logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶
[ شناسه خبر : ۹۳۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه کارگروه اشتغال مطرح شد

آمارهای متفاوت مسئولان صدای استاندار را درآورد/ سهم اشتغال استان زنجان در بخش خدمات و کشاورزی فاصله معناداری با کشور دارد

آمارهای-متفاوت-مسئولان-صدای-استاندار-را-درآورد-سهم-اشتغال-استان-زنجان-در-بخش-خدمات-و-کشاورزی-فاصله-معناداری-با-کشور-دارد

استاندار زنجان با اشاره به سهم بالای بخش کشاورزی و سهم پایین بخش خدمات در استان گفت: سهم اشتغال استان زنجان در بخش خدمات و کشاورزی فاصله معناداری با کشور دارد‏.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در کارگروه اشتغال استان زنجان با اشاره به آمار مختلف ارائه شده در خصوص جمعیت استان اظهار کرد: متاسفانه هرکسی در مورد جمعیت استان آماری ارائه می‌دهد و در خصوص اشتغال نیز آمارها متفاوت است که باید یکی شود.

وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در بخش خدمات 34.3 عنوان شده است، ابراز کرد: آماری که ما در دست داریم نشان می‌دهد که سهم اشتغال استان در بخش خدمات 32 درصد است.

استاندار زنجان تصریح کرد: اختلاف یک و دو درصدی آمار نیز مشکل ساز بوده و بسیار مهم است و نباید این چنین آمارهای مختلفی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت سهم استان 31.9 درصد بوده و با میانگین کشوری هماهنگ است، خاطرنشان کرد: متاسفانه آمارها در بخش کشاورزی نیز متفاوت بوده و در حالی که سهم این بخش 33 درصد عنوان می‌شود اما آمار بنده سهم 36 درصد را نشان می‌دهد.

حقیقی با اشاره به اینکه سهم بخش کشاورزی در اشتغال کشور 18 درصد است، عنوان کرد: اختلاف این چنینی با میانگین کشوری اگر با ارزش افزوده همراه باشد، مفید است اما متاسفانه چنین نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی ما نشان می‌دهد که کشاورزی به روش سنتی بوده و به سمت سیستم‌های نوین نرفته‌ایم، گفت: باید به سمت ایجاد ارزش افزوده در بخش کشاورزی حرکت کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به سهم کم استان در بخش خدمات پایین است، ادامه داد: سهم بخش خدمات در اشتغال کشور 49 درصد بوده در حالی که در استان زنجان 32 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه بر بر روی بخش خدمات بیشتر کار کنیم، افزود: باید اشکالات کار را برطرف کرده و شاخص‌ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

حقیقی با بیان اینکه در بخش خدمات و کشاورزی دو فاصله معنادار با کشور داریم، ابراز کرد: اعتبارات بخش اشتغال روستایی 75 درصد جذب شده که برای جذب بقیه نیز باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش به مردم از مدیران خواست تا آمارهای مربوط به اشتغال و موارد دیگر را به مردم ارائه دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه بخش گردشگری برای ما مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در بخش گردشگری یعنی بوم گردی کارهای خوبی در استان انجام شده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر