، او رئیس سازمان اطلاعاتی است و از او سوال شد که آیا ایران توافق هسته‌ای (برجام) را نقض کرده یا نه؟ ببنید که او در جواب چه گفت: (فیلم سخنان دن کوتس پخش می‌شود که او می‌گوید) "ما معتقد نیستیم که ایران در حال حاضر در حال انجام اقداماتی که از نظر ما برای تولید بمب اتمی ضروری است، نیست، مقام‌های ایرانی علنا اعلام کرده‌اند که اگر ایران به منافع مورد انتظارشان از توافق نرسند، آنها درصدد پس زدن محدودیت‌های (این توافق) هستند" (پایان پخش کلیب پاسخ دن کوتس).
 
 وب او گفت که در حال حاضر آنها در حال نقض توافق هسته‌ای نیستند، درست است؟ همانطور که او گفت توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کنند، این موضوع را به خاطر داشته باشی که دولت ما گفت که ایران این معاهده (توافق برجام) را به صورت کامل نقض کرده و به همین دلیل ما نمی‌توانیم در این معاهده بمانیم و به همین خاطر ما آنها را تحریم می‌کنیم و مقام‌های چینی را دستگیر می‌کنیم اما حالا دن کوتس می‌گوید که آنها در حال نقض توافق نیستند، اینها سیگنال‌های متناقض است، اینطور نیست؟ به نظر می‌رسد که حقایق در تعارض با تهدیدات و اتهام‌زنی‌ها است، حقیقت اینجا است و تهدیدات و اتهام‌زنی‌ها یک جای دیگر هستند، چه چیزی باعث این مسائل می‌شود؟ این برنامه "خبر با ریک سانچز" است و ما چنین سوالاتی را که باید پرسیده شوند، طرح می‌کنیم کاری که کس دیگری آن را انجام نمی‌دهد و ما واقعا فکر می‌کنیم که الان زمان آن رسیده است که یک بار دیگر به طور کامل نحوه خبررسانی عوض شود».
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر