logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۹۴۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

باید از ظرفیت عظیم بسیج در فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرد/ مسئولانی که روحیه اشرافی‌گری دارند، کنار بروند/ شاهد بدعهدی اروپا در خصوص برجام هستیم

باید-از-ظرفیت-عظیم-بسیج-در-فضای-مجازی-به-نحو-احسن-استفاده-کرد-مسئولانی-که-روحیه-اشرافی‌گری-دارند،-کنار-بروند-شاهد-بدعهدی-اروپا-در-خصوص-برجام-هستیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره لزوم توجه به فضای مجازی گفت: باید از ظرفیت عظیم بسیج در فضای مجازی به نحو احسن استفاده کرد.

احمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فضای مجازی به فضایی برای تودهنی زدن به دشمن تبدیل شود، اظهار کرد: فضای مجازی فرصت بسیار بزرگی که در اختیار مردم و حاکمیت‌ها در دنیا قرار گرفته است که مقام معظم رهبری اهمیت آن را بارها مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی افزود: در سالهای قبل که فضای مجازی به تازگی راه افتاده بود مقام معظم رهبری جمله معروفی داشتند و آن این بود که اگر من رهبر نبودم به طور یقین فرمانده فضای مجازی می‌شدم و این نشان از اهمیت فضای مجازی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم انتظارات مقام معظم رهبری را در این حوزه برآورده کنیم، ابراز کرد: باید بتوانیم از فضای مجازی به نحو احسن استفاده کنیم و اجازه ندهیم دشمن این فضا را در اختیار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای استفاده درست از این فضا فراهم شود، خاطرنشان کرد: به قول مقام معظم رهبری باید از این فضا برای تودهنی به دشمن استفاده کنیم، بنده اعتقاد داریم که برای دفاع از حریم این ممکلت و همچنین آرمانهای انقلاب و نظام باید در این فضا حضوری فعال و موثر داشته باشیم.

بیگدلی با بیان اینکه باید از خطوط قرمز نظام و انقلاب در این فضا به خوبی دفاع کنیم، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که آموزش استفاده درست از این فضا و همچنین سواد رسانه‌ای را باید جدی بگیریم تا تهدیدات این فضا را با هوشمندی به فرصت تبدیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه وزارت ارتباطات در این زمینه بسیار سنگینی دارد، بیان کرد: وزارت ارتباطات باید به عنوان متولی این امر زیرساخت‌های لازم را فراهم و همچنین اقدامات موثری را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری انجام دهد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با استفاده از بستر فضای مجازی می‌توان یک همدلی مثال زدنی در کشور ایجاد کرد، اظهار کرد: البته این را هم باید بگویم که مسئولان اجرای نباید فضای حقیقی را رها کرده و مشغول توئیت‌هایی شوند که هیچ مشکلی از مردم را حل نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بسیج در فضای مجازی به نفع کشور استفاده کرد، عنوان کرد: بسیج ظرفیت بزرگی در حوزه فضای مجازی دارد که باید به نحو احسن از این ظرفیت استفاده کرد.

بیگدلی با بیان اینکه باید حضور بسیج در فضای مجازی گسترش یابد، گفت: بسیج همیشه با خلوص نیت برای حل مشکلات کشور وارد شده و به نظرم در حوزه فضای مجازی نیز ظرفیت عظیمی در اختیار دارد.

وی در ادامه با اشاره به روحیه اشرافی‌گری موجود در بین برخی مسئولان بیان کرد: ما انقلاب کردیم تا اشرافی‌گری را از بین ببریم، انقلاب اسلامی ایران را می‌توان از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد که یکی از آنها مبارزه با اشرافی‌گری بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره به دوری از اشرافی‌گری تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: دین اسلام و همچنین انقلاب ما اشرافی‌گری را رد می‌کند و در این راستا مسئولانی که به دنبال اشرافی‌گری هستند باید کنار بروند.

وی تصریح کرد: اشرافی‌گری با اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی همخوانی ندارد که نیاز است به همان روحیه اوایل انقلاب برگردیم.

بیگدلی در خصوص بدعهد‌ی‌های اروپا در اجرای ساز و کار مالی گفت: متاسفانه شاهد بدعهدی اروپا در این خصوص هستیم که منافع ما در زمینه برجام نادیده می‌گیرند و دنبال منافع خودشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما با کشورهایی طرف هستیم که متاسفانه به عهد خود پای بند نبوده و به دنبال منافع خود هستند که ما نیز باید در این خصوص تجدید نظر لازم را انجام دهیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر