logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰
[ شناسه خبر : ۹۶۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

شناسایی پیکر مطهر شهید احمدی، 30 سال پس از شهادت

شناسایی-پیکر-مطهر-شهید-احمدی،-30-سال-پس-از-شهادت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از شناسایی پیکر مطهر شهید «ازبرعلی احمدی» پس از گذشت 30 سال از شهادتش خبر داد.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی با اشاره به شناسايي پيكر يكي از شهدا اظهار كرد: با عنایت به اعلام ستاد معراج شهدا مبنی بر شناسایی پیکر شهید احمدی، پیکر مطهر این شهید زنجانی تازه تفحص شده قرار است فردا سوم بهمن ماه به زادگاهش برگردد.

وی یادآور شد: مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید «ازبرعلی احمدی» فردا چهارشنبه سوم بهمن ماه ساعت 16 در میدان بسیج برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه مراسم وداع با پیکر شهید احمدی چهارشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه پادگان تیپ زرهی 216 ارتش برگزار می شود، تصریح کرد: پیکر مطهر این شهید والامقام روز پنج شنبه چهارم بهمن ماه ساعت 10 صبح از سبزه میدان به طرف مزار شهدای پایین تشییع و در کنار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

وی در خصوص مراسم بزرگداشت شهید احمدی خاطرنشان کرد: مراسم بزرگداشت شهید  «ازبرعلی احمدی» روز پنج شنبه چهارم بهمن ماه از ساعت 14 الی 16 در مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در اسلام آباد و شب لیله الدفن نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در همان مکان منعقد می گردد.

لازم به ذکر است شهید ازبرعلی احمدی فرزند دوم مرحوم علی‌یار احمدی به سال 1344 در یکی از روستاهای زنجان رود به نام حمزه‌لو دیده به جهان گشود.

این شهید والامقام سالهای خاطرانگیز کودکی خود را در کنار خانواده سپری کرد و پس از چندی پا به مدرسه روستا گذاشت و تا مقطع پنجم ابتدایی ادامه تحصیل داد و سپس به کشاورزی مشغول شد.

شهید احمدی در 18 اردیبهشت سال 1366 به خدمت سربازی اعزام و پس از سپری کردن آموزش های نظامی راهی منطقه‌ی غرب کشور شد.

وی از طریق لشگر 16 زرهی تیپ 2 زرهی گردان 251 عازم منطقه غرب و به عنوان سرباز وظیفه مشغول دفاع از میهن اسلامی شد.

شهید احمدی پس از نزدیک به یکسال حضور در منطقه سرانجام در تاریخ 29 خردادماه سال 1367 در منطقه مهران بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پا، بشدت زخمی می‌شود که از طریق بهداری گردان به بهداری تیپ و به بیمارستان منطقه اعزام می‌شود که به گفته‌ی همرزمانش در طول راه دوباره مورد اصابت گلوله نیروهای بعثی قرار گرفته و مفقود می‌شوند.

گفتنی است، در حال حاضر پدر و مادر شهید «ازبرعلی احمدی» در قید حیات نیستند.

یادآور می شود استان زنجان بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 110 شهید جاویدالاثر هستند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر