logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۹۵۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

نشریات تازه تاسیس از بسته های حمایتی ارشاد بهره مند نمی شوند/سوداگری مشکل امروز تامین کاغذ مطبوعات

نشریات-تازه-تاسیس-از-بسته-های-حمایتی-ارشاد-بهره-مند-نمی-شوند-سوداگری-مشکل-امروز-تامین-کاغذ-مطبوعات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نشریات تازه تاسیس در سه سال اول و نشریات بالای 25 سال از بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند نمی شوند.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به مشکلات پیش روی مطبوعات استان زنجان،اظهار داشت: برای تامین کاغذ نشریات در وزارتخانه متبوع جلساتی برگزار شده است و قرار است این مشکلات حل شود.

وی ورود سوداگران را موجب بروز مشکلات در حوزه تامین کاغذ عنوان کرد و گفت:تمام تلاش دولتمردان برای برخورد با این سوداگران است. 

این مسئول با اشاره به تعطیلی سه روزنامه زنجان در روزهای پنج شنبه،خاطرنشان کرد: در جریان این تعطیلی هستم و مشکلاتی را نشریات استان بیان کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این نشریات به تعداد زیاد مجوزها اعتراض دارند، افزود: صدور مجوز در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در این زمینه استان دخیل نیست.

کرباسی با اشاره به اینکه تعداد نشریات استان به حد معمول خود نرسیده است، ادامه داد:اعطای مجوز به صورت سامانه ای و متمرکز انجام می شود.

وی با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نشریات، گفت: بر اساس ابلاغ های صورت گرفته نشریات تازه تاسیس در سه سال اول و نشریات بالای 25 سال از بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند نمی شوند.

 این مقام مسئول توزیع عادلانه امکانات را از سیاست های وزارت ارشاد اعلام کرد و گفت: پراکندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد نمونه ای از عدالت فرهنگی و هنری در استان است.

وی در خصوص آگهی ‌های دولتی نیز  گفت: این نوع آگهی ها از طریق استانداری پیگیری لازم انجام شده است.

کرباسی افزود: آگهی های اداره‌ ای غیر از کانال ارشاد نمی توانند منتشر شوند و در این زمینه مکاتباتی انجام شده است.

کرباسی با اشاره به اینکه جوامع روستایی در حوزه هنری بسیار مغفول مانده است، تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های متعدد تلاش بر این بوده است که این عدالت برقرار شود و این امر از طریق کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر