logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۷
[ شناسه خبر : ۹۴۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

اختصاص رقم قابل توجهی از اعتبارات دولتی بازآفرینی شهری به پروژه سبزه‌میدان/ خبرهای خوشی برای اجرای پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) در راه است

اختصاص-رقم-قابل-توجهی-از-اعتبارات-دولتی-بازآفرینی-شهری-به-پروژه-سبزه‌میدان-خبرهای-خوشی-برای-اجرای-پروژه-بیمارستان-ولیعصر(عج)-در-راه-است-

معاون استاندار زنجان از اختصاص رقم قابل توجهی از اعتبارات دولتی بازآفرینی شهری به پروژه سبزه‌میدان خبر داد.

مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان تمام مراحل خود را طی کرده است، اظهار کرد: مسیر پروژه در ابتدای سال با همکاری شورای شهر تغییر کرد تا با هزینه سبک‌تری اجرا شود.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای طرح قبلی از عهده شهرداری خارج بود، ابراز کرد: طرح قبلی ممکن بود بازار را تحت الشعاع قرار دهد و مهمترین نکته این بود که سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح قبلی وجود نداشت با اینکه طرح فاخری بود.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه پروژه سبزه میدان با رویکرد جدید اهداف فرهنگی و گردشگری هم دارد، خاطرنشان کرد: طرح جدید براساس ظرفیت‌های طرح تفصیلی مصوب شد اما برای محکم کردن جایگاه این طرح مصوبه کمیسیون ماده ۵ نیز ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان از نظر قانونی هیچ مانعی برای اجرا ندارد، گفت: اکنون زمان اجرا با توجه به فصل سرما مناسب نیست و یا ممکن است فرایندهای قانونی انتخاب پیمانکار در شهرداری طی نشده است.

سلطانی با اشاره به کمک‌هایی که قرار است از ستادبازآفرینی شهری به پروژه سبزه میدان کمک شود، افزود: هنوز این امر در ستاد استانی مصوب نشده اما در هفته جاری مصوب خواهد شد یعنی از محل اعتبارات ستادبازآفرینی شهری رقم قابل توجهی به پروژه سبزه میدان اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات دولتی به عنوان کمک به شهرداری برای تسریع در اجرای این پروژه است، عنوان کرد: از طرف دیگر با اعطای اعتبارات دولتی برخی هزینه‌های بالاسری پروژه نیز به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: الته باید توجه داشت که شهرداری نباید منتظر این اعتبارات دولتی بماند یعنی این پروژه یک پروژه شهری بوده که بسیار سبک شده است و این کمک‌های دولتی برای شتاب‌دهی به پروژه خواهد بود.

وی با بیان اینکه مبلغ دقیق اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه سبزه میدان مشخص نیست، اظهار کرد: در سال جاری چیزی حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به این پروژه کمک خواهد شد.

سلطانی با اشاره به اینکه زمان بهره‌برداری از پروژه سبزه میدان به آغاز آن بستگی دارد، گفت: به عنوان یک کارشناس اعتقاد دارم که اگر این پروژه در فروردین ماه سال آینده آغاز شود در یک دوره ۲.۵ ساله قابل بهره‌برداری است.

وی در خصوص پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) نیز عنوان کرد: هماهنگی با اعضای شورای شهر و هیئت‌امنای بیمارستان انجام شده است و خوشبختانه یک همدلی اتفاق افتاده و اعضای شورا قول مساعدی برای تسهیل اجرای این پروژه داده‌اند.

معاون عمرانی استاندار زنجان بیان کرد: براساس آخرین صحبت‌هایی که با رئیس شورای شهر زنجان داشتم این پروژه در مسیری قرار گرفته که به زودی مسئله آن در شورا حل و مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رایزنی‌ها طوری بوده که هر دو طرف از اجرای این پروژه راضی شوند، خاطرنشان کرد: نتیجه این رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها این هفته حاصل خواهد شد.

//س

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر