logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
[ شناسه خبر : ۹۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 22 دقیقه ]
پیگیری مطالبات اخیر رهبر انقلاب در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس

اشرافی‌گری مسئولان اعتماد ‏عمومی مردم را تضعیف می‌کند

اشرافی‌گری-مسئولان-اعتماد-‏عمومی-مردم-را-تضعیف-می‌کند

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف علاوه بر تأکید بر لزوم هوشیاری دولتمردان در برخورد با رفتار کشورهای اروپایی، مسئولان کشور را به توجه جدی به جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و همچنین پرهیز از تجمل‌پرستی در منش و روش فراخواندند.

به گزارش موج رسا; رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 19 دی ماه در دیدار مردم قم به نکات مهمی اشاره کردند که یکی از آنها مسئله دشمنی‌‌های مکرر کشورهای غربی با ملت ایران در برهه‌های مختلف تاریخ بود. ایشان بار دیگر بر بدعهدی اروپا و آمریکا تأکید کردند و مسئولان کشور را به ایستادگی در مقابل خدعه و سیاست‌های رفتاری آنها فراخواندند و فرمودند: "در مقابل توپ و تشر و یاوه‌گویی‌های آمریکا و اروپا پس نزنید و بِایستید و بدانید که این‌ها نه تهدید، نه «وعده و قول» و نه حتی امضایشان اعتبار ندارد".

نگاهی به رفتار اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام،‌ نشان می‌دهد آنچه مسئولان از ارتباط با اروپا و غرب در آینه دیدند، معظم‌له در خشت خام می‌دیدند!

کشورهای اروپایی هم‌پیمان با ایران در برجام هرچند تلاش کردند ایران را با قراردادها و معاهدات دیگری در برجام نگه دارند و وعده همراهی به ایران دادند، اما هنوز نشانی از وفای به عهد در رفتار و عمل آنها دیده نمی‌شود. به ویژه که همین چند روز پیش وزارت اطلاعات ایران توسط اتحادیه اروپا تحریم شد و در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت! این دشمنی آشکار نشان از آن دارد که اروپایی‌ها هر چند پشت میز مذاکره لبخند می‌زنند و خود را دوست و همراه ایران نشان می‌دهند اما زیر دست‌کش‌های پشمین، پنجه‌های فولادینی برای ضربه زدن به ملت ایران پنهان کرده‌اند.

با این اوصاف، می‌طلبد مسئولان کشورمان در مواجهه با رفتارهای خصمانه و دوگانه غرب، هوشیارانه و متعهدانه‌تر عمل کرده و به فرموده رهبر انقلاب در مقابل یاوه‌گویی‌ها و وعده‌های دروغین‌ آنها، سخت ایستادگی‌ کرده، از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نیایند و مهمتر از آن، در برابر این زیاده‌خواهی‌ها مقابل به‌مثل کنند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در بخش دیگری از سخنان‌شان بار دیگر بر اتکا برتوان داخلی و بهره‌مندی از نیروی جوان کشور تأکید کردند و خطاب به مسئولان فرمودند: "قدر نعمت مسئولیت در نظام اسلامی را بدانید و به لوازم قدرشناسی از آن یعنی «مراقبت در حرف و رفتار، پرهیز از گرایش به اشرافیگری و اسراف و رفتارهای طاغوتی» پایبند باشید و تلاش کنید مسیر حرکت شما همواره به سمت الگوی رفتاری و مدیریتی امیر مؤمنان باشد". «شناخت، قدردانی و استفاده از ظرفیت‌های درونی به‌ویژه جوانان» دیگر توصیه‌ی مؤکد رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و دولتمردان بود. ایشان افزودند: "جوانان می‌توانند گره‌های دستگاه‌ها را باز کنند، بنابراین به آن‌ها مراجعه کنید و قدرشان را بدانید چراکه حتی بلندپروازی‌های آن‌ها خوب است و کشور را به جلو می‌برد".

توصیه ایشان به پرهیز از رفتارها و زندگی‌های اشرافی توسط مسئولان نظام اسلامی، نکته‌ای است که همواره مورد تأکید بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) نیز بوده است. اما متأسفانه این روزها مردم گاهی شاهد رفتارها و گفتارهایی از برخی مسئولان مجلس و دولت هستند که با نص آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرمایشات و منش رهبران این انقلاب همخوانی ندارد.

نمایندگان مجلس نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف علاوه بر تأکید بر لزوم هوشیاری دولتمردان در برخورد با رفتار کشورهای اروپایی، مسئولان کشور را به توجه جدی به جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و همچنین پرهیز از تجمل‌پرستی در منش و روش فراخواندند.

 

نماینده مردم اصفهان:
هشدار رهبری در پرهیز از اشرافیگری جدی است/ مجلس و دولت بستر استفاده از جوان‌ها را فراهم کنند

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با صاحب نیوز پیرامون صحبت های روز گذشته رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از اشرافی گری و آفت بودن این امر برای جامعه اظهار کرد: یکی از آفت های انقلابی و حکومتی گرایش مسئولان به اشرافی گری و تجملات دنیاو به بیان دیگر دنیا طلبی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر این موضوع که ابتدا اندیشه و فکر است و با تکیه به موقعیت و جایگاه تبدیل به قدرت می شود و رشد قدرت و وسوسه های شیطانی، انسان را به سمت دنیا طلبی و دنیا پرستی و طمع نسبت به اموال جامعه می برد.

وی با اشاره به اثرات اشرافی گری در جامعه، افزود: اشرافی‌گری باعث می‌شود بین مسئولان و مردم فاصله بیفتد و موجب فساد می شود و ده ها آثار آسیب دیگری رل دنبال خواهد داشت.

سالک عنوان کرد: هشداری که دیروز مقام معظم رهبری در پرهیز از اشرافی گری فرمودند در حقیقت بیان آیات و روایاتی است که در این زمینه به ما رسیده است.

احمد سالک با اشاره به نامه ۲۱ نهج البلاغه، بیان کرد: این نکته مهمی است که حضرت علی (ع) مدام به مسئولان پرهیز از اشرافی گری را هشدار می‌دادند و این هشدار را مقام معظم رهبری و حضرت امام به مسئولان حکومتی هم می دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین مسئولان و مدیران و کسانی که در راس امور حاکمیتی هستند باید به عنوان یک واجب از انواع مختلف دنیا طلبی و اشرافی گری پرهیز کنند.

سالک با بیان اینکه مردم به شیوه و روش مسئولان نگاه می‌کنند،خاطرنشان کرد: اگر از اشرافی گری پرهیز نشود بطور طبیعی مردم هم به آن سمت حرکت خواهد کرد لذا این هشدار؛ هشدار جدی رهبری است که هر فرد مسئول باید رعایت کند.

احمد سالک همچنین گفت: رسالت هر انقلاب استفاده از جوانان است؛ قانون منع استفاده از بازنشسته ها تصویب و اجرا شد و هدف اصلی از اجرای قانون بازنشستگان به کارگیری جوانان تحصیل کرده و متعهد و انسان‌های فرهیخته ای بود که که در راس مدیریت جامعه قرار بگیرند و فعالیت شان را شروع کنند.

وی افزود: این توصیه های مقام معظم رهبری فقط در دیروز مطرح نشد و در جلسات مختلفی متذکر شدند و دولت و مجلس باید بستر استفاده از نسل جوان را فراهم کنند.

 

نماینده مردم نهاوند:
اشرافی‌گری مسئولان جامعه را به تباهی می‌کشاند

حسن بهرام‌نیا در گفت‌و‌گو با نافع اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری که در دیدارهای خود با اقشار مختلف مردم و مسؤولان داشته و دارند مبارزه با اشرافی‌گری است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در روز چهارشنبه، افزود: مقام معظم رهبری بارها تأکید و گوشزد کرده‌اند که مسؤولان روحیه اشرافی‌گری نداشته باشند و تا آنجا که می‌توانند از نزدیک شدن به تجملات و اشرافی‌گری خودداری کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه منشأ بی‌بندوباری‌ها و فسادها، اشرافی‌گری و میل به قدرت، شهوت و مادیات است، ادامه داد: مسؤولان که در مسند کار قرار می‌گیرند، رفتار و کردارشان زیر ذره‌بین جامعه است.

وی با بیان اینکه روحیه اشرافی‌گری هم مضرات داخلی دارد و هم مضرات بیرونی، تصریح کرد: مضرات درونی به خود شخص و آخرت او برمی‌گردد ولی در مورد مضرات بیرونی باید گفت که مردم به رفتار مسؤول نگاه کرده که رفتار مسؤول بر رفتار  مردم جامعه تأثیرگذار است و اعتماد را کمرنگ می‌کند که در نتیجه گناه بزرگی را مرتکب می‌شود.

بهرام‌نیا اشرافی‌گری مسؤولان را عاملی برای تباهی جامعه، ایجاد فاصله طبقاتی و تضیع حقوق مردم عنوان و خاطرنشان کرد: فرد اشرافی حقوق دیگران را رعایت نکرده و دچار قساوت قلب شده، بنابراین در حکومت اسلامی قطعاً مسؤولان باید از روحیه اشرافی‌گری دوری کند.

 

نماینده مردم رزن در مجلس:
رشد و تعالی کشور با بکارگیری نیروهای جوان اتفاق می‌افتد

حسن لطفی در گفت‌و‌گو با نافع اظهار کرد: در قانون نظام هماهنگ قدیم، کارمندان پس از 30 سال سابقه کاری بازنشسته می‌شد اما پس از آن دستگاه می‌توانست به عنوان مشاور از آن افراد بازنشسته استفاده کند.

وی افزود: اما در سال 86 این قانون تغییر کرده و  قانون مقامات را تعریف کردند به طوری که افرادی که در امور تخصصی فعالیت می‌کنند با مدرک فوق لیسانس تا 35 سال امکان فعالیت داشته و افراد دیگر تا 30 سال به کار بپردازند.

نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه در آن زمان افراد بازنشسته زیادی نداشتیم، تصریح کرد: در نهایت مجلس در مصوبه آخر خود اعلام کرد افرادی که یکبار بازنشسته شدند و حکم دریافت کردند باید از مجموعه دولت منفک شده که در دولت این کار انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اما ابهامی برای افرادی که 30 یا 35 سالشان به اتمام نرسیده وجود دارد، خاطرنشان کرد: این افراد پیش از موعد بنا به دلایلی خود را بازنشسته کردند و یا دستگاه آنان را بازنشسته کرد که البته باید تعیین تکلیف شود.

لطفی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در به کارگیری نیروهای جوان در دستگاه‌ها، ادامه داد: فردی که 30 یا 35 سال خدمت کرده، توانش تحلیل یافته و قطعا دستگاه‌ها به نیرو‌های جوان برای افزایش بازدهی نیاز دارند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت اشتغال کشور حکم می‌کند که این افراد کنار رفته و افراد جوان و پویا روی کار بیایند، خاطرنشان کرد: این اتفاق باعث دمیده شدن خون جدیدی در دستگاه‌های اجرایی شده و  کشور را در حرکت به سمت تعالی و رشد شتاب می‌دهد.

 

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه:
وزارت ارتباطات به وظایف خود در عرصه فضای مجازی عمل نکرده است/ آمریکا و اروپا هدفی مشترک در برابر ایران دارند

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب متعدد تأکید کردند که نباید به قول ها و وعده‌های آمریکاهایی و اروپایی اعتماد کرد، اظهار کرد: برخی از مسئولان در کشور نمی‌خواهند باور کنند که این کشورها قابل‌اعتماد نیستند؛ اروپایی‌ها روششان با آمریکایی‌ها متفاوت است درصورتی‌که هدف هر دو آنان یکی است و در یک‌جهت با ایران رفتار می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب بار دیگر هشدار جدیدی به این مسئولان دادند که به بی‌اعتماد بودن آمریکایی‌ها و غربی‌ها باور داشته باشند و جای منتظر وعده‌های پوچ اروپایی‌ها ماندن، از ظرفیت‌های داخلی کشور برای حل مشکلات استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تجربه «ما می‌توانیم» را در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، نظامی، سیاسی و … کسب کردیم، بیان کرد: برخی از افراد باور ندارند که جوانان توان حل مشکلات کشور، مدیریت و رفع نیازهای داخلی را دارند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: برخی از مسئولان متأسفانه با بی توجهی به جوانان توانمند جمهوری اسلامی ایران درخواست واردکردن مدیر از کشورهای دیگر را دارند این در حالی است که ایران یک درصد از جمعیت جهان و هفت درصد از منابع جهان رادارند.

وی تصریح کرد: می‌توانیم و باید بتوانیم از این منابع استفاده کنیم و کشور را از این مشکلات به سمت جلو پیش ببریم و فقر را در کشور ریشه‌ کن کنیم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم درصورتی‌که اراده داشته باشیم و به شعار «ما می‌توانیم» توجه کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب پیرامون فضای مجازی اضافه کرد: بسترهای مناسب برای فعالیت در فضای مجازی و مدیریت صحیح آن، جداسازی بسترهای فضای مجازی برای گروه‌های سنی و ملی کردن شبکه‌های اجتماعی ازجمله فعالیت‌ها و تعهدهای وزارت ارتباطات است که باره‌ها قول به انجام آن داده اما تاکنون اقدامی برای آن نکرده است.

وی ادامه داد: مسئولان این وزارت خانه تاکنون نتوانسته‌اند یا نخواسته‌اند این کار را عملی کنند و ما اراده‌ای را در این زمینه ندیدیم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: باید از رهبر انقلاب به دلیل مجموعه انتصاب‌های اخیر تشکر کنیم که به سمت جوان‌گرایی بوده است و در نهادهایی مانند سپاه پاسداران که مدافع نظام اسلامی است و به این سمت رفته‌اند مشکلی در جوان‌گرایی نداریم.

وی در پایان گفت: این جوان‌گرایی را در دستگاه‌هایی دیگر نمی‌بینیم اگرچه نیاز و ضرورت جامعه است.

 
نماینده رودسر و املش:
واگذاری مسئولیت به جوانان ساختار مدیریتی کشور را پویا میکند/ قرارداد با اروپایی‌ها دوسر باخت نباشد
 
اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مردم قم، اظهار کرد: سبک و منش زندگی شخصی و کاری مسئولان مانند مردم عادی و متوسط به پایین جامعه باید باشد و حس همراهی و همدلی با مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه در آستانه چهل سالگی انقلاب مردم به بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیده اند در شرایطی که مشکلات اقتصادی داریم و وجود مشکلات دلیل نمی شود دستاوردهایمان را فراموش کنیم، گفت: نیروهای نسل سوم و چهارم ما در مسیر توسعه کشور باید جایگزین بازنشستگان شوند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم که انگیزه و روحیه انقلابی بالایی دارند و این بستر را باید در همه امور فراهم کنیم زیرا واگذاری مسئولیت به جوانان متعهد و متخصص،  پویایی، تحرک و نشاط در ساختار مدیریتی و اداری کشور ایجاد می کند.

عباسی تصریح کرد: دشمن از طریق فضای مجازی و رسانه ها سبک زندگی و رفتارهای مردم را تغییر می دهد و به آسیب های اجتماعی و فرهنگی داخلی دامن می زند و تلاش می کند که بر جنگ نرم و مسائل فرهنگی و اجتماعی کار کند.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های داخلی در فضای مجازی استفاده کنیم، تصریح کرد: باید یک ساختار پدافنی و آفندی در فضای مجازی ایجاد شود و باید حمله را با استفاده از همه ظرفیت های داخلی در جهت خنثی سازی توطعه دشمنان در دستور کار قرار دهیم.

نماینده رودسر و املش در مجلس با تأکید بر اینکه یک مقدار در این رابطه نارسایی داریم، اضافه کرد: برخی فعالان مجازی مجازی داخلی در داخل زمین طراحی شده ی دشمن بازی می کنند و به نظام و انقلاب آسیب می زنند و از نشاط و پویایی که باید در کشور به وجود بیاید غفلت می شود.

نماینده رودسر و املش در مجلس گفت: مسئولان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند و این نارسایی ها را برطرف کنند.

وی در پایان بر بی اعتماد بودن به آمریکایی ها تأکید کرد و افزود: آن ها در برچام این عهدشکنی را نشان دادند پس باید با دقت به بحث قرارداد با اروپایی ها ورود پیدا کنیم و نباید اینطور باشد که ما به قراردادها متعهد باشیم ولی آنها پایبند نباشند.

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالان دیپلماسی ما در قرارداد با اروپایی ها دقت بیشتری کنند و تنها امتیاز ندهند، گفت: قراردادهای ما با اروپایی ها دوسر باخت نباشد و توجه بیشتری داشته باشیم تا مورد تخریب دشمنان قرار نگیریم.

 

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران:
اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان باعث دمیدن روح تازه ای در ادارات می شود

سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: اگر می خواهیم شاهد اشتغال و به کارگیری جوانان و رفع بیکاری دانش آموختگان جوانان در سطح کشور باشیم باید بر لزوم ضرورت قانون منع بکارگیری بازنشستگات تاکید شود چرا که تعداد بیکاران در سطح کشور حدود 6 میلیون نفر است و باید ادارات از حالت سستی بیرون آید و نفس تازه ای را با حضور جوانان بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، بیان‌ کرد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان همان طور که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند یکی از قوانین لازمی بود که از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. مدیران بازنشسته‌ای که کارکرد خود را داشته‌اند و دیگر نوآوری ندارند، کنار رفته و فرصت را در اختیار جوانان قرار می‌دهند. البته مدیران با تجربه در جایگاه مشاور می‌توانند باقی بمانند.

وی گفت: اگر به نخبگان و یک سری از تکنلوژی ها توجه کنیم می بینیم که جوانان چه استعدادهایی را خلق کرده اند لذا بازنشستگان لازم است که میدان را برای جوانان باز کنند تا در عرصه ی کار و تلاش بتوانند موفق تر عمل کنند.

علوی در ادامه بیان کرد: مدیرانی که در سن بازنشستگی هستند باید جا را برای جوانان خالی کنند. در عین حال کشور نیاز به افراد حکیم دارد یعنی فردی که هم علم و تخصص و هم تجربه دارد. بنده خودم از افرادی بودم که به قانون منع به کارگیری بازنشستگان رای دادند ولی معتقدم که باید جابه‌جایی در مدیران عالی با تدبیر انجام شود.

وی گفت: امروز ضربه‌ای که ما خورده‌ایم به دلیل این است که مدیران ما یا دارای تخصص نیستند و یا دارای تعهد.

 

نماینده مردم زاهدان:
رسیدگی به مشکلات مردم باید اولویت مسئولان کشور باشد/ حمایت از تولید داخلی عزم ملی می خواهد

علیم یارمحمدی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری طی روز گذشته در جمع مردم قم، افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مسئولان باید مشکلات مردم در هر بخش را به جدیدت مورد پیگیری قرار داده و تا رفع کامل آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب، تمامی توان خود را برای ضربه زدن به مردم و کشور ایران به کار گرفته اند و در این خصوص انواع ترفندها و طرح های از پیش برنامه ریزی شده کوچک و بزرگ را به کار گرفته اند که خوشبختانه تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که توسط کشورهای غربی دنبال می شود، گسترش دادن ایران هراسی و اسلام هراسی است که در منطقه خاورمیانه در حال پیگیری از سوی آنان است و باید ما نیز اقدامات متقابلی در این زمینه داشته و به مثل 4دهه گذشته پاسخ کوبنده ای به دشمنان این مرز بوم بدهیم.

یارمحمدی بیان کرد: باید کشور از اشرافی گری بیرون آمده و مدیریت ها به جوانانی که برای خدمت به مردم آماده اند واگذار شود، تاریخ ثابت کرده که اکثر جوانان با کار جهادی و ابتکار عمل می توانند بیش از گذشته اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پیش ببرند.

وی اظهار کرد: راه رهایی از مشکلات جهادی کار کردن و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و علما بودن است و این موضوع برای همه ادیان و مذاهب حاضر در کشور ایران باید به اولویت باشد.

 

نماینده مردم قائم‌شهر و سوادکوه:
اشرافی‌گری مسئولان اعتماد ‏عمومی مردم را تضعیف می‌کند/ فضای مجازی رها شده و لجام‌گسیخته است/لزوم مدیریت اختلاف‌نظرها در سیاست خارجی

عبدالله رضیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم مبنی بر اشرافی‌گری مسئولان و همچنین توصیه‌های معظم‌له ‏نسبت به جوان‌گرایی در مدیریت کشور اظهار کرد: روندی که در طول سال‌های انقلاب سپری کردیم به هر جهت یک آسیبی به کشور ‏وارد شده است که متاسفانه این بود که مجموعه مدیریت کشور و کسانی که در بحث حاکمیت دخیل بودند به نوعی در روند زندگی ‏خصوصی آنها تغییراتی ایجاد شد و طوری شده که بین مردم و مسئولان فاصله افتاده است و این را نمی‌شود انکار کرد.‏

وی تصریح کرد: منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اشرافی‌گری مسئولان کاملا درست است که این موضوع اعتماد ‏عمومی بین مردم و مسئولان را تضعیف می‌کند و نیاز به بازسازی است و گاهی اوقات نمی‌شود سبک زندگی اینگونه افراد ‏را تغییر داد.‏

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید افرادی وارد سیستم ‏مدیریتی شوند که دغدغه جنس مردم بودن را داشته باشند و مشکلات حال حاضر مردم را درک کنند.‏

این مسئول با اشاره به اینکه مردم در خیلی از مواقع از کمبودها ناراحت نمی‌شوند بلکه از تبعیض‌ها گله‌مند هستند، ‏خاطرنشان کرد: با تصویب قانون بازنشستگی فضای مدیریتی را به سمت افراد جوان و نخبه سوق دهیم.‏

رضیان با اعلام اینکه مازندران در نخبه‌پروری زبانزد است، تاکید کرد: نگاهمان باید به این سمت برود که چه کمکی به ‏کارآفرینان کرده‌ایم نه اینکه چه کاری باید برای آنها انجام دهیم.‏

وی با اشاره به اینکه بحث اشتغال بیشتر مربوط به قشر تحصیلکرده است، یادآور شد: باید به افرادی سرمایه‌های ملی هستند ‏کمک و توجه جدی شود.‏

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مدیران خواهش ‏می‌کنم تا به طرح‌ها و نوآوری‌های جدید در بحث استارت آپ‌ها اعتماد کنند، مدیران می‎توانند در این زمینه کمک کنند.‏

این مسئول ادامه داد: شاید در خیلی از موارد مشکلی وجود نداشته باشد، گره‌ها در نگاه مدیران است، نگاه سنتی در مدیریت ‏کشور ما وجود دارد فضای مدیریتی باید یک بازنگری داشته باشند.‏

رضیان بر استفاده از ظرفیت جوانان در پست‌های مدیریتی تاکید کرد‎ ‎و گفت: در بکارگیری جوانان نباید به شعار بسنده ‏کرد.‏

وی ادامه داد: با اجرای قانون بازنشستگان قطعاً می‌توانیم از ظرفیت جوانان در بخش‌های مختلف استفاده کنیم و حضور آنها در عرصه‌های مدیریتی می‌تواند باعث پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف باشد ضمن اینکه در این مسیر هم از تجربه مدیرانی که سال‌ها زحمت کشیدند باید استفاده شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی به اظهارات اثرگذار رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه از ابزار فضای مجازی برای تودهنی به دشمن استفاده کنید اشاره ‏کرد و افزود: فضای مجازی نیازمند مدیریت صحیح است که متاسفانه فضای مجازی رها شده، لجام گسیخته و ‏اصول اخلاقی در آن رعایت نمی‌شود.‏

این مسئول گفت: آنچه از فضای مجازی ‏که می‌توانیم به عنوان یک ظرفیت خوب از آن استفاده کنیم از آن فاصله داریم، وزارت ارتباطات با همکاری قوه قضائیه پای کار بیایند و باید از ظرفیت ‏بسیج استفاده شود تا فرهنگ خوب در این بخش ایجاد کنیم و اگر ساختار قانونی مشکل دارد مجلس آماده همکاری است.‏

رضیان در بخش دیگری به بدعهدی امریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با دوراندیشی متوجه بودند که بدعهدی آمریکا سرانجامی ندارد و تنها راه مقابله با آثار و تبعات اقتصادی حاصل از ‏تحریم‌ها تکیه بر تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی است تا هم بتوانیم به اقتصاد کشور رونق ببخشیم و هم آثار تحریم‌ها ‏را از بین ببریم، چرا که وقتی نیازی به خارج از مرزها نداشته باشیم، خواب‌های شوم آمریکا برای ایران تعبیر نخواهد شد‎.

وی تصریح کرد: در سیاست خارجی چالش‌ها و اختلاف نظرهای زیاد است و باید مدیریت شود و یکی از مشکلاتی که در کشور سبب شده تا ‏ساماندهی‌ها به خوبی پیش نرود چالش‌های موجود در سیاست خارجی کشور ‏است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی مشکلات موجود کشور را عدم باورپذیری به ظرفیت داخلی عنوان کرد و گفت: همدلی در سیاست خارجی باید بیشتر شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز انسجام ملی و اتحاد حول محور مقام معظم رهبری مهمترین اصلی است که باید جدی گرفته شود و ایشان همواره تأکید ‏کرده‌اند که نباید به آمریکا اعتماد کرد.‏

رضیان تأکید کرد: ما باید با اتحاد خواسته‌های رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که  در شرایط فعلی مشارکت مردم حول موضوعات ملی چقدر می‌تواند وحدت بخش باشد،‌ گفت: مشارکت مردم خیلی موثر است به شرطی که اعتماد عمومی جامعه افزایش یابد.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: واقعیت این است که اعتماد عمومی مردم در همه بخش‌ها کم رنگ شده و این مسئله به ساختار ملی کشور آسیب وارد می‌کند. اول باید این مسئله را با مردم حل کنیم و پس از جلب اعتماد عمومی، خودِ مردم در فضای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور کارهایی انجام دهند. متاسفانه در طول سال‌های پس از انقلاب این مسئله که مردم را وارد فضاهای عمومی کنیم و تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم، جدی گرفته نشد.

منبع: اطلاع رساني راه دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر