logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۹۴۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر زنجان مطرح شد؛

رتبه 30 زنجان در سهم سینما/ زنجان با کمک هنرمندان شادترین شهر کشور شده است

رتبه-30-زنجان-در-سهم-سینما-زنجان-با-کمک-هنرمندان-شادترین-شهر-کشور-شده-است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:استان زنجان در زمینه تعداد سینما در رتبه 30 کشور قرار دارد.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی امروز در دیدار جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان زنجان،اظهار داشت: بر اساس سالنامه آماری دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،استان زنجان با 78 نمایش تولید شده در رتبه 29 کشور قرار دارد.

وی سهم استان زنجان در نمایش های تولید شده را 1.13 درصد عنوان کرد و گفت: در زمینه جشنواره های هنری نیز زنجان در رتبه 21 است.

این مسئول با بیان اینکه استان زنجان در اجرای صحنه ای موسیقی با 81 اجرا در رتبه 24 قرار دارد،خاطرنشان کرد:در این زمینه سهم 1.16 درصدی زنجان در کشور دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به رتبه 23 زنجان در برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با برگزاری 43 نمایشگاه،افزود: رتبه زنجان نیز در تعداد آموزشگاه های آزاد هنری با 38 آموزشگاه 27 است.

کرباسی با بیان اینکه زنجان در تعداد هنرجویان در رتبه 15 کشوری قرار دارد،افزود: این امر نشان دهنده میزان علاقه مندی مردم زنجان هنر به موسیقی است.

وی با اشاره به قرار گیری زنجان در ردیف آخر تعداد هنرستان هنرهای زیبا،بیان داشت: زنجان دارای یک هنرستان پسرانه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تعداد هنرجویان هنرهای زیبا نیز استان زنجان در رتبه 17 با 79 هنرجوی قرار دارد.

وی با اشاره به سهم پایین زنجان در تعداد سالن های سینما،گفت: از نظر ظرفیت سالن سینما نیز با 931 صندلی، در رتبه 28 کشوری قرار داریم که تنها 6 دهم درصد سهم در این زمینه داریم.

این مسئول تصریح کرد: زنجان در تعداد جشنواره سینمایی با یک جشنواره در ردیف آخر قرار دارد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: هنگامی که مدیران درگیر کارهای اجباری هستند،بسیاری از نکات اثر گذار تصمیمات مغفول می ماند که هنرمندان می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

نیک سرشت نقش هنرمندان را در کمک به مجموعه مدیران مهم ارزیابی کرد و گفت: افزایش نشاط اجتماعی در جامعه از فعالیت های اصحاب فرهنگ و هنر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شهر زنجان با کمک و ایفای نقش هنرمندان به شادترین شهر استان تبدیل شده است،افزود: همچنین زنجان به عنوان شهر جشنواره ها نیز محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدیریت استان زنجان هر آنچه در توان دارد برای همراهی با هنرمندان به کار می گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر