logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۹۵۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان:

توجه ويژه به تثبيت اشتغال و كنترل نرخ بيكاري در بودجه سال 98/ پايداري در برابر تحريم‌ها از رويكردهاي مهم بودجه سال آينده است

توجه-ويژه-به-تثبيت-اشتغال-و-كنترل-نرخ-بيكاري-در-بودجه-سال-98-پايداري-در-برابر-تحريم‌ها-از-رويكردهاي-مهم-بودجه-سال-آينده-است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان شفافيت انضباطي در بودجه، توجه به مباحث زيست محيطي، مباحث فرهنگي و حمايت از معيشت عمومي ار از رويكردهاي بودجه سال آينده عنوان كرد و گفت: پايداري در برابر تحريم‌ها از رويكردهاي مهم بودجه سال 98 است.

به گزارش موج رسا; شهرام طهماسبي امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اينكه در بودجه سال 98 تفكراتي شكل گرفته كه ناشي از شرايط اقتصادي است كه جامعه جهاني با آن مواجه است اظهار كرد: با خروج آمريكا از برجام ما ناچاريم اقتصادمان را با شرايط ديگري به پيش ببريم.

وي تصريح كرد: اين برنامه‌ها ملاحظات و مسائلي دارد كه تلاش شده در برنامه 98 ديده شود تا نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي نيز برنامه‌هايي كه دولت پيش‌بيني كرده را به شكلي پيش ببرند تا ما بهترين خروجي‌ها و كمترين تغييرات را داشته باشيم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان ابراز كرد: بايد به نوعي بتوانيم برنامه‌هايي كه تعيين شده و اهداف كلي و پيش‌بيني‌هايي كه در لايحه بودجه سال آينده در نظر گرفته شده را تحقق بخشيم.

وي با اشاره به اينكه رويكرد‌هاي خاصي براي بودجه سال آينده در نظر گرفته شده است كرد: بحث پايداري در برابر تحريم‌ها، شفافيت انضباطي در بودجه، توجه به مباحث زيست محيطي، مباحث فرهنگي و حمايت از معيشت عمومي از جمله رويكرد‌هايي است كه در بودجه سال آينده در نظر گرفته است.

طهماسبي با اشاره به اينكه حمايت از توليد و اشتغال نيز از ديگر برنامه‌هايي است كه دولت به صورت ويژه در بودجه سال 98 مورد توجه خود قرار داده است افزود: افزايش حقوق كارمندان به ويژه در حوزه بازنشستگي از ديگر برنامه‌هاي دولت در بودجه سال آينده بوده و دولت 2 هزار ميليارد تومان بابت كساني كه حقوق آنها كمتر از 2 ميليون تومان در ماه است در نظر گرفته تا حقوق اين افراد به مرز دو ميليون تومان افزايش يابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان استمرار طرح توسعه توازن منطقه‌اي را از ديگر ويژگي‌هاي برنامه‌اي بودجه سال آينده عنوان كرد و گفت: اين امر تعادل‌هاي بودجه‌اي را در حوزه‌هاي جغرافيايي كشور مي‌تواند به ما بهتر نشان دهد.

طهماسبي حمايت از معيشت عمومي را از ديگر برنامه‌هاي دولت در بودجه سال آينده دانست و افزود: استمرار طرح مقابله با فقر مطلق نيز از ديگر رويكرد‌هاي بودجه سال آينده بوده كه به آن توجه شده است.

وي با اشاره به اينكه طرح تحول سلامت نيز به همان شكلي كه در گذشته بوده سال آينده نيز استمرار پيدا خواهد كرد گفت: همچنين پرداخت يارانه‌هاي نقدي نيز استمرار دارد و طرحي هم در خصوص حذف افرادي كه درآمد بالايي دارند در نظر گرفته شده و مبلغي كه از حذف يارانه برخي‌ها صرفه جويي مي‌شود اين مبلغ مجددا به چرخه پرداخت يارانه اشخاصي كه جزو دهك‌هاي پايين جامعه هستند در نظر گرفته مي‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان با اشاره به بودجه ريزي مبتي بر عملكرد كه در تبصره 20 قانون بودجه به آن اشاره شده است افزود: اين موضوع از مسئله‌اي است كه مورد تاكيد بوده و به نوعي جهت‌گيري اساسي دولت است.

وي با اشاره به اينكه بودجه ريزي مبتي بر عملكرد در برخي از كشورها اجرايي شده است افزود: هيچ كشوري نيست بتواند در مدت يك تا دو سال به اين موضوع برسد و خوشبختانه در كشور ما اين موضوع سال گذشته شروع شد و حركت‌هاي خوبي هم صورت گرفت و امسال نيز در اين راستا اقدامات موثرتري انجام مي‌شود.

طهماسبي بيان كرد: به نظر مي‌رسد در مدت يك بازه زماني معقولي ما بتوانيم اين سيستم بودجه‌ريزي را پياده سازي كنيم و به لحاظ گستردگي سيستم دولت اجراي اين سيستم مشكلات خيلي زيادي دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ‌زنجان با اشاره به اينكه سياست‌هاي بودجه‌ريزي سال آينده عنوان كرد: ثبات سازي اقتصاد كلان كه نتيجه آن بايد منجر به بهبود كسب و كار باشد، ثبيت اشتغال و كنترل نرخ بيكاري، عدالت اجتماعي، توازن سازي منطقه‌اي از جمله سياست‌هاي برنامه اي بودجه‌ سال آينده است.

وي با اشاره به اينكه تامين اعتبار براي پروژه‌هاي صنعتي كه پيشرفت بالاي 60 درصد دارند در اولويت‌ برنامه‌هاي سال آينده قرار مي‌گيرند افزود: در سطح كشور 2 هزار و 66 طرح چنين شرايطي دارند و براي اين طرحها بتوانند به بهره‌برداري برسند و عمليات اجرايي آنها به اتمام برسد در حدود 130 هزار فرصت شغلي جديد را در حوزه صنعت در سراسر كشور مي‌توانند ايجاد كنند.

طهماسبي با اشاره به اينكه درآمد‌هاي استان سال گذشته 835 ميليارد تومان بود با يك رشد 15.8 درصدي به 968 ميليارد تومان رسيده و به لحاظ ميزان رشدي كه در استان زنجان صورت گرفته استان زنجان در جايگاه سيزدهم كشور در بحث منابع درآمدي قرار دارد.

وي با اشاره به وضعيت استان زنجان در اعتباراتي استاني افزود: اعتباراتي استاني زنجان سال گذشته 59.7 ميليارد تومان بود كه به 75 ميليارد تومان در سال 98 به لايحه اضافه شده كه 1.62 درصد به اين رقم اضافه شده كه ما در سطح كشور در اين حوزه در رديف سي‌ام كشوري هستيم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر