logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۷
[ شناسه خبر : ۹۴۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان مطرح شد؛

ضرورت اجرای مطلوب برنامه راهیان نور / رضایت چندانی از همکاری دستگاه های اجرایی در زمینه راهیان نور نداریم

ضرورت-اجرای-مطلوب-برنامه-راهیان-نور-رضایت-چندانی-از-همکاری-دستگاه-های-اجرایی-در-زمینه-راهیان-نور-نداریم

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: اجرای مطلوب برنامه راهیان نور تکلیف امروز محسوب می شود که ضروری است دستگاه های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در جلسه ستاد راهیان نور استان زنجان، اظهار داشت: تیپ 216 زنجان در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف شرکت کرده و حماسه آفریده اند.

وی با اشاره به حضور رزمندگان زنجان در 46 عملیات آفندی و پدافندی، افزود: در عملیات های بزرگ این دوران رزمندگان زنجان خط شکن بودند و 3 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه رزمندگان زنجانی در سه بخش مبارزه با ضد انقلاب، کردستان و جنوب با دشمن درگیر بودند، افزود: دولشکر از استان زنجان در عملیات های بزرگ خط شکن بودند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: در عملیات کربلای 5 دو تیپ در لشکرهای  31 عاشورا و نجف رزمندگان زنجانی خط شکنی می کردند.

سردار کرمی با اشاره به رشادت های رزمندگان در عملیات کربلای 5، افزود: در این عملیات از 300 نفر گردان ولیعصر تنها  50 نفر به عقب برگشتند که این نشان دهنده عاشورایی بودن جنگ بود.

وی با اشاره به اینکه بحث راهیان نور بحث امروز نیست، افزود: در صدر اسلام نیز حضرت زهرا (س) روزهای دوشنبه به مزار شهدای احد می رفتند و از تربت شهدا،تسبیج درست می کردند.

این مسئول حضور اهل بیت در اربعین امام حسین (ع) را نمادی از کاروان راهیان نور عنوان کرد و گفت: امروز تکلیف داریم این برنامه به نحو مطلوبی برگزار شود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در مقابل تهاجم و هجمه فرهنگی دشمنان برنامه راهیان نور برگزار می شود که حمایت ها از این برنامه گاهی مناسب نیست.

سردار کرمی با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور در طول سال،ادامه داد: 4 هزار نفر زنجانی تا کنون به غرب و جنوب کشور در قالب راهیان نور اعزام شده اند.

وی یادآور شد: در اردوگاه زنجان در جنوب معمولا 700 نفر خدمات دریافت می کنند که در حال حاضر فاز دوم این مجموعه احداث نشده است.

این مسئول از اعزام 2 هزار و 100 دانش آموز به جنوب خبر داد و گفت: 2 هزار دانش آموز نیز اعزام می شوند.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه تا 12 فروردین ماه سال آینده اعزام اردوهای راهیان نور ادامه دارد، افزود: 4 هزار نفر در این بخش به مشهد شهدا اعزام می شوند.

سردار کرمی تصریح کرد: هزینه اتوبوس راهیان نور از طریق استانداری و یا با کمک دستگاه های اجرایی تامین می شد که در سال گذشته محقق نشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: برگزاری چنین جلساتی به منظور استفاده از کمک دستگاه های اجرایی برای اجرای مطلوب برنامه راهیان نور است.

وی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته رضایت چندانی از همکاری در زمینه راهیان نور نداریم،افزود: اعتباراتی که برای راهیان نور مصوب شد،هنوز محقق نشده است که در حال حاضر 480 میلیون تومان بدهکار در این زمینه هستیم.

این مسئول درخواست هایی در زمینه تکمیل چهار مهمانسرا،تکمیل محوطه،تجهیز آشپزخانه و تامین بودجه برای اجرای فاز دوم قرارگاه راهیان نور استان زنجان را در این جلسه مطرح کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر