logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۹۴۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل حمل ونقل جاده ای استان زنجان خبرداد

ثبت بیش از45000 تخلف سرعت غیرمجاز در استان زنجان/ سهم قابل توجه سامانه های هوشمند در کاهش سرعت غیرمجاز

ثبت-بیش-از45000-تخلف-سرعت-غیرمجاز-در-استان-زنجان-سهم-قابل-توجه-سامانه-های-هوشمند-در-کاهش-سرعت-غیرمجاز

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: طبق اعلام مرکزمدیریت راههای کشور ،از8 آبان ماه تا 27 آذرماه  سالجاری 47هزارو  694 مورد تخلف سرعت غیرمجاز  توسط 32 سامانه فعال ثبت تخلفات عبورومرور درمحورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شده است .

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی اکبری در جمع خبرنگاران،با اشاره به نقش و تأثیر هوشمندسازی جاده ها در مدیریت سرعت و کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی افزود: در آذرماه سال جاری میانگین سرعت متوسط در کل محورهای استان برابر با 76 کیلومتر برساعت بود که از این تعداد،میزان تخلفات سرعت غیرمجاز3درصد ،سبقت غیرمجاز1درصد و فاصله غیرمجاز 9 درصد ازکل ترددهای ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان افزود: مدیریت ترافیک و دریافت اطلاعات برخط تردد در محورهای مواصلاتی استان با استفاده از دوربین های نظارت ترافیکی، سیستمهای ترددشمار و دیگر سامانه های هوشمند انجام می گیرد بطوریکه در این مدت علاوه بر ثبت تعداد ترددها  با استفاده از 32دوربین ،تخلفات رانندگان نیز در جاده های استان به طور مستمر ثبت وبه پلیس راهورارسال  می شود.

عبدالحسین علی اکبری  با اشاره به بررسی ثبت تخلفات عبور و مروردر آذرماه سال جاری تصریح کرد:باتوجه به نصب سامانه های ثبت تخلفات عبور و مروردرآزادراه زنجان – قزوین و زنجان – تبریزو ترانزیت زنجان – ابهر و زنجان-میانه حدود32 هزار تخلف سرعت غیرمجاز در آذرماه ثبت شده است.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که با توجه به تردد حدود 7میلیون و500خودرو درمحورهای فوق، تنها نیم درصد از کل  تخلفات صورت گرفته در کل راههای  مواصلاتی استان در این محورها صورت گرفته است که نشانگرسهم قابل توجه سامانه های هوشمند ثبت تخلفات درکاهش سرعت غیرمجاز است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر