logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۶
[ شناسه خبر : ۹۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان:

مصدوميت 22 نفر در اثر تيوپ سواري در زنجان/ تيوپ سواري در زنجان يك كشته داد

مصدوميت-22-نفر-در-اثر-تيوپ-سواري-در-زنجان-تيوپ-سواري-در-زنجان-يك-كشته-داد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان زنجان با اشاره به اينكه يك جوان زنجاني در اثر تيوپ سواري جان خود را از دست داد گفت: 22 نفر در اثر تيوپ سواري در زنجان مصدوم شدند.

اصغر جعفری روحی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار كرد: علی رغم هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی براي عدم استفاده از تیوپ به علت خطرات ناشی از آن شاهد اقدام به تیوپ سواری در مکان‌های غیر استاندارد‌، دامنه کوهها و سراشیب‌های غیر ایمن هستیم که در روز گذشته نیز منجربه مصدومیت 22 نفر و جان باختن یک نفر در پاپایی شد.

وي تصريح كرد: روز جمعه تعداد 3 کد آمبولانس از پایگاههای صبا، اسفناج و کد دوم پاپایی براي امدادرسانی و ارائه خدمات به مصدومین احتمالی در محل پیست مستقر و آمبولانس های پایگاههای ایجرود‌، خیام‌، پاپایی و حلب نیز مصدومین ناشی از حوادث تیوب سواری را به مراکز درمانی منتقل كردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی زنجان گفت‌: 13 نفر از حادثه دیدگان مرد و 9 نفر نیز زن بودند که 14 نفر از آنها پس از اقدامات درمانی اورژانسی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی آیت اله موسوی و ایثار ایجرود منتقل و تعداد 8 نفر نیز بصورت سرپایی در محل درمان و یا از انتقال به بیمارستان امتناع كردند.

جعفری‌روحی با بیان اینکه بیشترین آسیب دیدگی‌ها مربوط به ناحیه سر و صورت بود بيان کرد: یکی از مصدومان نیز بر اثر شدت آسیب و ضربه وارده به سر دچار ایست قلبی و تنفسی شده و متاسفانه به علت شدت آسیب در دم جان سپرد.

جعفری‌روحی افزود: در بررسی اولیه این فرد حادثه دیده فاقد علایم حیاتی بود و پس از اقدامات اورژانسی پیش بیمارستانی و حین عملیات احیا قلبی ریوی به بیمارستان منتقل و فوت وی توسط پزشک تایید شد.

رئیس اورژانس 115 استان تصریح کرد: جهت جلوگیری از وقوع چنین حوادثی نیاز به توجه والدین به فرزندان و کنترل تفریحات آنها هستیم تا لحظاتی تفریح، سرگرمی و هیجان موجب یک عمر پشیمانی همراه با آسیب‌های جبران ناپذیر جسمانی و معلولیت نشود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر