logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۹۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

جایگاه هنر استان زنجان در کشور مطلوب نیست/ رتبه 27 زنجان نشان دهنده ناامیدی هنرمندان از هنر است

جایگاه-هنر-استان-زنجان-در-کشور-مطلوب-نیست-رتبه-27-زنجان-نشان-دهنده-ناامیدی-هنرمندان-از-هنر-است

استاندار زنجان گفت: جایگاه هنر استان زنجان در کشور مطلوب نبوده و این موضوع در شان این شهر نیست.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان با وی ، اظهار داشت: میانگین فعالیت فرهنگی و هنری استان زنجان رتبه 27 در کشور است که خیلی بد است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی و هنری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ای برگزار می شود،افزود: در خصوص فعالیت های فرهنگی و هنری گزارش های لازم ارائه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جایگاه استان زنجان در کشور مطلوب نبوده و این موضوع در شان این شهر نیست، افزود: حرف های شعاری برای حوزه فرهنگ و هنر چاره ساز نیست.

استاندار زنجان گفت: در دنیای امروز در بخش های فرهنیگ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هنر جایگاه خود را دارد و نمی توان از نقش آن غافل بود.

حقیقی با بیان اینکه سرعت تبادل اطلاعات در جهان سرعت بالایی دارد، افزود: فنآوری اطلاعات رشد بسیاری یافته است و امروز سرعت همه مشاغل بالا رفته است.

وی گفت: مطالبی که با زبان هنر می توان گفت با چندین ساعت سخنرانی و سمینار نمی توان به آن پرداخت.

این مقام مسئول با بیان اینکه صحبت های هنرمندان نشان می دهد که به حرف های این قشر توجه نشده است، افزود: ضروری است از ظرفیت های هنرمندان استانی در برنامه ها استفاده شود.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: رتبه 27 زنجان نشان دهنده ناامیدی هنرمندان از هنر است و آشتی بین مسئولان و هنرمندان محقق نشده است.

وی عدم داشتن برنامه مدون و مشخص را از مشکلات هنر عنوان کرد و گفت: برنامه های شهرستان ها در قالب سفرهای یک روزه اجرایی می شود و مصوبات با روزشمار مشخص اجرایی می شود.

استاندار زنجان یادآور شد:حگم شش نفر در استان زنجان امضا شده است که از این تعداد دو نفر از بانوان هستند.

حقیقی با بیان اینکه افراد باانگیزه، عالم و باسواد در استان زنجان انتخاب می شوند،افزود: در این زمینه افرادی که دارای واجد شرایط هستند، انتخاب می شوند.

وی برضرورت تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان استان زنجان تاکید کرد و گفت: هنرمندان باید شناسایی شده و از ظرفیت های آنان استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: قرار بود فرهنگسراها و مجتمع های فرهنگی محلی برای فعالیت هنرمندان بوده و در نهایت به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان هنوز این فرهنگسرا به بخش خصوصی واگذار نشده است، افزود: از آموزشگاه های بخش خصوصی باید حمایت کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اکثر شهرستان های استان زنجان مشکل دارند و در سفر وزیر برای بازسازی، تعمیر و تجهیز فرهنگسرای های استان مطرح شد.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ]
جناب آستاندار در استان زنجان نه فضای مجازی ونه در فضای حقیقی جایی برای ابراز نظر وجود ندارد تا هنرمندی بتواند نه برای خود به شما ومدیریت استان کمک کند وضع استان زنجان رتبه 27 نیست بسیار فاجعه بارتر از رتبه اعلام شده است فرهنگ وهنر استان زنجان در رتبه همتراز با برخی روستاها ست اهدا امتیازات معنوی ومادی ومالی به رسانه ها توسط مدیران فرهنگی در چند سال گذشته احداث مهمانسرا برای استراحت مدیران کشور با بودجه های فرهنگی که باید صرف تعامل وتعالی هنری می شده امروز محصول خود را نشان می دهد مدیر فرهنگی شما در محاصره افکار قبلی درمانده موج محترم رسا مطمئن باشید استاندار وقت ندارد به سایت شما سربزند شما این درد را سانسور نکنید
فرم ارسال نظر