logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۹۵۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان:

برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در زنجان تشریح شد

برنامه-های-چهلمین-سالگرد-پیروزی-انقلاب-اسلامی-در-زنجان-تشریح-شد

از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان،برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در زنجان تشریح شد.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان،به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف هنر بیشتر با محور و رویکرد غربی بوده و مفاهیم ارزشی و دینی جایگاهی در این زمینه نداشتند.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال مردم از آموزه های دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با درنظر گرفتن فرهنگ ایرانی و اسلامی مورد بازنگری قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در چهار دهه گذشته برخلاف تبلیغات فعالیت های فرهنگی و هنری دچار رکود نشده است،افزود: انقلاب اسلامی موجبات شکوفایی همه جانبه را در زمینه های مختلف فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری جشنواره فجر را در رشته های مختلف موید توجه انقلاب اسلامی به این امر عنوان کرد و افزود: در کنار توجه به امر کتاب و کتابخوانی نمایشگاه بزرگ کتاب در مرکز و استان ها برگزار شده است.

کرباسی با اشاره به پیشرفت های کشور در حمایت از ناشران و اهتمام به فرهنگ مطالعه،خاطرنشان کرد:با وجود هنرمندان متعهد،فرهنگ و هنر در تار و پود نظام اسلامی رخنه کرده است و ثمره آن درخشش هنرمندان استان و کشور در مجامع بین المللی است.

وی توجه جدی به فرهنگ عمومی کشور در شهرستان ها و استان ها را یکی دیگر از برنامه های نظام اسلامی دانست و گفت: شکل گیری فرهنگ عمومی در سطح کشور و استان و شهرستان ها از دیگر اقدامات است.

این مسئول با اشاره به عدالت توزیع در زمینه زیرساخت های فرهنگی مسئولان،بیان داشت: تاسیس فرهنسگراها،مجتمع و کانون های فرهنگی مساجد تا اعماق روستاها و شهرستان های کشور توسعه و گسترش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای 8 فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی است، افزود: 339 باب کانون فرهنگی و هنری نیز در استان زنجان فعال است.

کرباسی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: جشن پیروزی انقلاب در همه شهرستان ها با همکاری دستگاه های اجرایی از برنامه های دهه فجر محسوب می شود.

وی از برگزاری عصر شعر و موسیقی در این ایام خبرداد و گفت: نمایشگاهی از آثار هنرمندان در همه شهرستان ها برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:برگزاری ایستگاه نقاشی،کارگاه هنری در زنجان و سلطانیه، همایش طراحان و هنرمندان تجسمی در حوزه کودک از دیگر برنامه های دهه فجر در زنجان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره موسیقی فجر از 24 تا 27 بهمن ماه سال جاری در زنجان خبرداد و گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر،دیدار با خانواده هنرمندان شهید، آزاده و ایثارگر از دیگر برنامه های گررامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی محسوب می شود.

کرباسی از اکران فیلم های فجر در دو سینما بهمن و سینمای جدید روشا در شهرک کارمندان زنجان خبرداد و بیان داشت: 14 فیلم از 32 فیلم جشنواره فجر به نمایش در می آید.

 وی با بیان اینکه مروری بر آثار فیلم سازان در طی چهار دهه در زنجان و ابهر در این ایام برگزار می شود، ادامه داد: نمایشگاه کتاب در زنجان و شهرستان ها برگزار می شود.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری شب شعر انقلاب در زنجان و شهرستان ها،نمایشگاه علوم قرآنی در فرهنگسرای امام خمینی (ره) و اختتامیه جشنواره شعر و قصه استان زنجان از دیگر برنامه های این ایام محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: جشنواره شعر فجر با عنوان محفل شعر فاطمی در  29 دی ماه برگزار می شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر